Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nordea ja luottokorttilasku, voiko maksaa laskun kokonaissummaa enemmän?

Vierailija
28.07.2022 |

Olen käyttänyt korttia laskutuspäivän jälkeen, eli käytetty luotto on nyt suurempi kuin laskutettava summa. Voiko siis maksaa myös se "ylimääräisen", mikä ei vielä näy laskussa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit. Kaikki mitä maksat ko. Viitteellä menee luottokortillesi

Vierailija
2/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, jos haluat aiheuttaa hämmennystä. Ylimääräinen summa palautuu tilillesi tai katoaa jäljettömiin ja laskutetaan uudestaan ensi kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit.

Vierailija
4/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Voit maksaa vaikka velkasi on 0.

Jos on pieni luottoraja ja väliaikasesti vaikka matkan vuoksi tarvitsee enemmän rahaa käyttöön kortille voi halutessaan kortin maksaa myös "plussille".

Vierailija
5/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, sama viite ja tilinumero, korjaa vain summa. Itse teen noin aina, jos esim. ostan lentoliput tänään maksan luottokortilla (maksuturvan takia) ja kuittaan saman tien ko. summan luottokortille =ei koskaan tule varsinaisia laskuja/korkoja.

Vierailija
6/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina luoton puolella ylimääräistä. Siis siirrän sinne rahaa, sillä jotkut maksupäätteet on niin juonia että tarjoavat ensisijaiseksi maksutavaksi luottoa. Ei ole kiva maksaa korkoa ja kuluja kun vahingossa on mennyt luoton puolelle.

Käytän vain lentolippuja ja hotelleja maksaessa. Silloinkin maksan sen sen saman tien pois.

Vierailija
7/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit, jos haluat aiheuttaa hämmennystä. Ylimääräinen summa palautuu tilillesi tai katoaa jäljettömiin ja laskutetaan uudestaan ensi kuussa.

Katoaa jäljettömiin tai laskutetaan uudestaan? No ei kai. Mitä ihmeen pankkia käytät?

Joskus nuorena kun matkustelin pidempiä aikoja niin "tankkasin" korttia etukäteen eli maksoin vaikka tuplasti sen luottorajan yli, jolloin matkalla ei koskaan raha loppunut. Ei siinä mitään ongelmaa ollut, mutta pankista taisi tulla joku viesti kun tietysti mieluummin myisivät velkaa jotta saavat korkotuloa.

Nykyään kun kortteja on useita, luottorajat korkeita ja matkat lyhyempiä, niin en ole kokeillut.

Vierailija
8/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voit. Itse tarkistan joka kuukausi laskun oikean loppusumman, ja muutan suoraveloituksen sille summalle.

Vierailija
9/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä samaa tilinumeroa ja viitettä mikä laskussa. Itse maksan luotolle heti oston jälkeen summan millä olen ostanut (ostan käytännössä vai nettikaupoista ja matkoja luotolla). Ennen reissuun lähtöä laitan luotolle "extra rahaa".

Vierailija
10/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Vierailija
11/11 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä