Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsella eksän kamalia piirteitä?

Vierailija
28.07.2022 |

Miten suhtaudutte siihen, jos lapsellanne on samanlaisia kamalia piirteitä (luonteessa ja/tai ulkonäössä) kuin mitä eksällänne? Tuleeko inhon tunteita lasta kohtaan? Vai tuntuvatko ne samat piirteet jotenkin erilaiselta ja rakastettavalta kun ne on omalla lapsella?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä sikäli, että minusta tuntuu, että äitini inhoaa minussa isältäni tulleita tiettyjä piirteitä. Vanhempani ovat eronnneet. Minä ja isäni ymmärrämme toisiamme erinomaisesti, mutta äiti ei taida arvostaa kumpaakaan meistä oikein. 

Vierailija
2/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein miettinyt, miltä tuntuu narsistista tai psykopaatista eronneista, jonka lapsella ilmenee samoja piirteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on lapsia narsistin kanssa ja yhdellä etenkin on samoja piirteitä kuin isällään. Ei se nyt mussa suurempia tunteita herätä, hän on persoonaltaan mitä on. Toki yritän ohjata ja korjata aina kun voin.

Vierailija
4/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein miettinyt, miltä tuntuu narsistista tai psykopaatista eronneista, jonka lapsella ilmenee samoja piirteitä.

Ihmettelen miten lapsi voi joissain tilanteissa käyttäytyä kuin isänsä (onneksi todella harvoin) tai olla samoista asioista kiinnostunut (kuten esim. museoautot) vaikkei ole tätä nähnyt sen koommin kuin täytti 3 ja sitä ennenkin hyvin harvakseltaan. Aikuinen siis lapsikin jo eikä muuten osoita tulleensa isäänsä. Ulkonäössä on onneksi vain tietyt piirteet joihin isässäkin aikoinaan ihastuin niin niistä on helppo pitää lapsessakin.

Vierailija
5/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten lapsi voi joissain tilanteissa käyttäytyä kuin isänsä (onneksi todella harvoin) tai olla samoista asioista kiinnostunut (kuten esim. museoautot) vaikkei ole tätä nähnyt sen koommin kuin täytti 3 ja sitä ennenkin hyvin harvakseltaan.

Perimä/geenit

Vierailija
6/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lapsi olisi silloin matkinut vaikka isää käytöksessä. Oma luonne ei automaattisesti mene samanlaiseksi. Olisi kauheaa jos lapsi olisi exän vihainen minikopio, pikkudiktaattori. :s Paitsi kai kasvonpiirteetkin voivat säikäyttä jonkun tai ilme.

Vierailija
7/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta tuli mieleen, että miksi mennä yhteen (ja hankkia lapsi(a)) sellaisen ihmisen kanssa jonka ulkonäöstä/luonteesta ei pidä.. Okei, todellinen luonne voi paljastua vasta myöhemmin yhteiselon aikana, mutta ulkonäölliset piirteethän on olleet jo alusta asti.

Vierailija
8/8 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, perimässä siirtyy muutakin kuin ulkonäkö joten naisten ei kannattaisi pelkästään sen perusteella valkata miehiä. Mutta luonto on luonto.