Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelka hyvä kestovaippa! Olen ihan sekaisin näiden kanssa

23.10.2006 |

kun olen selaillut verkkokauppoja...Haluaisin hyviä ja pitäviä!

Kokemuksia vain Ruskovillasta, 7 vuoden takaa (!), mutta niitä vaippahousuja en raaski ostaa kaksia enempää vaikk varmasti hyviä ovatkin.

Aikomus olisi siis hankkia koneessa pestäviä kestovaippoja, 5-6 kpl, mutta mitä merkkiä suosittelette? Riittäääköhän tuo 5-6 kpl kerralla? tarkoitus käyttää siis myös kertakäyttöjä....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tykkään parhaimpana vaippana disanan nauhavaippaa, joka siis menee koko vaippaiän (yhdenkoon vaippa). Periaate vähän sama kuin harso, mutta sidotaan nauhoilla. Itse käytän sisällä lisäimuja (esim. itse ommeltuja froteepaloja tai harsoja). Itse kestoilen kokopäiväisesti ja vaippoja n.25.

Vierailija
2/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpiirteissään on olemassa taskuvaippa eli täyttövaippa, tämä on oikein hyvä ja varsinkin edullinen mikäli hankkii yhden koon vaippoja niin menee oikeasti koko vaippaiän esim. Bumgenius on tällainen valitettavasti ei vaan kotimainen.....

Muoton ommeltu sisävaippa esi. parhaimmasta päästä Igu*Lee ja Tirsokas.... näihin tarvitset villahousut päälle esim. Ruskovillan tai sitten itse neulotut hahtuvavillahousut..... ihan älyttömän helppo neuloa ja ohjeita löytyy ja yhestä 10e hahtuvakiekosta saat 2-3 housut.

Sitten on vähemmän muotoon ommellut sisävaipat esim harsot ja nauhavaipat ja Imse Vimsen Flanelletet..... toiset vannoo näiden nimeen mut toiset ei sit enää jaksa näitä pukea päälle kun vauva alkaa vähänkin kiemurrella, ja näihin päälle villahousut.....

Kuorivaippana voi minkä sisävaipan päällä tahansa käyttää PUL kuorta esim. Palleron kuoret on tällaiset..... sinne voi laittaa vaikka harson pötkönä ja vain harsoa vaihdetaan ellei kuori ole likaantunut......

Kaiken mahdollisen tioedon kestovaipoista ja kaikki Suomessa myytävät vaipat ja niiden myyjät löydät helposti yhdestä osoitteesta:

http://www.kestovaippainfo.fi/ tämä on puolueeton, luotettava ja ennenkaikkea ajantasainen sivusto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös aloittaa käytetyillä vaipoilla ja kokeilla monenlaisia ja sitten myydä ne pois mitkä ei teille sovi.

Erittäin vilkas kirppari kestovaipoille löytyy täältä kohdasta kirpputori, siellä ostetaan ja myydään pelkästää kestovaippoja http://www.babyidea.fi/

Vierailija
4/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Me aloitettiin kestoilu ns helppo-vaipoilla eli all in one -vaipoilla. Ne on niin kuin kertikset, mutta vain pestävät. Todella helpot, koska ei tarvi narullekaan, vaipan sisälle tai vaippaa laittaessa taitella mitään rättejä. Meillä on ollut magic all´s -vaippoja (koko M vastasyntyneestä yli puolivuotiaaksi), mutta muitakin hyviä aio-vaippoja löytyy esim. kestovaippainfon vaippatietokantaa selailemalla.

Sittemmin ollaan kokeiltu käytettynä kaikenlaisia vaippoja (jopa noita hemmetin nauhavaippoja;). Vaihtelu virkistää! Taskuvaipat on kyllä mukavia nopean kuivumisajan vuoksi.

Tsemppiä kestoviidakkoon!

Vierailija
5/5 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuvaipat on minusta helpoimmat, mutta kyllä niille hintaa saa kertymään...

Taskuvaipassa siis on se systeemi, että on vaipan kuori ja sitten sisälle voi panna mielensä mukaan jotain imukangasta. Voi käyttää vanhoja pyyhkeitä tai harsoja, tai sitten ihan ostaa muotoonommeltuja sisuksia. Meillä käytössä on vaippaflanelli-kankaasta ommellut liinat.

Sopii meille hyvin: vaippaosa vaan pesun jälkeen kuivumaan, flanelliliinat voi kuivata rummussa. Kuivuminen kestää taskuvaipassa tosiaan aika vähän aikaa verrattuna all-in-one -vaippoihin. Hätätapauksessa ja ohjeen mukaan voi kuivata matalassa lämpötilassa rummussakin, mutta itse en ole sitä tehnyt kun epäilen ettei kangas kuitenkaan sitten kestä.

Meillä taskuvaippoja on noin 10 kpl ja niillä on pärjätty ok ikäkaudet 4kk - 1v7kk, mutta vähintäänkin joka toinen päivä pitää kyllä vaippapyykki pestä eli olisi ihan kiva jos olisi enemmän. HINTAA tosiaan taskuvaipoille kyllä tulee, kun yli 10 euroa maksaa uutena per vaippa. Minä taisin maksaa jotain 13-14 euroa per vaippa + sitten nuo vaippaflanellit vielä. Mutta toisaalta ne on kyllä nopeasti kertisostoksissa säästetty.

Meidän taskuvaipat on Fuzzi Bunz-merkkisiä. Kokeiltiin myös Jamiina-merkkiä, mutta se ei sopinut lapselle ollenkaan vaan aina tuli pissat ohi. Eli suosittelen että koittaa ensin yhdellä vaipalla ennen kuin ostaa enempää.

Siitä en ole ihan varma miten taskuvaippa soveltuu käyttöön aivan pienelle vauvalle, meillä siis otettiin käyttöön kun esikoinen oli 3-4 kk. Hän on aika soukanlainen tyttö, joten samat 10 vaippaa on sopineet siitä lähtien, pian jo 1,5 v! Meillä tosin on käytetty samaan aikaan myös kertiksiä ja esim. nyt ollut takana ajanjakso että varmaan kuukauteen ei ole yhtään kestoa käytetty, mutta nyt on taas ruvettu.

Coe