Miten laiska ihminen, joka ei jaksa pilkkoa kasviksia, voi huolehtia itsestään
Jaksan kyllä liikkua, meditoida, tehdä hengitysharjoituksia, mutta tuo kokkaamispuoli välillä tympii.
Kommentit (15)
Osta niitä uusavuttomien-pusseja. Niissä on pilkottu aineet valmiiksi ( ja tuo nimike on vain läppä ihmiseltä, joka käyttää niitä itse hyvin mielellään)
Pakastealtaasta löytyy halvalla ympäri vuoden.
Jep, käytät valmiiksi pilkottuja joko tuoreita tai pakastevihanneksia. Menet helpoimman kautta sieltä mistä pystyy ja näin vapautat energiaa sinne missä sitä tarvitset enemmän. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse alusta alkaen (ellet itse halua tai taloudellinen tilanne pakota).
Itse harrastan meal preppausta eli esivalmistelen. Leikkaan noin kolme päivän välein kasvikset kippoihin jääkaappiin ja tiiviit kannet päälle. Paistan myös valmiiksi broilerisuikaleita, jauhelihapihvejä ym, että on valmiina työeväät. Joka päivä kun ei jaksa tai viitsi, kun yksin asuu. Näistä kipoista yhdistelen ruokia. Ei ne mitään hienoaa ruokaa ole, mutta ihan hyvää ja parempaa kuin vaikka valmisnuudelit. Enimmäkseen salaattia.
Mä katon kännykästä/telkkarista ohjelmaa samalla.
Osta smoothie. Ei tarvi edes pureskella.
Itse asun yksin.Teen kaikkea muuta kuin ruokaa.Enää ei tarvitse.Ei tarvitse todella enää olla keittön ja lieden välissä.Mikä autuus kun ,lapset aikuisia omat perheet,mennä vaan valmiisin pöytiin heidän luokse..Onneksi kaiken saa kaupasta valmiina , minkä yksin asuva tarvitse ravinnoksi.Jopa pilkotut vihannekset .
Vierailija kirjoitti:
Osta niitä uusavuttomien-pusseja. Niissä on pilkottu aineet valmiiksi ( ja tuo nimike on vain läppä ihmiseltä, joka käyttää niitä itse hyvin mielellään)
Joo mullakaan ei ole tarvetta nostattaa omaa egoani kertomalla kaikille kuinka pilkkoon vihanneksia ja noudatan monimutkaisia reseptejä monta kertaa päivässä ja joka aterialla on tarjolla 7 eri sorttia kun olen kulinaristi. Kasvikset ja broileria airfryeriin reiluksi 10 minuutiksi.🤣 Eipä siitä Facebook jakoa saa tehtyä.
Syö vihannekset kokonaisina tai osta pakasteita.
Sinulla on keskellä naamaa pilkkomisväline numeltä hampaat.
Sitten jos pureskeleminenkin on liian iso urakka niin voit tosiaan olla kertakaikkiaan liian vetelä elämään.
Osta tehokas blenderi, ja tuuttaa sinne kaikki mahdollinen sekaisin. Sitten vaan imuroit pillillä. Leveänokkaisesta kannellisesta mukista onnistuu myös selinmakuulla. Erittäin mukavaa ja helppoa.
En kertakaikkiaan halua kantaa kotiin kuorittavaksi ja pilkottavaksi etenkään juureksia, joista hyvän osan saa vielä kuskata biojätteisiin, vaan ostan valmiiksi esikäsiteltyinä, kun niitä on tarjolla. Mun ruoanlaittoni on niin vähäistä ja olematonta, etten tunne tarvetta alkaa näyttämään parempaa tässä asiassa, ostan ruokani hyvin pitkälle valmiina, kiitollisena että jonkun äiti tai isä on ne mulle valmiiksi tehnyt. Elämänhallintaani tämä ei mielestäni kuvaa.
Ota kurkku ja tomaatti. Ei tarvitse ryhtyä superkokiksi. Spirulina levä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mullakaan ei ole tarvetta nostattaa omaa egoani kertomalla kaikille kuinka pilkkoon vihanneksia ja noudatan monimutkaisia reseptejä monta kertaa päivässä ja joka aterialla on tarjolla 7 eri sorttia kun olen kulinaristi. Kasvikset ja broileria airfryeriin reiluksi 10 minuutiksi.🤣 Eipä siitä Facebook jakoa saa tehtyä.
Olisin huolissani sellaisen henkilön mielenterveydestä ja elämän laadusta, jos postaa facebookiing kasvisten pilkkomisetkin.
Tämmöistä en ole ennen kuullutkaan.
Niitä saa nykyään myös pilkottuna paketissa.