Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävän monet ihmiset vastailee puhelinsoittoihin kesken tapaamisemme

Vierailija
22.07.2022 |

Mielestäni epäkohteliasta vastata puhelinsoittoon kesken tapaamisemme. Olin kaverini kanssa kahvilassa ja eikös hänen poikaystävänsä soittanut just silloin. No kaveri vastaa hälle ja puhuu siinä sitten about 10 min poikaystävänsä kanssa. Kahvit jäähtyy ja leivoksienkin kuorrutteet sulaa sillä välin. Olen tylistynyt ja alan lopulta syömään siinä odotellesaa kaverini puhelun loppumista. Mielestäni on ihan ok, jos puhuu about minuutin tai laittaa viestiä, että ei nyt vaan myöhemmin voit soittaa. Mutta toi puhelu ei ollut kohteliasta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee turpaan kotona jos ei vastaa heti.

Vierailija
2/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Itse olen ollut samassa tilanteessa. Kaverini vastasi toisen kaverinsa puheluun ja lörpötteli siinä n.10min. Sinänsä kai pikkujuttu, mutta yritin tappaa siinä aikaa vaivaantuneena ja menin kiertelemään muualle huomaavaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua on myös se, että joku vastaa puhelimeen kertoakseen, että ei ehdi nyt puhua. Ihan tarpeetonta ainakin nykyaikana.

Vierailija
4/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se viestien lukeminen ja niihin vastaaminen on myös epäkohteliasta. Ja siihen menee usein enemmän aikaa, kuin siihen pikaiseen puhelimeen vastaamiseen.

Vierailija
5/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap:n kanssa, puheluihin vastaaminen kesken sovitun tapaamisen on epäkohteliasta.

Tietysti voi tulla jokin tärkeä asia, joka pitää hoitaa, mutta usein on ihan vaan diibadaaba-keskustelu. Tuntuu, että minulla ei ole mitään väliä, vaikka olen kasvokkain tapaamisessa.

Lisäksi minua häiritsee aikusten ihmisten jatkuva puhelimen näpelöinti tapaamisissa. Se saa minun tuntemaan oloni todella epäkiinnostavaksi. 

Itse en vastaa puheluihin tai viesteihin esim. ollessani kylässä. Taidan saada kasan alapeukkuja.

Vierailija
6/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ei osata elää hetkessä vaan eletään puhelimessa.

Vierailija
7/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua on myös se, että joku vastaa puhelimeen kertoakseen, että ei ehdi nyt puhua. Ihan tarpeetonta ainakin nykyaikana.

Mulla on kaveri, joka vastaa AINA puhelimeen, siis ihan aina. Myös silloin, kun on hirveä stressi päällä eikä ehdi puhua. Karjuu vaan luuriin tosi ärsyyntyneenä, mitä asiaa, ei ehdi nyt puhua.

Vierailija
8/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se viestien lukeminen ja niihin vastaaminen on myös epäkohteliasta. Ja siihen menee usein enemmän aikaa, kuin siihen pikaiseen puhelimeen vastaamiseen.

Molemmat on epäkohteliasta. Se puhelin voi olla äänettömällä tapaamisen ajan.

Vierailija
9/9 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vastaan, kun en voi tietää mistä asiasta soitetaan. Sanon myös aina heti alkuun esim. että oon tässä Maijan kanssa kahvilla ja aina on vastapuoli ymmärtänyt yskän ja selittäneet asiansa nopeasti tai pyytäneet soittamaan sitten kun on aikaa puhua. Sitä en ymmärrä, että aletaan joku pitkä muuten vaan-juorupuhelu kesken tapaamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi