Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työni on aivan yltiösosiaalista ja minä en enää jaksaisi sitä yhtään.

Vierailija
31.07.2022 |

Joka ikinen päivä koko työpäivä ihmisten parissa ja keskellä ja nähtävillä/kuultavilla, en enää jaksa sitä. Ja entistäkin epämiellyttävämmän asiasta tekee se, että oloni on niin huono, että pelkään sen näkyvän ulospäin, varmasti välillä jo näkynytkin, ja prakaan ajatuksestakin, että saisivat tietää vointini. Ja meillä kysellään kuulumisia, vointia ym eli ei voi aina vain haihtua taustalle.
Minä en jaksa olla tässä olossani ihmisten parissa, tuntuu aivan mahdottomalle. Ja jos lääkäriin menee ja jäisikin pois töistä niin sitten saisivat töissä tietää, ainakin pomo, en halua sitä.
En tiedä mitä tehdä😢

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän sun fiilikset. Itsekin vaateliikkeessä töissä ja oon ihan loppu. Henkilökunta minimissä, vaatimukset kasvaa ja asiakkaat aina vaan sekopäisempiä (kohderyhmä keski-ikäiset naiset, huh huh).

Mietin tässä just, mihin lähtis..

Vierailija
2/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kerää rahaa opiskelua varten joitakin kuukausia ja etsii vähemmän sosiaalisen alan, jolla kuitenkin mahdollisuuksia. Ja näin se sujuu huomaamattomasti, salainen suunnitelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin tulee *askaa niskaan. Jatkuvasti vaan valitetaan; milloin mistäkin. Valikoima on huono, syytetään myyjää siitä kun ei mahduta X koon vaatteeseen (kyllä tässä kokolapussa on nyt väärä koko), ei häivytä myymälästä kun on sanottu monta krt ja liike on suljettu. Oon aivan loppu. En jaksa olla pelkkä roskis enää.

T. Se myyjä

Vierailija
4/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin tulee *askaa niskaan. Jatkuvasti vaan valitetaan; milloin mistäkin. Valikoima on huono, syytetään myyjää siitä kun ei mahduta X koon vaatteeseen (kyllä tässä kokolapussa on nyt väärä koko), ei häivytä myymälästä kun on sanottu monta krt ja liike on suljettu. Oon aivan loppu. En jaksa olla pelkkä roskis enää.

T. Se myyjä

Ei voi olla totta.

Vierailija
5/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se myyjä

Ei voi olla totta.

Valitettavasti on, ja paljon muuta.

Vierailija
6/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeinen pahoinvointi näkyy ihmisissä ja se oksennetaan aspojen päälle.

T. Myyjä

Vierailija
7/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspalvelussa mutta farmaseutti. Joku minua pelotteli, että siellä asiakkaat ovat äkäisiä kun ovat kipeitä. No eivät ole olleet, vaan kummasti kunnioitetaan, kun meillä on vielä se valkoinen takki päällä. Puhua saa kyllä lähes koko päivän, mutta lääkkeiden osalta se on aika sama levy vain. Muut (mahdolliset, satunnaiset) jutustelut sitten asiakkaan elämäntilanteen mukaan. Kurja kuulla, että teillä on noin ikävästi käyttäytyviä asiakkaita :(

On niitä meilläkin joskus, mutta yleensä nillityksen syy on oikeammin Kelassa tai valtion asettamassa lääketaksassa, ei meissä. Auttaa kestämään kitinää.

8/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että pomo saa tietää olisi kuitenkin pienempi paha kuin se että palaisit loppuun. Sitä paitsi ylirasittuneisuus on ihan normaalia, ei ollenkaan nolo ongelma.

