Millä rahoitatte nuorten kilpaurheilun?
Meillä tiukkaa tekee kun on kolme harrastavaa lasta, tai kaksi on jo nuoria. Ovat motivoituneita edelleen, mutta kustannukset vaan nousee vuosi vuodelta. Talkoita olen tehnyt paljon, mutta sekään ei riitä kun ei niitä saa enää samaan tahtiin kuin ennen. Kaikki muukin kallistuu, niin siksi näistä maksuista on tullut kynnyskysymys. Ei olla niin huonotuloisia että olisi kehdannut hakea mistään rahastoista vaan kokonaiskustannukset asuntolainan, kallistuneiden bensakustannusten ja muun kanssa yhdessä tekevät tästä vaikeaa.
Olen katsellut lisää töitäkin, mutta alkaa tuntua uuvuttavalta. En kuitenkaan raaski oikein käskeä lopettamaan kun haluja ja intoa yhä on, sitä aina jotenkin saa yhden vuoden lisää luovittua.
Kommentit (2)
Meillä "pahimmillaan" kolme harrastajaa. Kaksi joukkuevoimistelijaa ja jääkiekkoilija. Joukkuevoimistelun kulut varsinkin aivan jäätävät, lätkä on vielä ihan edullista tuohon verrattuna. Me tehtiin mun miehen kanssa kahta työtä. Mies teki kausittain festareilla järkkärihommia ja mulla oli kakkostyö, jota pystyin tekemään kotoa käsin. Sit yritettiin löytää sponsoreita eteenkin esikoisen ulkomaankisojen kulujen leikkaamiseen. Tiukoilla oltiin. Nykyään enää lätkähemmo harrastaa ja ne kulut tuntuu ihan helposti hallittavilta.
Kallistahan tuo on. Meillä onneksi vain yksi harrastaa vakavissaan ja hänkin joukkuelajia, niin luulen, että kulut saattavat olla pienemmät kuin jossain yksilölajissa. Vielä ollaan pärjätty ihan normitöillä.