Mikä pettymys! Olin ostanut vahingossa gluteenittoman pakastepizzan
En edes kuitista huomannut, että oli gluteeniton. Ihmettelin kyllä korkeaa hintaa, mutta kun hinnat ovat muutenkin nousseet, niin...
Aika tympeän makuinen pizza. Pettymys on suuri. Tykkäättekö te keliaakikot gluteenittomista pizzoista, leivistä yms.?
Kommentit (9)
no jos ei ole vaihtoehtoja. kaikkeen tottuu
Ostin alesta gluteenittomia riisipiirakoita. Olivat niin kitkeriä 🤮
Itsekin kerran vahingossa ostin. Karmea kokemus, pohja oli täysin kuin pahvia olisi syönyt.
Gluteenittomien leipien maku ja rakenne on parantunut paljon viimeisen 20 vuoden aikana, mutta pizzapohjissa ei taida olla ihmeempää kehitystä tapahtunut. Muuten on kyllä olemassa sellaisiakin gluteenittomia tuotteita, joita "normaalit" monesti kehuvatkin. Ja mun vanhemmat väittävät, että gluteeniton (yleensä maissipohjainen) pasta olisi parempaa kuin tavallinen...
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kerran vahingossa ostin. Karmea kokemus, pohja oli täysin kuin pahvia olisi syönyt.
Kyllähän tästä fiilikset meni. Pohja ihan kamala, ja tuntuu, ettei tässä ole täytteitäkään kuin nimeksi. Olin haaveillut ihanasta juustoisesta margheritasta, mutta sainkin kuivan, kovan ja puisevan lätyn ripauksella jotain juustonkaltaista tuotetta. ap
Gluteenittomissa pitsoissa on vähän vaihtoehtoja. Cittarin pakasteesta sai tuunaamalla ihan hyvän. Lindlin ainoa gluteeniton pitsa jäi yhden kerran ostokseksi. Tässä on nyt muutama vuosi mennyt gluteenia vältellessä. Tää on ihan p.r seestä. Vaihtoehtoja on leivissäkin vähän mutta vastapainoksi ne on kalliimpia.
Niin, ole kuitenkin iloinen että voi jatkaa tavallisen vehnätuotteen mässyttämistä. Me gluteenia välttelevät emme. Olen kiitollinen mitä nykyään on, noin 10 vuotta sitten gluteenittomien tuotteiden saanti oli melkein 0. Nyt saa ihan perustavaraa vaikka pirkkana.
Muistutuksena ettei gluteeniton ole aina keliaakikko, nykyään monet tuledus-ja suolistosairaudet pistävät gluteenittomalle ruokavaliolle.
Yööök 🤮