Miksi pörssisähkön hinta halpenee koko ajan, nytkin, arkena iltapäivällä vain 5,99snt
Ja päivän korkeinkin vain 19snt.
Viikon keskihinta, mitä määräaikaissoppareiden laatijat tuijottavat, sekin vain 17 snt.
Kommentit (19)
Oma määräaikainen soppari on muistaakseni 10,84 snt/kwh, en kaipaa mitään arvaamattomia pörssisähköjä
Ootapa kun talvi alkaa ja hinta on 5,99 euroa/kwh
Sähkö on käytännössä ilmaista jos lämmittää yösähköllä ja ne muutamat kalliit päivät lämmittää puulla.
Pörsdisähkön hinta sahaa edestakaisin.
Riippuu mm. sateista.
Jos sateita on paljon, pörssisähkö halpenee, tilapäisesti.
Vesi on yksi voimanlähde sähkön tuottamisessa.
Onko tuo nyt niin erityisen halpaa pörssisähköä keskellä kesää?
Itse maksan sähköstäni 4,5 senttiä kilowattitunnilta ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Eli sähköyhtiö tekee persnettoa jokaisesta kilowattitunnista jonka kulutat. Vähän niinkuin Uniper
Ei ollut viime talvenakaan pitkään kallista yöaikaan. Kerrostalossa tietysti paha pestä pyykkiä yms. yöaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuten myös. Mutta katsoppa pörssisähkön hintaa ajalta kun tehtiin nämä 4,5snt sopimukset. Meillä silloin maksatettiin ylihintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sähköyhtiö tekee persnettoa jokaisesta kilowattitunnista jonka kulutat. Vähän niinkuin Uniper
Onneksi sähköyhtiöni osaa myös valmistaa sähköä eikä vain rahastaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuulee niin on halpaa. Tässä just pohdin perunko tekemäni määräaiksen sopparin joka yli 20snt/kwh. Vaikuttaa aika cusetushinnalta
Onhan se.
Kun miettii paljonko oon säästänyt pörssisähköllä vuosien saatossa, niin kyllä sitä on varaa maksaa vähän enemmän talvella.
Ja kun ne yhtiöt vielä sitten kuitenkin keplottelevat ulos noista määräaikaisista jos paska oikeasti iskeytyy tuulettimeen.
Futuurit näyttää ensi kesälle alle 10 snt/kwh mutta voi muuttua nopeasti.
kerrostalo, oma sähkölasku n 55 euroa 3 kk. Isotv, tietokone, jääkaappipakastin, astianpesukone n. 2 x 2 viikossa, kylppärin lattialämmitys suihkun jälkeen päällä n 2 tuntia, ei joka pvä suihkua, kerran viikossaimuri, rättipatterin saa itse säädeltyä pluspienemmät koneet silloin tällöin, uuni joskuspäällä,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70 sähköyhtiötä ja alle 10 joilla ei omaa sähköntuotantoa.
Se johtuu kuules siitä, että solmin juuri kalliin vuoden määräaikaisen ja nyt se sähkö halpenee. Samoin käy aina osakekauppojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Futuurit näyttää ensi kesälle alle 10 snt/kwh mutta voi muuttua nopeasti.
Mikä tämä tällainen furuuri on, kristallipallo?
kerrostalossa ei voi olla päällä pesukone eikä unikaan tulisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70 sähköyhtiötä ja alle 10 joilla ei omaa sähköntuotantoa.
No ehkä sitten ei kannata kauheasti sääliä minun sähköyhtiötäni tuottaman persneton vuoksi.
Tulevaisuudesta ei tiedä, mutta voi käydä myös niin että sähköyhtiöt tekee näillä uusilla sopimuksilla järjettömät voitot.
Kun tuulee niin on halpaa. Tässä just pohdin perunko tekemäni määräaiksen sopparin joka yli 20snt/kwh. Vaikuttaa aika cusetushinnalta