Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitotahtona elvytyskielto

Vierailija
03.08.2022 |

Täysin turha juttu. Itselläni on ollut jo pidemmän aikaa hoitotahtona täysi elvytyskielto. Hoitotahtokortti on aina mukana ja ranneke kertoo saman.
Kesällä käytin hieman tuhdimmin katukaupasta hankkimaani oksikodonia ja alkoholia. Jätin jopa lapun pöydälle jossa kerroin elvytyskiellosta. Sairaalasta heräsin ja olin kuulemma "onnekas" kun apu tuli nopeasti. Olen niin vihainen tälle systeemille. Typerä vaimo ilmoitti häke:en ja käski auttamaan. Ja nyt haluaa erota koska olen itsetuhoinen. Logiikka nolla tässä kohtaa.

Miksi tahtoani ei kunnioitettu vaan apu annettiin koska elämä on ihanaa. Pyh...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää. Itsellänikin on hoitotahdossa spesifioitu kieltäytyminen kaikista lääketieteellisistä toimenpiteistä myös siinä tapauksessa, että ne pelastaisivat todennäköisesti hengen. Lain mukaan sitä pitäisi kunnioittaa. Ilmeisesit sitten ei.

Vierailija
2/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet oikeusjutun, kun kerran oli lappu pöydällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elvytyskielto tarkoittaa ainoastaan, ettei sydäntä yritetä käynnistää uudelleen.

Ei koske esim. mahahuuhtelua lääkkeiden yliannostuksessa. Lisäksi viime kädessä päätös on aina lääkärin, mitä toimenpiteitä tehdäään.

Vierailija
4/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elvytyskielto tarkoittaa ainoastaan, ettei sydäntä yritetä käynnistää uudelleen.

Ei koske esim. mahahuuhtelua lääkkeiden yliannostuksessa. Lisäksi viime kädessä päätös on aina lääkärin, mitä toimenpiteitä tehdäään.

Toivottavasti tuollainen lääkäri saa morasta. Suomessa eläminen ei ole mitenkään pakollista, mutta jotenkin niiden pitää terveydenhuollossa työllistää itsensä.

Vierailija
5/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesällä käytin hieman tuhdimmin katukaupasta hankkimaani oksikodonia ja alkoholia. Jätin jopa lapun pöydälle jossa kerroin elvytyskiellosta. Sairaalasta heräsin ja olin kuulemma "onnekas" kun apu tuli nopeasti."

Mikset mennyt käyttämään lääkkeitä ja alkoholia johonkin paikkaan, jossa ei ole ihmisiä lähellä? Jos kukaan ei löydä sinua, kukaan ei myöskään soita häkeen tai elvytä.

Vierailija
6/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma nuoria ja ns. terveitä käynnistellään vaikka olisi mikä tahto. Kuulemma asiaa ei siinä ryhdytä tarkastamaan vaan ennemmin sitten levitellään käsiä.

Olen joutunut kuuntelemaan kaikkea terapiaa ja muuta länkytystä jotta pääsin pois sairaalasta. Jouduin valehtelemaan että kaikki hyvin jne vaikka sisällä kiehui.

Ensi kerralla hankin fentanyylia.

AP

Vierailija
7/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sitten hankkinut heti!!

Jos kotonas vedät överit ja vaimo on paikalla, hän saa syytteen heitteillejätöstä, ellei soita häkeen!

Mee hyppään kerrostalon katolta, tai ui niin kauas, ettet jaksa takas. Keinoja löytyy, mut älä sekoita niihin muita. Rekkaa päin ajo tms.

Vierailija
8/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä aja rekkaa päin jos tavoitteena on olla sekoittamatta muita mukaan... Ihminen siellä rekan ratissakin on!

Vierailija
9/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kesällä käytin hieman tuhdimmin katukaupasta hankkimaani oksikodonia ja alkoholia. Jätin jopa lapun pöydälle jossa kerroin elvytyskiellosta. Sairaalasta heräsin ja olin kuulemma "onnekas" kun apu tuli nopeasti."

Mikset mennyt käyttämään lääkkeitä ja alkoholia johonkin paikkaan, jossa ei ole ihmisiä lähellä? Jos kukaan ei löydä sinua, kukaan ei myöskään soita häkeen tai elvytä.

Sitten huoli vasta onkin suuri kun ei löydetä. Ja hirveästi käytetään etsintöihin resursseja. Älkää ihmiset kadotko ja jos pakko lähteä niin kertokaa jollekkin.

Vierailija
10/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi sitten hankkinut heti!!

Jos kotonas vedät överit ja vaimo on paikalla, hän saa syytteen heitteillejätöstä, ellei soita häkeen!

Mee hyppään kerrostalon katolta, tai ui niin kauas, ettet jaksa takas. Keinoja löytyy, mut älä sekoita niihin muita. Rekkaa päin ajo tms.

Ei rekkaa päin, rekkakuski traumatisoituu jopa työkyvyttömäksi!

Helpointa on ostaa Alkon tuotteita ja odottaa kovia pakkasia. Sitten vain juo itsensä sammuksiin jossain kaukana asutuksesta.

Vierailija
11/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten huoli vasta onkin suuri kun ei löydetä. Ja hirveästi käytetään etsintöihin resursseja. Älkää ihmiset kadotko ja jos pakko lähteä niin kertokaa jollekkin.

Voi jättää viestin, että olen kadonnut omasta tahdostani, älkää etsikö minua. Tai jopa kertoa sijainnin ja ajastaa viestin lähetyksen niin, ettei elvytykselle ole enää tarvetta.

Vierailija
12/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pelkkä elvytyskielto riitä tosiaan. Kaikki lääketieteellinen hoito kannattaa kieltää jos tarkoitus on päästä pois. Siihenkin ihmisellä on oikeus, omaan kehoon kun on itsemääräämisoikeus.

Vierailija
13/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä missään nimessä aja rekkaa päin jos tavoitteena on olla sekoittamatta muita mukaan... Ihminen siellä rekan ratissakin on!

Juu, tarkoitin juuri sitä, että rekkaa päin on muiden sekoittamista. Eikö se muka viestistäni selviä?

Vierailija
14/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tarkoitin juuri sitä, että rekkaa päin on muiden sekoittamista. Eikö se muka viestistäni selviä?

Välillä yhdellä pienellä pisteellä maailma mullistuu.

Vierailija
15/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä viestistä sai käsityksen, että aja rekkaa päin.. luepa itse viestisi uudelleen.

Vierailija
16/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jättää viestin, että olen kadonnut omasta tahdostani, älkää etsikö minua. Tai jopa kertoa sijainnin ja ajastaa viestin lähetyksen niin, ettei elvytykselle ole enää tarvetta.

Kirjoittaa kirjeen ja laittaa postiin, se ei ainakaan samana päivä saavuta vastaanottajaa.

Vierailija
17/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä viestistä sai käsityksen, että aja rekkaa päin.. luepa itse viestisi uudelleen.

Minä ymmärsin myös, että rekkaa päin ajaminen on esimerkki siitä mitä ei kannata tehdä.

-ohis

Vierailija
18/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen pitäisi saada päättää hoidostaan. Minäkin haluaisin pakkoruokintakiellon, mutta ei....