Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mimkä ikäinen olit kun aloit ajatella, että nuoriso on pilalla?

Vierailija
28.07.2022 |

Havainnot omasta ympäristöstä kertovat että tätä ajatusta on vastustettu noin 25-vuotiaaksi ja sen jälkeen asenteessa tapahtuu 180 asteen käännös.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla näkyy kääntyvän nuoriso on pilalla -huuteluun heti kun on pitänyt mennä töihin ja tienata itse elantonsa.

Vierailija
2/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele näin vieläkään ja olen 43 vuotta. Sen sijaan Keski-ikäiset epäilyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on pilalla silloin kun itse katkeroituu. Siis varokaa katkeruutta itsessänne. Kaikilla on oikeus olla nuoria.

Vierailija
4/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen juttu kun varmaan ekaa kertaa nuoriso ei olekaan fiksumpia kuin aikuiset kun äo on alkanut laskea tässä maassa. 

Vierailija
5/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelutyössä olen havainnut, että tämän päivän nuorissa ei ole mitään moitittavaa. Useimmilla käytöstavat hallussa niin hyvin kuin ne nyt kenelläkään suomalaisella ylipäätään ovat. Sen sijaan sanoisin, että n. 60-80-vuotiailla on paljon psykososiaalisia ja taloudellisia ongelmia. Käyttäydytään lähimmäisiä kohtaan ilkeästi vain siksi, että itsellä on huono päivä.

Vierailija
6/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 -vuotias ja mielestäni nuoriso on keskimäärin fiksumpaa kuin omassa nuoruudessani. Nuorilla on myös aiempaa enemmän paineita. Esim. Itse otin lukion aika rennosti, kirjoitin keskinkertaisesti ja pääsin yliopistoon.

Vierailija
7/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

43

Vierailija
8/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele näin vieläkään ja olen 43 vuotta. Sen sijaan Keski-ikäiset epäilyttää.

Olet itse keski-ikäinen joten ilmeisesti pidät itseäsi vanhempia epäilyttäviä. Mikä niin epäilyttää?

Vierailija
9/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v, ja minusta nuoriso ei ole lainkaan pilalla. Empaattista ja suvaitsevaista sakkia. Parempia ihmisiä kuin vanhemman polven itsekkäät m u l k u t.

Vierailija
10/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin silloin olla n. parikymppinen.

Vierailija
11/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liki 6-kymppinen. Ei ole vielä tullut vastaan nuorison pilaantumista. Ovat vastuullisia ja valveutuneita, ketkä tunnen lähemmin.

Vierailija
12/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7 v., eka päivä koulussa ja kattelin tulevia luokkakavereitani.

Vierailija
13/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 ja tuntemani nuoret ovat niin paljon fiksumpia kuin minun ikäpolveni tai vanhemmat. Sanoisit että ikävimmät ihmiset Suomessa ollaan me yli 50-vuotiaat. 

Vierailija
14/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut tuota.

N52

Vierailija
15/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että n. 14-15 vuotias.

Sitten kun siihen jotenkin tottui - tai siitä pääsi yli - niin seuraavan kerran nuoriso oli pilalla siinä ehkä 26-30 -vuotiaana.

Vierailija
16/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö.. Mitä? Nykynuoriso on fiksua porukkaa! Eivät katso kieroon tai huutele asiattomuuksia, kun kävelen naiseni kanssa käsikädessä kylillä. Kyllä nykynuorissa on tulevaisuus! Keski-ikäiset saisivat katsoa sinne peiliin ja tajuta, että rakkaus kuuluu kaikille! 

Vierailija
17/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no en tiedä, kun muistelen omaa nuoruuttani niin pyörittiin kylällä kiljukännissä ja tapeltiin keskenämme ja viattomienkin kanssa, sätkäkin piti olla huulessa jo viimeistään yläasteella tai olit outo nörtti.

Nykyään ei tämmöistä käytöstä nuorilta juuri näe ainakaan tällä kylällä jossa asun.

Vierailija
18/18 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minut opetettiin tähän jo lapsena. Vanhempani saivat minut nelivitosina, joten kaikki lähti siitä, että kaverini tietenkin olivat huonokäytöksisiä, kun heidät oli nuori holtiton sukupolvi kasvattanut. Nyt itse kohta nelikymppisenä katson asiaa aika paljon järkevämmin ja armollisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä