Jos myyjä ehdottaa sinulle vaatekokoa, ehdottaako hän yleensä oikein vai väärin?
Itse olen hoikka ja kokoni on M. Minulle joskus ehdotetaan ässää. Se ei todellakaan mahdu. Joskus tulee mieleen, yrittävätkö myyjät mielistellä (tosin mitä mielistelyä olisi S-koossa?)
Kommentit (9)
Aika oikein. Jostain paidoista menee M, jostain L. Riippuu, haluaako paidan olevan löysempiä vai tiukempi.
En mielistele. Riippuu merkistä mikä mitoitus, jos farkuissa on elastaania paljon niin silloin menee 1 tai 2 kokoa pienempi koko koska ne venyy.
T. Myyjä
Jos asiakas ei tiedä mitä kokoa käyttää ( joka on yleistä), niin valitettavasti on pakko arvioida mikä koko menis. En ole mikään meedio. Joskus voi mennä huti.
T. 4
Rintaliiveissä yritetään aina myydä huonosti istuvia. En ymmärrä neuvoa pyytää apua myyjiltä. Toki on kiva, kun joku tuo lisää kokoja ja malleja sovituskoppiin.
Joskus myyjä ehdottanut liian pieniä farkkuja. Yleensä eivät ehdottele.
Minulle ei kyllä juurikaan myyjä tule kokoa ehdottelemaan, mutta apua saan jos kysyn.
Viimeksi ostin Luhdan syystakin, ja koska olen leveäharteinen etsin kokoa 38. Sitä ei ollut siinä mallissa jonka halusin, oli vain 36 ja sitten 40 ja siitä ylöspäin mitkä taas ovat aivan liian isoja minulle.
Olen hoikka mutta hartiossa leveyttä ja pitkäraajainen kun olen hihat jää usein 36/S koossa lyhyiksi.
Kysyin myyjältä ja hän ehdotti että kokeilisin kokoa 36. Olin varma että se ei sovi, mutta kuinkas kävikään koko oli juuri sopiva! Joten ostin sen. Ehkä se, että kyseessä suomalainen tuote koot on reilumpia?
Poikkeuksetta väärää, koska rintaliivit ovat ainoa vaatekappale, joita edes yritän ostaa sellaisesta liikkeestä, jossa ei voi välttyä myyjän ehdotuksilta.