Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulriika

22.10.2006 |

Mitä mieltä nimestä Ulriika?Tulisi tytölle toiseksi nimeksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydet pisteet nimelle, joka on kaunis ja harvinainen. Perinteinen, mutta siltikin moderni.

Vierailija
2/7 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista, mutta mun ainakin on vähän vaikea sanoa peräkkäin nuo kirjaimet L ja R. Tämän takia äänneasu tuntuu aika epäsuomalaiselta ja muutenkin nimestä tulee hyvin ruotsalainen mielleyhtymä. Sinänsä kyllä ihan ok nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti.

Kaunis ja persoonallinen, reipas nimi.

Suosittelen!

4/7 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet siitä, että on harvinaisen kuuloinen. Yllätys minulle olikin, että Ulriikka-muoto, joka on minulle tutumpi, onkin näistä harvinaisempi! Ulri-alku on vähän kummallinen tytölle minun makuuni, mutta kaiken kaikkiaan hyvä nimi, antakaa se vaan, jos on oma suosikkinne! :o)

Vierailija
5/7 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulriika kuulostaa oikeastaan aika kivalta nimeltä, kun sitä vähän aikaa maistelee. Se on jollain lailla hienostunut, muttei hienosteleva nimi, mutta siinä on myös voimaa ja lujuutta. Se on jopa vähän karhumainen, koska muistuttaa Ursulaa, joka tarkoittaa karhua. :-) Ainoa mahdollinen " miinus" mikä tulee mieleen on se, että Ulriika saattaa kuulostaa siltä kuin olisi yksi k jäänyt lopusta pois, koska Ulriikka on painokkaampi ja varmaan myös tutumpi muoto. Toisaalta Ulriikka on myös raskaampi kirjoitusasu (ja lisäksi siitä tulee mieleen Riikka, joka ei minuun oikein iske...). Ulriika on sitä asteen sirompi, vaikkei todellakaan mikään lässy tai hento.

Hmm, aivan hyvä nimi joka tapauksessa, oli sitten yhdellä tai kahdella k:lla kirjoitettu!

Vierailija
6/7 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olisin veikannut Ulriikkaa yleisemmäksi kuin Ulriikaa. Tosin isoa eroa noitten välillä ei ole, mutta kuitenkin. Kumpiakin on myös annettu nimeksi paljon enemmän kuin olisin uskonut... (Ulriikaa melkein 700, Ulriikkaa vähän alle 600)

Olisi muuten vaikea valinta, jos noiden kahden väliltä pitäisi valita. Itse ehkä kuitenkin kallistuisin Ulriikkaan, varmaan juuri sen painokkuuden äänneasun takia. Aloittajalla ei kyllä tätä ongelmaa ollut, jäin vaan pohtimaan.. :-)

Vierailija
7/7 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulriika on itselläni toisena nimenä ja siksi tuo muoto:Ulriika.Myönnetään että Ulriikka sointuisi jotenkin paremmin...mutta tuo lyhyempi muoto pysyy.itse inhosin tuota Ulriika nimeä lapsena enkä sitä mielelläni kellekkään sanonut,vaikka etunimeni on huomattavasti vielä harvinaisempi!Mutta nyt" isona" olen alkanut pitää tuosta nimestä hurjasti ja koska esikoistyttö sai minulta toisen nimensä,haluan antaa Ulriikan tälle kuopukselle toiseksi nimeksi.

tuo lausuminen itseäkin mietityttää,onko se kuinka vaikea nimi,mutta harvemmin pikkulasten täytyy toisia nimiään kellekkään kertoa!

Eli tyttösemme saa toiseksi nimekseen Ulriika.Kiitos kaikille!