Tykkäätkö jos työkaveri kysyy miten loma meni?
Kommentit (25)
En erityisesti, mutta vastaan neutraalisti.
Tykkään. Kukaan ei kysynyt, miten mun loma meni. :( Etätyöläisen arki.
En tykkää, mutta ei se minua häiritsekään. Se nyt vaan on sellaista neutraalia kohteliasta small talkia. Kysymykseen voi vastata "ihan kivasti" tms. ilman mitään paineita.
Kerron kyllä lomastani, jos haluan. Ei siis tarvittis kysyä lainkaan...
Ihan kivaa smalltalkia on jutella lomista työpaikalla.
Lomaani liittyi pettymyksiä, joten mieluummin en lomaani muistele.
Ihan sama, eipä ole paljon kerrottavaa. Lomani vietän lunkisti ja tylsästi.
Jos joku kysyy, vastaan että kiitos ihan kiva loma oli. Siitä en tykkää jos aletaan utelemaan tarkemmin että noo mitäs teitte ja missä kävitte.
Ei kai kukaan luule, että tuohon kuuluu vastata muuta kuin kivasti meni?
Meillä on elokuun puolivälin osastokokouksessa kiertävä puheenvuoro, jossa kerrottava lomakuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan luule, että tuohon kuuluu vastata muuta kuin kivasti meni?
Sosiaaliselta älykkyydeltään nollatasolla olevat joutuvat ihan paniikkiin tuollaisesta kysymyksestä. Eli kyllä aika monikin tuntuu luulevan, että siinä pitää koko yksityselämänsä ruveta tilittämään.
Tykkään tietysti koska se osoittaa, että hän on kiinnostunut minusta ja elämästäni!
Vierailija kirjoitti:
Yksityisasia. Ei kuulu muille.
Mikä siinä on niin kamalaa, jos sanot "ihan hyvin". Niinhän siihen kuuluu vastata eikä ruveta avautumaan.
Toki tykkään. Se on asiaankuuluvaa smooltookkia lomien jälkeen, olisi tylyä olla vaihtamatta kuulumisia tuohon tyyliin.
Ei mulla tosin erityistä kerrottavaa ole, koska olen lomat vaan kotona tekemättä mitään erityistä. Mutta se ei olekaan tämän asian pointti.
Yleensä vastaan, että "siinä kai tuo meni" ja toivon, ettei kysellä enempää. En varsinaisesti välitä jutella elämästäni töissä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on elokuun puolivälin osastokokouksessa kiertävä puheenvuoro, jossa kerrottava lomakuulumiset.
Voi saattana, onko jossakin tuommoista vieläkin.
En erityisemmin tykkää muutenkaan jutella työkavereiden kanssa.
Valitettavasti työhöni niitä kuuluu, joten myös turhanpäiväinen jutustelu kuuluu asiaan. Ja lomien vietosta kysely kuuluu asiaan.
Se on elämää.
Jos kysyjä on kaunis ja kiinnostava nainen, niin kyllä.