Vierailija
9/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä nyt liiotelko. Loman lopuksi tuntuu aina raskaalta palata töihin, mutta alun kankeuden jälkeen kaikki tuntuu taa hyvältä. Jos työ olisi pelkästään kivaa ja yhtä helppoa kuin lomailu, ei siitä kukaan maksaisi. Työ on työtä. Sitten vapaa-aikakin tuntuu hyvältä, kun on ahertanut. Uutta työpaikkaa voi toki katsella, mutta harvoin tilanne muuttuu ratkaisevan paljon paremmaksi, koska viihtyminen on niin paljon kiinni asenteesta. Hymyile, niin sinulle hymyillään. Ota vastoinkäymiset rennolla asenteella ja muutkin rentoutuvat. Älä ota itseäsi ja muita niin vakavasti,

Vaatekaupassa: Kun joku asiakas valittaa, ettei mahdu enää haluamaansa kokoon, sano se mitä hän haluaa kuulla: Näissä on pienempi mitoitus. Otetaan seuraava koko. Näytät erittäin hyvältä.

Vierailija
10/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Se myyjä

Mittanauha käteen ja ystävällisesti rouva asiakkaan vyötäröstä mittaa ottamaan.

Vierailija
11/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkääpä nyt liiotelko. Loman lopuksi tuntuu aina raskaalta palata töihin, mutta alun kankeuden jälkeen kaikki tuntuu taa hyvältä. Jos työ olisi pelkästään kivaa ja yhtä helppoa kuin lomailu, ei siitä kukaan maksaisi. Työ on työtä. Sitten vapaa-aikakin tuntuu hyvältä, kun on ahertanut. Uutta työpaikkaa voi toki katsella, mutta harvoin tilanne muuttuu ratkaisevan paljon paremmaksi, koska viihtyminen on niin paljon kiinni asenteesta. Hymyile, niin sinulle hymyillään. Ota vastoinkäymiset rennolla asenteella ja muutkin rentoutuvat. Älä ota itseäsi ja muita niin vakavasti,

Vaatekaupassa: Kun joku asiakas valittaa, ettei mahdu enää haluamaansa kokoon, sano se mitä hän haluaa kuulla: Näissä on pienempi mitoitus. Otetaan seuraava koko. Näytät erittäin hyvältä.

En valehtele, koska se ei ole totta. Hän sovitti suurinta kokoa, joten muuta ei ollut tarjolla. Tuo oli vain yksi esimerkki tilanteista, johon me myyjät joudutaan. Siis että vaan valitetaan kaikesta, ei se ole meidän vika jos on päästänyt itsensä lihomaan. Fakta on se, ettei myyjiä pidetä ihmisinä vaan palvelijoina. Joilla pitäis olla ratkaisu ihan kaikkeen.

Vierailija
12/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen, olen introvertti ja en lopulta enää kestänyt sitä yltiösosiaalisuutta, joten etsin muita töitä. Nykyään toimin ilta/yösiivoojana ja saan tehdä työtä ylhäisessä yksinäisyydessäni aivan rauhassa. Palkka toki putosi, mutta ei se maailmaani kaada, joten tällä mennään nyt ainakin jonkin aikaa. Oloni on paljon parempi, ehkä yksintyö vain sopii minulle paremmin.

Vierailija
13/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa kannattaa tosissaan tehdä tarkempaa tutkiskelua että johtuuko kuormituksesi jostain muusta asiasta, joka heijastuu sitten työhösi vai onko persoonasi vaan sellainen että sovellut ehkä paremmin vähemmän ihmisten kanssa tekemisissä olevaan työhön. Joka tapauksessa sinun pitää tähän joku ratkaisu löytää kun selvästi jo henkisesti olet kovilla. Pomon reaktiota nyt ei kannata pelätä kun kyseessä on kuitenkin oma henkinen hyvinvointisi, mistä syystä sinun pitää aina laittaa se kaiken muun edelle.

Vierailija
14/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valehtele, koska se ei ole totta. Hän sovitti suurinta kokoa, joten muuta ei ollut tarjolla. Tuo oli vain yksi esimerkki tilanteista, johon me myyjät joudutaan. Siis että vaan valitetaan kaikesta, ei se ole meidän vika jos on päästänyt itsensä lihomaan. Fakta on se, ettei myyjiä pidetä ihmisinä vaan palvelijoina. Joilla pitäis olla ratkaisu ihan kaikkeen.

