Vaihdatteko puolisonne kanssa vuosi/hääpäivälahjoja?
Oli vastaus kyllä tai ei, kiinnostaa tietää kauanko olette olleet yhdessä. Jos vastaus on myöntävä, kiinnostaisi tietää minkä tyylisiä lahjat yleensä ovat.
Kommentit (22)
Ei, yhdessä yli 30 vuotta. Joskus käydään ulkona syömässä tai leivoskahveilla merkkipäivän kunniaksi.
Ei vaihdeta ja kyllä se vähän harmittaa. Alussa ostin miehelle ajatuksella valittuja lahjoja merkkipäivinä mutta kun takaisin päin ei tullut koskaan mitään niin se vähän hiipui. Näytän välittämistä lahjoilla muissa suhteissa mieluusti.
Ei vaihdeta mutta mies tuo kukkia tai tekee meille hyvän voileipäkakun. Kohta 31v yhdessä.
10, 20, 25, 30 ja 40-v. hääpäivänä olen saanut mieheltäni lahjan (naisten ei kuulemma kuulu antaa lahjoja silloin, en muista, olenko joskus antanut). Lisäksi jokikinen hääpäivä saan mansikoita ja samppanjaa aamiaisella ja illalla käydään ravintolassa syömässä.
Ei yleensä. 10v hääpäiväksi lähdettiin pieneen reissuun. 15v hääpäiväksi ostettiin uudet sormukset kun vanhat oli pienet ja tylsät. Muuten ei juurikaan. Syömässä usein käydään hääpäivän tietämillä. Tänä vuonna mies lähtee reissuun hääpäivänä kaverinsa kanssa.
Yllättipä vastaukset. Näyttää olevan suomalaisissa suhteissa harvinaista lahjojen antaminen ja jopa päivän unohtaminen on ihan tavallista ja ymmärrettävää :o Joistain viesteistä olen aistivinani jopa pientä paheksuntaa lahjoja kohtaan.
Itse en ole parisuhteessa mutta omassa kansainvälisessä ystäväpiirissäni (asun eurooppalaisessa isossa kaupungissa expattien, pääasiassa amerikkalaisten ympäröimänä) vuosi-, kihlajais-, ja hääpäivät ovat tärkeitä päiviä ja kyllä naisten puheiden mukaan yleensä suhdetta juhlistetaan monin tavoin, myös lahjoilla.
Emme vaihda mutta muistamme toisiamme tapaamisemme vuosipäivänä myös lahjoilla. Yhdessä kahdeksan vuotta.
Aina sitä jollakin tavalla juhlistetaan, mutta ei enää tavaralahjoin kun on jo kaikkea yllin kyllin.
Yhdessä 38v josta naimisissa 33.
Reilut 20v naimisissa. Ei mitään varsinaisia lahjoja, mutta kyllä sitä aina jotenkin juhlistetaan.
Emme. Roinaa on ihan tarpeeksi nurkissa muutenkin. Yhdessä 17v.
Naimisissa ei olla, mutta yhdessä oltu ja asuttu jo yli 20v. En muista enää koska edes muutimme yhteen tai aloimme olla yhdessä. Lasken sen suurinpiirtein lapsiemme iästä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättipä vastaukset. Näyttää olevan suomalaisissa suhteissa harvinaista lahjojen antaminen ja jopa päivän unohtaminen on ihan tavallista ja ymmärrettävää :o Joistain viesteistä olen aistivinani jopa pientä paheksuntaa lahjoja kohtaan.
Itse en ole parisuhteessa mutta omassa kansainvälisessä ystäväpiirissäni (asun eurooppalaisessa isossa kaupungissa expattien, pääasiassa amerikkalaisten ympäröimänä) vuosi-, kihlajais-, ja hääpäivät ovat tärkeitä päiviä ja kyllä naisten puheiden mukaan yleensä suhdetta juhlistetaan monin tavoin, myös lahjoilla.
Suomalaiset ovat järkeviä eivätkä ostele turhaa tavaraa vain ostamisen ilosta. Ainakaan tässä tilanteessa. Juhlia päivää voi ilman lahojakin esim. hienomman illallisen tms. muodossa. Se ei ole minusta lahja.
Ei vaihdeta. 5 vuotta oltu naimisissa ja heti alkuun sovittiin että ei jaksa :D Sen sijaan tehdään jotain vähän erityisempää yhdessä. Ei välttämättä just hääpäivänä, mutta joku juttu kuitenkin aina päätetään tehdä hääpäivän kunniaksi.
Ei vaihdeta. Tänä vuonna on 12. hääpäivä.
Ja itse asiassa joka vuosi ollaan kumpikin unohdettu koko hääpäivä. Tullut sitten jälkikäteen mieleen että niin juu, semmonenkin oli juuri.