Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoiva-avustajan palkka?

Vierailija
24.07.2022 |

Onko kellään tietoa paljonko hoiva-avustaja saa vanhustenhoidossa palkkaa? Saako tehdä vuoroja, viikonloppuja? Mitä kuuluu työnkuvaan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkasta en tiedä, mutta meillä hoiva-avustajat tekee kaksivuorotyötä eli on aamuja, iltoja ja viikonloppuja. Tekevät samalla tavalla aamu- ja iltatoimia, suihkutuksia, jakavat ruokaa, syöttävät, pitävät virikkeitä kuten me lähihoitajat. Lääkehoitoon eivät saa osallistua. 

Vierailija
2/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitusten mukaan palkka on jotain reilun 2000. Eiköhän se vuorotyötä ole, mutta lisät riippuu minkä tessin alla on. Hyvä palkka siihen nähden, ettei koulutustakaan tarvita eikä mitään vastuuta ole. Sinne vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailmoitusten mukaan palkka on jotain reilun 2000. Eiköhän se vuorotyötä ole, mutta lisät riippuu minkä tessin alla on. Hyvä palkka siihen nähden, ettei koulutustakaan tarvita eikä mitään vastuuta ole. Sinne vaan.

No ei ainakaan Attendolla ole peruspalkka tuon verran, lisien kanssa ehkä juuri ja juuri. Mä olen lähihoitaja Attendolla ja viiden vuoden työkokemuksella mun peruspalkka on n.2120€. Hoivavustajilla peruspalkka vähemmän. Lisiä mulla tulee tehdyistä vuoroista riippuen 200-450€/kk.

Vierailija
4/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli joku yksityinen joka tarjosi avustajille päälle 2000e. Muistan sen siksi, kun itse sairaanhoitajana oma palkka oli vain pari sataa euroa parempi Oli sitä kommentoitu muidenkin hoitajien toimesta facessa ihan samasta syystä.

Vierailija
5/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva avustaja tarvii siihen koulutuksen . Eli etä pääse hoiva avustajaksi ellet opiskele

Vierailija
6/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvitsee koulutuksen ja monissa paikoissa on ihan vastuuta.

Vierailija
7/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustajan koulutus on lähärin koulutus miinus lääkehoito/injektiot. Rusinat pullasta siis. :)

Palkka vaihtelee paljon, keikkailemalla ja valkkaamalla työvuoroni saan itse 2500 e / kk.

Vierailija
8/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran hyvin tienaa, että ei kannata sairaanhoitajaksi ainakaan opiskella kun palkkaero niin pieni. Avustajan töihin tarvitsee vaan jonkun osasen lähihoitajan tutkinnosta ja sitten on pätevyys.

Vierailija
9/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katoin että ilman koulutustakin pääsisi yksityiselle. Tarvitsen kakkostyön ja tuota voisin tehdä lomilla ja viikonloppuisin. Voisin olla sellainen tarvittaessa nopeastikin töihin kutsuttava. Tehdäänkö pesuja yms. pareittain vai yksin?

ap

Vierailija
10/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkaileva hoiva-avustaja saattaa tosiaan tienata vakituista lähihoitajaa enemmän, näin se nykyisin menee. Sairaanhoitajankin palkka tosi huono kun ajattelee kokonaisuutta, eipä ole kuin joitain säälittäviä satasia ero. Hoitoalalla ei kohta kukaan halua vakkariksi, keikkailijat tienaavat.

Vierailija
11/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katoin että ilman koulutustakin pääsisi yksityiselle. Tarvitsen kakkostyön ja tuota voisin tehdä lomilla ja viikonloppuisin. Voisin olla sellainen tarvittaessa nopeastikin töihin kutsuttava. Tehdäänkö pesuja yms. pareittain vai yksin?

ap

Sekä että, riippuu asukkaan toimintakyvystä. Yleensä vuoroon mahtuu sekä yksin suihkutettavia että pareittain tehtäviä vuodepesuja. En suosittele hommaa ilman koulutusta!

Vierailija
12/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä keikkatöissä on yli 12 euroa tunti.

Pulavuoroista lyhyellä varoitusajalla saa tuplat.

Vierailija
13/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan suihkutukset, vuodepesut, muu auttaminen esim. pukeutumisessa ja syömisessä asiakkaan toimintakyvyn mukaan, hoitosuunnitelman mukaan toimiminen. Viriketoiminta, aktiviteetit, ulkoilu jne. Nämä kuuluvat minun työnkuvaani hoiva-avustajana. Samaa hommaa teen kuin lähihoitajat, mutta lääkehoidon toteuttaminen ei ole vastuullani ja siksi mieluummin olenkin hoiva-avustaja.

Koulutus minulla on, ei moneenkaan paikkaan pääse ilman hoiva-avustajan koulutusta. Minulla on myös alla muuta sote-alan koulutusta. Palkka keskimäärin käytännössä sama kuin lähihoitajalla. 

Vierailija
14/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sekä että, riippuu asukkaan toimintakyvystä. Yleensä vuoroon mahtuu sekä yksin suihkutettavia että pareittain tehtäviä vuodepesuja. En suosittele hommaa ilman koulutusta!

Miksi et suosittele ilman koulutusta? Pää kyllä kestää ja fysiikka.

ap

Vierailija
15/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan suihkutukset, vuodepesut, muu auttaminen esim. pukeutumisessa ja syömisessä asiakkaan toimintakyvyn mukaan, hoitosuunnitelman mukaan toimiminen. Viriketoiminta, aktiviteetit, ulkoilu jne. Nämä kuuluvat minun työnkuvaani hoiva-avustajana. Samaa hommaa teen kuin lähihoitajat, mutta lääkehoidon toteuttaminen ei ole vastuullani ja siksi mieluummin olenkin hoiva-avustaja.

Koulutus minulla on, ei moneenkaan paikkaan pääse ilman hoiva-avustajan koulutusta. Minulla on myös alla muuta sote-alan koulutusta. Palkka keskimäärin käytännössä sama kuin lähihoitajalla. 

Kiitos!

ap

Vierailija
16/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen SH, joka olen tällä hetkellä pois työelämästä. En haluaisi olla. En suostunut ottamaan k-rokotusta, joten jatkoin hoitolomalla olemista. Mielelläni palaisin työelämään, mutta en nykyiseeni. Haluaisin vanhustenpuolelle töihin ja olisin valmis vaikka heti! Mutta tällä hetkellä se on mahdotonta, koska laki sen kieltää. Melko erikoiset ajat kieltämättä. Noh, nyt olen sitten 2-vuotiaan kanssa kotona ainakin vuoden loppuun asti. 

Vierailija
17/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi et suosittele ilman koulutusta? Pää kyllä kestää ja fysiikka.

ap

No se ei ole ihan simppeliä alkaa käyttämään esim. 100 kg vuodepotilaan kanssa passiivinosturia tai pesulaveria ihan vain kylmiltään. Vastuuta on käytännön työssä enemmän kuin nyt osaat ajatella. On paljon apuvälineitä joita sinun tulee osata käyttää ja ymmärtää myös esim. muistisairaan kanssa työskentelystä. Kyllä se koulutus on oikeasti ihan tarpeen, just saying.

Vierailija
18/22 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on passiivinosturi? Onko myös aktiivinosturi?

Vierailija
19/22 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. On myös puolipassiivinostureita ja täysin automatisoituja nostureita.

T:Kylmis

Vierailija
20/22 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutamme, että uudistusten jälkeen tuo on 1250e. T Petteri ja Riikka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi