Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veripisaroita kakan mukana?

21.10.2006 |

Onko muilla kokemuksia, mistä voi johtua? Meillä tyttö 4 kk, aloitettiin soseiden maistelu viikko sitten ja eilen illalla kakan mukana vaipassa pari pisaraa verta (en keksi että olisi muutakaan, koska mitään punaista ei olla syöty, en minä eikä tyttö).

Tyttö oma iloinen itsensä, ei mitään ongelmia eikä valita kipuja.

Huolestuttaa kuitenkin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä ihan sama homma juuri 4kk:n iässä (nyt on 5kk). Meillä tosin ei syöty vielä muuta kuin rintamaitoa. Yksi ilta oli kakassa ihan selvä 2-3cm pitkä limainen veriviiru eli hyvin näkyvästi verta oli. Pyyhin heti puhdistuspyyhkeellä eikä siihen tullut mitään joten veri ei ollut peräaukon suulta. Siihenhän voi tulla haavauma. Soitin neuvolaan seuraavana aamuna ja käytiin sitten parin päivän päästä lääkärillä. Lääkäri paineli vatsan, kuunteli sydämen ja keuhkot ja tarkasti peräaukon suun, mutta mitään ei löytynyt. Sovittiin vielä soittoaika parin viikon päähän ja tarkkailtiin kakkaa tosi tarkasti se aika. Verta ei kuitenkaan ole sen jälkeen näkynyt. Soittaessaan lääkäri totesi, että kun verta ei kerran ole näkynyt niin on ilmeisesti vaaratonta, mutta käski ottaa heti uudelleen yhteyttä jos verta näkyy.

Meillä myös tyttö oli ihan normaali ja iloinen itsensä silloin kun verta kakassa näkyi. Ainoastaan kakkasi sinä päivänä ja seuraavina normaalia harvemmin (yleensä 4 krt/vrk), mutta sitten tietenkin kerralla tavaraa tuli reilusti!

Kannattaa varmaan tarkkailla tilannetta ja ehkä kysyä neuvolasta että pitääkö jotain tehdä. Meillä tuo lääkärille meno heti saatoi kyllä johtua myös siitä, että minulla on periytyvä veren hyytymätekijähäiriö jonka neuvola tietää. On lievä eikä vielä tiedetä on tyttö perinyt sen, mutta vuotoriski on siis suurempi.

Loviisa & tytteli

Vierailija
2/3 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasta kommentistasi! Meillä on onneksi maanantaina neuvola, joten kysympä ongelmasta siellä.

Tänään ei tyttö ole kakannut kertaakaan, joten ei tiedä, toistuuko ongelma. Kakkaa odotellessa....;-)

Sanoiko lääkäri teille, mistä se voisi johtua? Onko kuinka yleistä tai tuliko muuta kommenttia?

Riksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri kommentoinut mitenkään että mistä vois johtua. Itse kuulin sen jälkeen kahdelta kaverilta kuinka heidän molempien joillain tutuilla oli vauvoilla kans ollut kertaluontoisesti verta kakassa. Ilmeisesti ei siis ole mitenkään erityisen harvinaista. Itse päättelin ettei veri voi olla kovin " syvältä" siis vatsalaukusta, suun limakalvolta tms., koska oli ihan kirkasta. Jos olisi kulkenut pidemmän matkaa elimistön läpi olisi tummaa. Varmaan joku suolen seinämä ärtynyt ja mennyt vähän rikki. Se kyllä ihmetyttää että mikä sen ärtymisen oli saanut aikaan kun tyttö oli pelkällä rintamaidolla. Ja jos olis ollut jostain mun syömisistä johtuvaa niin luulisi että maha olisi ollut myös neidillä kipeä.

Toivotaan ettei teilläkään enää verta näy!

Loviisa