Kun mä mietin tätä asiaa näin miehenä niin ymmärrän paremmin että miksi en itse koskaan tuollaista työtä voisi tehdä kun saisin varmaan varoituksen/potkut aika nopeasti. Lähinnä siis sen takia että tuossa tilanteessa sanoisin suoraan että kannattaisi sitä laardipersettä laihduttaa ihmisten mittoihin. Oon siis itse aina mennyt sillä ajatuksella että kohtelen ihmisiä prikulleen samalla tavalla kun ne kohtelee mua.

Vierailija
15/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä mietin tätä asiaa näin miehenä niin ymmärrän paremmin että miksi en itse koskaan tuollaista työtä voisi tehdä kun saisin varmaan varoituksen/potkut aika nopeasti. Lähinnä siis sen takia että tuossa tilanteessa sanoisin suoraan että kannattaisi sitä laardipersettä laihduttaa ihmisten mittoihin. Oon siis itse aina mennyt sillä ajatuksella että kohtelen ihmisiä prikulleen samalla tavalla kun ne kohtelee mua.

Etenkin nyt koronan jälkeen tilanne on kärjistynyt. Aika raskasta kuunnella valitusta läskeistä päivittäin, en kuitenkaan siihen voi kommentoida mitään. Tosiaan moni ei edes tajua, kuinka isoja ovat. Sit kitistään myyjälle.

Vierailija
16/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin nyt koronan jälkeen tilanne on kärjistynyt. Aika raskasta kuunnella valitusta läskeistä päivittäin, en kuitenkaan siihen voi kommentoida mitään. Tosiaan moni ei edes tajua, kuinka isoja ovat. Sit kitistään myyjälle.

Mitä sitten? Kitiskööt! Vaatekaupalla ymmärtävät, että nyt on pakko laihduttaa tai kärsiä. Voit vinkata, mistä löytyy suurempia vaatteita, jos teidän liikkeistänne ei löydy. Omistajalle voit vinkata, että nyt on tilattava suurempia kokoja, koska asiakaskunta on lihonut korona-aikana.

Vierailija
17/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
18/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen samassa tilanteessa. Vaihdoin vielä kaiken lisäksi sellaiselta alalta tälle alalle, jossa ei tarvinnut olla asiakaspalvelussa. Nyt kaduttaa.

Eli aionpa taas vaihtaa alaa. Teen toki vähän töitä vielä, että saa vaihdon aikana tuloja.

Vierailija
19/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rento asenne tarkoittaa minusta ennemminkin sitä, että valittajalle sanotaan suoraan "olet kyllä aika läski, katso peiliin", mutta sitä ei saa sanoa, vai mitä?

Pitää sen sijaan muistaa olla ammattitaitoinen ja selittää "näissä on pienempi mitoitus, otetaan seuraava koko, näytät erittäin hyvältä".

Juuri tuo, ettei työntekijä saa sanoa asiakkaalle rehellisesti mitä ajattelee, vaan asiakasta on tyynnyteltävä ja asiaan on keksittävä kaunis ja uskottava selitys, voi kyllä olla aika kuormittavaa.

Älä ota itseäsi ja muita niin vakavasti: "Olen vaan töissä täällä, ihan läpällä tänne hain."

Tuskin tuokaan olisi toivottavaa käytöstä.

Vierailija
20/20 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kitiskööt! Vaatekaupalla ymmärtävät, että nyt on pakko laihduttaa tai kärsiä. Voit vinkata, mistä löytyy suurempia vaatteita, jos teidän liikkeistänne ei löydy. Omistajalle voit vinkata, että nyt on tilattava suurempia kokoja, koska asiakaskunta on lihonut korona-aikana.

Joo, kitiskööt. Mutta kun kuuntelet sitä päivittäin, niin jatkuva " miellyttäminen" alkaa tympimään. Sitä on vaikea ymmärtää, jos itse ei ole tehnyt tätä työtä. En voi tehdä meidän valikoimalle mitään, olen myyjä. Kyse on ketjuliikkeestä. Mitoitus on jo reilua kaikilla merkeillä.