Miten kuulakärkikynä lähtee pois vaatteista?
Olisiko jollakulla hyvää vinkkiä? Tavallinen tahranpoistoaine on kokeiltu mutta ei auttanut.
Kiitos jo etukäteen! :-)
Kommentit (6)
olen saanut kuulakärkikynän ja monen muun tahran lähtemään, joka ei ole muilla lähtenyt. Vesiväritahroja en en ole aina saanut silläkään...
Silmämeikin poistaja ,pitää olla vedenkestävän meikin puhdistusaine.Minä olen käyttänyt lorealin litkua,varmaasti muutkin sen kaltaiset ovat tehokkaita.Kokeile varmuudenvuoksi ensin jos arasta tekstiilistä on kyse.Ja jos ei sitä sappisaippuaa ole vielä hankittu:)
itse olen ostanut lastentarvikeliikkeestä (Turun Vaunupiste). Myös kestovaippoja kauppaavilta voi ostaa sappisaippuaa. Ja on ihan sillä nimellä myynnissä.
Vaate kastellaan ensin, sitten sitä hinkataan saippualla, usein tahra lähtee jo hinkatessa, mutta jos ei lähde niin sitten sitä voi kynnellä vähän rapsutella. Sitten vaate pesukoneeseen, ja pestään ohjelämpötilan mukaisesti.
Itse olen poistanut lasten vaatteista sappisaippualla esim. ikivanhoja porkkanatahroja, öljyläikkiä (jo kuivuneita), kuulakärkikynää, vauvan maitokakkaa kun on vaippa päässyt vuotamaan...eli aikamoinen ihmesaippua on kyseessä.
lyytikki:
saa ja onko se ihan sillä nimellä? Miten sitä käytetään? Eli hangataanko saippuaa kuivaan vaatteeseen ja sitten koneeseen vaate vai miten?
Toisekseen kysyisin vielä että lähteekö " vanha" vesiväri pois vaatteesta myös sappisaippualla? Meidän lapsella on jääny paitoihin vesiväritahroja ja kun en heti ole pessyt niitä niin ne tahrat ovat jymähtäneet kiinni. Uskoisin että jos vesiväritahrat tuoreeltaan pesee niin lähtee ihan pesussa.
Sappisaippuaa saa luontaistuotekaupoista joko nestemäisenä tai palana. Itse suosin palaa. Hankaa tahraa märällä sappisaippualla (itse kastelen myös vaatteen tai ainakin sen tahrakohdan) ja anna vaikuttaa hetki. Pese normaalisti. Tuossa perusohjeet käytölle. Vanhoja vesiväritahroja en ole kokeillut poistaa.
miten kuulakärkikynän jäljen saa pois tammisesta sohvapöydästä?
Meidän tuholalainen jatkaa kuulakärkikynällä sotkemista :-)
saa ja onko se ihan sillä nimellä? Miten sitä käytetään? Eli hangataanko saippuaa kuivaan vaatteeseen ja sitten koneeseen vaate vai miten?
Toisekseen kysyisin vielä että lähteekö " vanha" vesiväri pois vaatteesta myös sappisaippualla? Meidän lapsella on jääny paitoihin vesiväritahroja ja kun en heti ole pessyt niitä niin ne tahrat ovat jymähtäneet kiinni. Uskoisin että jos vesiväritahrat tuoreeltaan pesee niin lähtee ihan pesussa.