Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsin kielen opiskelu yliopistossa, kannattaako? ,

Vierailija
03.08.2022 |

Haluaisin opiskella ruotsia, mutta opettajan työ ei kiinnosta. Missä muissa tehtävissä voi ruotsin kieltä tarvita työelämässä? Siis koulutuksen jälkeen. Ja onko kääntäjän työ mielekästä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele Ei saa peittää podcastin uratarinat :) ne on melkein uusimmat jaksot. 

Vierailija
2/5 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ei ainakaan Tampeereella. Kääntäjän työ on yleensä alipalkattua liukuhihnahommaa heikoin työehdoin.

Kannattaa opiskella ruotsia, mutta ei pääaineena. Itse asiaan ei päästä melkein ollenkaan, lähinnä jotain sosiologissävytteistä lässytystä ja jonninjoutavien raporttien ja pohdintatekstien kirjoittelua. Tieteenfilosofinen ja varsinkin tilastotieteellinen ymmärrys on opettajilla niukkaa. Toisaalta työelämälähtöisyyskin on utopiaa. Jos haluaa työskennellä tutkijana, ilman että tekee kunnon tiedettä, voi kokeilla. Jos haluaa tehdä oikeaa tiedettä, huhun mukaan Turun tai Hgin yliopistossa se saattaisi onnistua. Mutta oma kokemus siis Treelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Opiskele ekonomiksi ruotsiksi hankenilla

Vierailija
4/5 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opiskellut mutta olen kyllä opettaja. Huomattavasti enemmän opetan nykyään sivuainettani. Töitä on ollut.

Ps. Itsekin ajattelin 2 ensimmäistä opiskeluvuotta, että opettajaksi en ala. Tuli onneksi järki päähän, hakeuduin ja pääsin tekemään myös opettajan pedagogiset opinnot.

Vierailija
5/5 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten opiskelu yliopistossa on täysin erilaista kuin peruskoulussa tai lukiossa.

Siellä ei tosiaankaan enää opetella sanoja ja kielioppiknoppeja, vaan aletaan kaivaa jotain muinaistanskaa ja miettiä miksi tanskassa sanotaan og ja ruotsissa och.

Jos sellainen kiinnostaa, anna palaa vaan, muuten mene opiskelemaan jotain ruotsiksi, jos ruotsia haluat oppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi