Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että oma perhe alkanut ärsyttää?

Vierailija
01.08.2022 |

Kertokaa nyt voiko tämä johtua masennuksesta. Minun perhe (äiti, sisko, isä) asuvat vähän kauempana minusta. Yleensä he kirjoittelevat paljon viestejä esim. Minun wats appiin mutta joskus salaa toivoisin etten saisi näitä viestejä. Tulee ihan kamala ja syyllinen olo kun tätä kirjoitan... :/ En edes tiedä miksi tunnen näin. Taas oman mieheni kanssa voin vaikka kirjoitella koko ajan viestejä jos hän on vaikka jossain reissussa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä. Tuntuu että siskoni elää täysin erilaista elämää nykyään kuin minä. Hänellä on lapsia ja hän reissaa, minä en ole koskaan halunnut lapsia ja olen enemmänkin kotihiiri. Hän laittelee koko ajan kuvia paikoista missä käynyt ja mitä tehnyt ja sekin ärsyttää. En koe olevani kateellinen,en vain jaksa kommentoida.

Vierailija
2/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsenäistynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ole sitten siinä whatsappryhmässä. Ei oo pakko.

Vierailija
4/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä maalaisjärkeä. Miksi perheen tai suvun on pakko olla whatsupissa? Ei ennen ollut sellaisia ja viestitulvaa. Poista sovellus ja kerro että laittavat viestit erikseen, jos asiaa tai kerro milloin soittelet. Laita sähköpostiosoitekin.

Vierailija
5/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot, ettet oikein jaksa enää sen alustan kautta kommunikoida eikä halua loukata kun ei tule tsekattua juurikaan. Kai he kommunikoi keskenäänkin, ja siihen voi ottaa koko suvunkin mukaan niin juttukaveria riittää.

Vierailija
6/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itsenäistynyt.

Tämä, mietin voiko se olla tätä. En ole wats app "ryhmässä" olen vain heidän kanssa wats app kontaktina, tietenkin kun he perhettä ovat. Mutta esim. siskoni haluaisi viestitellä joka päivä, laitella kuvia, varsinkin lapsistaan, yms yms, minua jotenkin ottaa päähän, että koko ajan pitäisi viestitellä, varsinkaan jos ei mitään tärkeää asiaa. Mutta sitten taas oma mieheni kanssa se on ok, joten mietin mikä tässä on taustalla. (???) Olen tuntenut tästä kamalaa oloa ja syyllisyyttä jo kauan. Olenko jotenkin erkaantunut perheestäni vai mitä.

Vierailija
7/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kai mieheni kanssa viestittely on eri juttu, kun olen häneen rakastunut, mutta en tiedä. -ap

Vierailija
8/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sisko laittaa jatkuvasti lomakuvia ja kehuilee tosiaan kaikkea, niin muuta ei tarvitse tehdä, mutta vastaisin kyllä jossain vaiheessa "se on sitten hyvä, kun _niillä muilla_ on mahdollisuus koko ajan olla menossa ja tehdä jotain.

Vierailija
9/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sisko laittaa jatkuvasti lomakuvia ja kehuilee tosiaan kaikkea, niin muuta ei tarvitse tehdä, mutta vastaisin kyllä jossain vaiheessa "se on sitten hyvä, kun _niillä muilla_ on mahdollisuus koko ajan olla menossa ja tehdä jotain.

ja sitten myös minun äitini on nyt oppinnut tämän jatkuvan viestittelyn kai siskoltani. Joskus kun herään aamulla, toivon vain ettei kännykässä ole viittä viestiä siskoltani ja äidiltäni. :-/ Mutta kyllä minä heitä ikävöisin jos ei viestejä tulisi sitten lainkaan, joten aika ristiriitaista. Mutat miestä nämä ärsytyksen tunteet kumpuaa, kun tietäisi. -ap

Vierailija
10/10 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille tyypillistä neuroottisuutta. Jossain kohtaa vaan alkaa harmittaa ja ahistaa ja kateudellekin se altistaa. Niin sisäsyntyistä, ette itsekään tiedetä mistä mahtaa johtua.

Neuroticism is also associated with a diminished quality of life, including feelings of illwill, excessive worry, occupational failure, and marital dissatisfaction5. High levels of neuroticism will contribute to poor work performance due to emotional preoccupation, exhaustion, and distraction. Similar to the dueledged effect of neuroticism on physical conditions, high levels of neuroticism will result in actual impairment to marital relationships but also subjective feelings of marital dissatisfaction even when there is no objective basis for such feelings.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5428182/