Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herätys vapaalla

Vierailija
03.08.2022 |

Missä tilanteissa teidät herätetään vapaalla? Onko jotain syytä? Mun vanha mummi herättää aina vieraat aamupalalle klo8, koska hänestä päivä on pilalla ellei aamua aloiteta ajoissa.
Pikkuhiljaa valitettavasti myös aviomieheni on ajautunut tähän samaan aamuihmis ajatteluun, herättää joka aamu viimeistään 7ltä "ettei mene päivä pilalle. " Itseäni tämä korpeaa vuosi vuodelta enemmän, mutta mikään selittäminen ei tuolle uppoa maaliin että olisi mukava nukkua vapaalla sillon kun unta riittää, koska nukahtaminen on vaikeaa ja siksi usein kello on yksi tai kaksikin yöllä kun saan unta. Myös päiväunet on ehdoton ei, tuntuu hullulta että minä, aikuinen ihminen, joudun salaa nukkua päiväunia ja valehdella mitä oon tehnyt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei uni riitä aqmulla pitkään, vaikka haluaisinkin nukkua.

Vierailija
2/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään aina kello 5-6 aamut. Nykytuan sikeästi 7h. herämättä pissalle. Jos yö vieraita,pyrin itse oleman hiljaa,Jotta saavat nukkua rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka. Aviomiehesi ei voi kontrolloida sinua noin. Sinä itse päätät miten aamusi hoidat ottaen toki huomioon muut jos siihen on tarve. Tuo on jo henkistä vallankäyttöä.

Haluaisin nukkua pitkään, mutta herään joka aamu klo 6 ilman herätyskelloa riippumatta siitä mihin aikaan olen mennyt nukkumaan.

Vierailija
4/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä suomalaista ajattelutapaa : aikaisin lehmät lypsämään ja muutenkin aloittamaan päivä aikaisin, ettei mene pilalle :( Eikö tästä voisi päästä pikkuhiljaa eroon! Olen 70v ja parasta ja tehokkainta aikaa minulle ovat illat. Harmi vaan, ettei unta riitä aamulla pitkään, mutta silti en voi ymmärtää noita "päivä menee pilalle ihmisiä"!!

Vierailija
5/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo varmaan antais turpaan jos herättäisin ennen klo 10 vapaapäivänä. Muutenkin kiukkunen jos kolistelee tiskien tms kanssa aamupäivästä kun vielä nukkuu.

Vierailija
6/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heräilen aikaisin ja annan kyllä muiden nukkua.

Nautin niistä hiljaisista aamuista. Saa rauhassa juoda kahvia ja syödä aamupalaa. Joskus lähden salille tai lenkille.

Olen puuhaillut vaikka jo mitä, kun muu perhe heräilee, mutta en minä pakota muita omaan tahtiini elämään.

Nukkukoot rauhassa. Saanhan minäkin mennä nukkumaan, vaikka muut vielä valvoisivat.

Vierailija
7/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Tuon takia Varmaan useat kärsivät uniongelmista. Vapaalla pitää saada nukkua rauhassa. Nuo päivä pilalle ihmiset ovat sellaisia, että se päivä menee pilalle jos ei herää klo 7. Koko päivä menee hukkaan! Jos ei lähde hiihtämään klo 8.30 talven hienoin päivä menee hukkaan! Nyt pitää uida, muuten kesäloma menee hukkaan! Mitään extempore ei voi tehdä, vaan jatkuva piinaava kiireen tuntu ei minnekään, muuten koko päivä menee hukkaan!

Ja missään ei oikein ole hyvä ja rauhallinen olo olla.

Vierailija
8/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse heräilen aikaisin ja annan kyllä muiden nukkua.

Nautin niistä hiljaisista aamuista. Saa rauhassa juoda kahvia ja syödä aamupalaa. Joskus lähden salille tai lenkille.

Olen puuhaillut vaikka jo mitä, kun muu perhe heräilee, mutta en minä pakota muita omaan tahtiini elämään.

Nukkukoot rauhassa. Saanhan minäkin mennä nukkumaan, vaikka muut vielä valvoisivat.

Meillä kesti aika monta vuotta ja muuton eri makuuhuoneisiin, ennen kuin päästiin vastaavaan seesteiseen olotilaan.

Mies menee nukkumaan viimeistään puoli kymmeneltä ja aloittaa aamuaskareensa jo puoli kuuden maissa. Oma uniaikani sijoittuu kahdentoista ja kahdeksan välillä. Kyllä tämän kanssa kipuiltiin aika kauan, ja mies pyrki syyllistämään minua (yhteiskunta kun tunnetusti edelleen suosii aamuvirkkuja ja paheksuu aamu-unisia), mitta lopulta päästiin sopuun kun nukkumisjärjestelyt oli saatu kohdilleen.

Vierailija
9/9 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein juuri arkivapaina joku puuha-pete on päättänyt alkaa porata seiniä heti klo 7:n jälkeen, kun hiljaisuus järjestyssääntöjen mukaan päättyy. Eihän se kiellettyä ole ei, mutta siinä vaiheessa tulee aina erittäin väkivaltaisia ajatuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä