Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä vuokrasopimuksen perikunnan kanssa ennenkuin perunkirjat on tehty?

LopunajantiedemiehetRy
02.08.2022 |

ollaanko me 3 sisarusta perikunta siis vaikka ei ole perunkirjoja tehty? siis minun pitäisi tehdä yhteiseen asuntoomme vuokrasopimus. Ollaanko me vielä siis kuolinpesä? Kela haluaa tarkistusta, koska isämme kuoli ja olin vuokralla hänelle tähän asti

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedemies" voisi tietää jotakin eikä aina kysellä täällä, vai onko "tiedemies" päässyt vähän fakkiutumaan?

Vierailija
2/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten perikunnalle tehdään vuokrasopimus, onko vuokranantaja sitten perikunta ja pitääkö siihen liittää osakkaiden henk tunnus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tiedemies" voisi tietää jotakin eikä aina kysellä täällä, vai onko "tiedemies" päässyt vähän fakkiutumaan?

Tämä on se sama vakitrolli joka tänne spämmää sadalla eri nikillä. Andymccoys, Andyspirit, faarao, sannamariinisilli, ProphetWilkerson, RamboFirstBlood, Tauski matkailija, Valamonmunkki IivanaJulma ja niin edelleen ad nauseam.

Tarjosin kerran hänelle 30 euroa että lopettaisi tänne spämmäämisen, mutta ei kelvannut.

Vierailija
4/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä vaan tajua mitä mä laitan vuokrasopimukseen allekirjoitukseksi jos se on perikuntamme vuokraama minulle? tuleeko siihen kaikkien perikuntalaisten nimikirjoitus? ja henk tunnus`? en kai mä voi sitä itse itselleni vuokrata?

Vierailija
5/14 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesä on nyt vuokranantaja ja jatkaa siitä, mihin vainaja jäi.

Vierailija
6/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö olla kaikkien kuolinpesän sosiaaliturvatunnus?

Vierailija
7/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää tukien saamisen kannalta, kun asuu omistamassaan asunnossa itse vuokralla.

Miksi tuota ei ole kukaan aikaisemmin keksinyt?

Vierailija
8/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätevää tukien saamisen kannalta, kun asuu omistamassaan asunnossa itse vuokralla.

Todella kätevää. Nostaisin heti vuokraa tonnilla ja kiikuttaisin laskun kelalle. Siis aivan loistava bisnes.

Vierailija
9/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraaja: isän nimi kp.

Tarvitset allekirjoitukset tai valtakirjan kaikilta pesän osakkailta vuokrasopimukseen.

Vierailija
10/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

faarao kirjoitti:

pitääkö olla kaikkien kuolinpesän sosiaaliturvatunnus?

Kuolinpesän eli isän sotu.

Vierailija
11/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesä on nyt vuokranantaja ja jatkaa siitä, mihin vainaja jäi.

Periaatteessa se vanha sopimus on edelleen voimassa, pesä joutuu sitä jatkamaan siinäkin tapauksessa että asunto on vuokralla ulkopuolisella... se että vuokralainen on pesän osakas ei muuta vuokrasopimuksen pätevyyttä. Mutta Kelahan aina tulkitsee lait niinkuin itse haluaa.

Vierailija
12/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraaja: isän nimi kp.

Tarvitset allekirjoitukset tai valtakirjan kaikilta pesän osakkailta vuokrasopimukseen.

Ai niin, perukirja tarvitaan liitteeksi kosksa siitä selviää kaikki pesän osakkaat. Vaihtoehtoisesti vainajan virkatodistukset, siis ne samat mitä tarvitaan perukirjaan.

.

Mä en tekisi uutta sopimusta ja kelalle vastaisin että mulla on voimassa oleva vuokrasopimus ja sillä jatketaan ainakin perunkirjoitukseen tai pesän jakoon asti.

Vierailija
13/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei omista sitä jos sen omistaa kuolinpesä.

Vierailija
14/14 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei omista sitä jos sen omistaa kuolinpesä.

Juuri näin, kuolinpesä omistaa, ei ap.

Ap omistaa vasta sitten jos perii asunnon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän