Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parkkisakosta valittaminen

Vierailija
26.07.2022 |

Olin Tampereella, keskustassa ja kadulla oli pysäköinti ja PYSÄHTYMINEN- kielletty liikennemerkki sellaisella levikkeellä. Olin siinä sittten ihan hetken pysähtyneenä kun huomasin parkkipirkon tulevan kohti noin 100 metrin päässä.

No, toki siitä lähdin heti liikkeelle, ja jäin siihen valoristeykseen punaisiin valoihin.
Parkkipirkko nappasi sitten siinä autostani kuvan ollessani jo valoristeyksessä. Minulla oli ikkuna auki, niin hän huikkasi iloisena, että sakko tulee sitten postissa.

Okei, myönnän olleeni pysähtyneenä,. mutta jos parkkipirkolla ei ole kuvaa minusta siinä pysähtyneenä, vaan valoristeyksessä, niin meneeköhän sakko läpi? Ja kannattaako valittaa?

Tampereella sakko on 80 euroa, ei pitäisi turistina liikkua siellä keskustassa ollenkaan...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valittaa. Pyydä kuva tapahtuneesta rikkeestä.

Vierailija
2/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä se on opetella näitä asioita, ja 80€ on hyvä muistilappu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitin kerran piruuttani, kerroin että sakkolapusta ei saanut selvää mikä rekkari siihen oli kirjoitettu epäselvästi. TIedä vaikka olisi toiselle autolle tarkoitettu.

Postissa tuli kuva autostani väärinpysäköitynä :D

Valitin siksi että alueella (yliopisto) ei riittävästi parkkipaikkoja ja pakko jotenkin päästä luennolle.

Vierailija
4/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa vaan

Vierailija
5/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kelpaa kuva todisteena, kun ei ole otettu rikospaikalla.

Vierailija
6/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun pointti tässä onkin, että parkkipirkolla ei liene kuvaa minusta pysähtyneenä tässä sakkopaikalla, vaan siitä, kun olin jo valoissa. ( tai ainakin luulisin niin). 

Hyvä opetus maalaiselle, niin kuin joku totesikin.  No, onneksi ei siellä päin tule enää liikuttua ja toisekseen, tuskin tällä pikku pysähdyksellä liikennettäkän vaaransin millään lailla. ( olin siis sellaisella levikkeellä, olisiko se sitten ollut jalkakäytävää). Ja kyllä, tunnustan tehneeni väärin ja otan opikseni.

Tästä on nyt puolitoista viikkoa aikaa, voihan se olle ettei sakkoa tulekaan.. Tosin minulla on osoitteenluovutuskielto, joten voi olla, että heillä menee kauemmin jotta saavat osoitteen. 

Onkohan vielä kommentteja? 

AP

Vierailija
7/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi hyvä paikka parkkisakosta valittamiseen.

Vierailija
8/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku idiootti pysähtyy paikkaan, jossa pysähtyminen on kielletty? Ei se pysähtymiskielto siinä turhaan ole.

Vierailija
9/10 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne merkit koskaan turhaan ole, kyllä minä sen nyt ymmärrän.

Tarkoitin vaan, että oli hyvin hyvin vähän liikennettä enkä usko aiheuttaneeni tällä noin minuutin pysähtymisellä häiriötä. 

No, odottelen nyt sakko arauhassa kotiin saapuvaksi ja katson mitä sitten teen valitanko Voihan se olla, että siinä on kuva minusta jo valmiina kun siinä sakkopaikalla pysähdyksissä olen. 

Valitus hallinto-oikeuteen muuten maksaa 250 euroa. 

AP, joka poistuu nyt häpeämään

Anteeksi 

Vierailija
10/10 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saan selville, mitä parkkisakkoja autollani on? Onko joku rekisteri, josta voi kysyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan