Vihaan kesälomaa!
Kotona on vähän tylsää, mökkiä ei ole eikä ole oikein aikaa ylläpitää sitä, joten vuokrataan viikoksi, se viikko meni jo ja se oli se kiva lomaviikko. Mutta ei sekään ole kivaa, että sukulaisten suusta kuuluu "ai sulla on nyt lomaa, sittenhän voit tulla tänne tekemän suursiivouksen". Se suursiivous ei tarkoita mitään ikkunoiden ja mattojen pesua, vaan jotain aivan muuta, poikamies, joka ei osaa elää siististi ja ennen kuin voi aloittaa siivouksen, aloitetaan tavaran raivauksesta. Banaaninkuoria sängyn alla, ötököitä kaapeissa, Käyn jo kerran kuukaudessa muutenkin ja joulusiivouksen sekä kevätlomani pilaan, mutta kun se ei auta mitään! Sotku ehtii tulla jo yön aikana kertaan. Käyn minä siellä siivoamassa pari päivää, mutta ainainen valitus siitä, että olen liian vähän niin en kerkeä tarpeeksi. Vapaaehtoistyössä myös odotetaan kieli pitkällä, koska mulla on loma, että voin lähteä raivaamaan sitä ja tätä ja tuota tilaa. "Pienikin apu riittää" sanottiin, ja luulin, että voin auttaa pienesti, mutta ei se riitäkään. Helpompi on kun pysyy pois kokonaan ja olen nyt irtisanoutunut koko hommasta, mikä aiheuttaa sen, että haukutaan selän takana laiskaksi. Ne samat haukkuu, jotka itse ei osallistu, mutta vaativat muita, kunhan ottavat luottamustehtäviä saadakseen ansioluetteloonsa merkintöjä ja tekevät jokaisesta tikun ristiin laittamisesta valtavan numeron.
Kommentit (14)
Aloita sillä, että opettelet kieltäytymään ja sanomaan ei. Jos annat ihmisten kävellä itsesi yli tuolla tavalla, etä saa koskaan nauttia asioista, joista itse haluat.
Oletko sä oikeasti noin yksinkertainen vai onko tää surkea provo?
Vierailija kirjoitti:
Vihaan kesäloman vihaajia.
Vihaan kesäloman vihaajien vihaajia.
- vihaaja-
En ole yksinkertainen, vaan liian kiltti. Työni on aika vaativaa, mutta rakastan sitä. Meillä on pieni firma, joka pistetään kiinni kuukaudeksi ja lomalle on käytännössä pakko jäädä. Mietinkin tässä itselleni jotain lisätyötä parhaillaan, yksi idea onkin. Sekä kuten sanoin, sain sanottua ein vapaaehtoistyölle. Se oli ihan ok myös se fyysinen puoli, mutta liika on liikaa. Loma on vasta puolivälissä ja olen aika väsynyt. Varasin itselleni pienen loman ja en kerro kuin miehelleni missä olen, mies lähtee samaan aikaan pohjoiseen kalaan, mistä minä en taas oikein välitä. Ap.
Opettele ap rentoutumaan lomalla. Lisäksi opettele sanomaan ei.
Minäkin siitä syystä, etten haluaisi pitää pitkää lomaa kesällä. Ottaisin mielummin pitkän kevät- tai syysloman. Mutta se nyt vaan on pakko sopeutua yhteiskuntaan, kun on työelämään onnekseen päässyt. Ja mielummin sitä pitää loman kuin jättää pitämättä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin siitä syystä, etten haluaisi pitää pitkää lomaa kesällä. Ottaisin mielummin pitkän kevät- tai syysloman. Mutta se nyt vaan on pakko sopeutua yhteiskuntaan, kun on työelämään onnekseen päässyt. Ja mielummin sitä pitää loman kuin jättää pitämättä.
Mullekin sopisi pitempi talviloma paremmin. Olen enemmän talviaktiviteetti-ihminen, hiihdän, käyn pilkillä ja talvella on enemmän tapahtumia, jotka kiinnostavat. Meidän alalla ei ole niin väliä, koska lomat on, koska voidaan itse vaikuttaa aikatauluihin, ainoastaan alkusyksy ja loppukevät on kiireisiä yleensä. Se on helppo sanoa opettele sanomaan ei, mutta kun on pienestä asti opetettu tanssimaan muiden pillin mukaan ja luonne on sellainen, että ahdistuu jos toiset suuttuu, niin se ei käy ihan käden käänteessä, vaikka olen jo opetellut kovuutta paljonkin verrattuna esim. 15 vuoden takaiseen. Minut kasvatettiin auttajaksi ja siihen, että olen olemassa muita varten. En todellakaan valinnut alaa, missä autetaan ihmisiä, vaan hyvin itsenäisen alan missä ollaan aineettomien asioiden parissa. Sekin oli isälleni valtava pettymys, ettei minusta tullut jotain sosiaali-ihmistä tai hoitajaa.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullekin sopisi pitempi talviloma paremmin. Olen enemmän talviaktiviteetti-ihminen, hiihdän, käyn pilkillä ja talvella on enemmän tapahtumia, jotka kiinnostavat. Meidän alalla ei ole niin väliä, koska lomat on, koska voidaan itse vaikuttaa aikatauluihin, ainoastaan alkusyksy ja loppukevät on kiireisiä yleensä. Se on helppo sanoa opettele sanomaan ei, mutta kun on pienestä asti opetettu tanssimaan muiden pillin mukaan ja luonne on sellainen, että ahdistuu jos toiset suuttuu, niin se ei käy ihan käden käänteessä, vaikka olen jo opetellut kovuutta paljonkin verrattuna esim. 15 vuoden takaiseen. Minut kasvatettiin auttajaksi ja siihen, että olen olemassa muita varten. En todellakaan valinnut alaa, missä autetaan ihmisiä, vaan hyvin itsenäisen alan missä ollaan aineettomien asioiden parissa. Sekin oli isälleni valtava pettymys, ettei minusta tullut jotain sosiaali-ihmistä tai hoitajaa.
Ap.
Tässä tapauksessa kannattaa ehdottomasti hakeutua terapiaan. Terapeutti auttaa sua terveellä tavalla vetämään rajat. Anna itsellesi lahjaksi kymmenen kerran lyhytterapia. Et tule katumaan.
Lopeta senkin tyypin auttaminen, joka heittelee banaaninkuoret sänkynsä alle sinun korjattavaksesi. Käyttää sinua hyväkseen, että voi elää kuin pellossa.
Vierailija kirjoitti:
En ole yksinkertainen, vaan liian kiltti. Työni on aika vaativaa, mutta rakastan sitä. Meillä on pieni firma, joka pistetään kiinni kuukaudeksi ja lomalle on käytännössä pakko jäädä. Mietinkin tässä itselleni jotain lisätyötä parhaillaan, yksi idea onkin. Sekä kuten sanoin, sain sanottua ein vapaaehtoistyölle. Se oli ihan ok myös se fyysinen puoli, mutta liika on liikaa. Loma on vasta puolivälissä ja olen aika väsynyt. Varasin itselleni pienen loman ja en kerro kuin miehelleni missä olen, mies lähtee samaan aikaan pohjoiseen kalaan, mistä minä en taas oikein välitä. Ap.
Suurimmalla osalla tänne palstalle kirjoittavista näyttää olevan vaativa työ.
Lähde koko kesälomaksi matkoille.
Minä en kuluttaisi aikaani toisten pskojen siivoamiseen. Eräs sukulainen yritti pompottaa minua, että minun pitäisi käydä siivoamassa hänen sikalättinsä. En todellakaan alkanut siivota. Sukulainen tietty suuttui, mutta siinäpä suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla tänne palstalle kirjoittavista näyttää olevan vaativa työ.
Ei se että joku asia on vaativaa, tarkoita aina älyllisesti vaativaa, vaan sillä sanalla on todella laaja merkitys. Vaikkapa vaativa lapsi voi olla sellainen, joka vaatii enemmän aikaa, vaatii materiaa paljon tai joka vaatii enemmän kasvatustoimenpiteitä kuin helppo lapsi. Omalla kohdalla se tarkoittaa tarkkuutta, Ei siihen tarvita opisto-/amk-tason koulutusta kummempaa. Alani on tekninen iala, mistä pääsee kyllä läpi peruslaskutaidoilla, mutta itse työssä pitää olla tarkka. Ap.
Vihaan kesäloman vihaajia.