Miten torjua turvallisesti mies, joka on alkanut osoittaa stalkkeriviboja?
Otsikossa on kysymys. Näin naisena saa olla aina pelkäämässä, että jos torjuu miehen liian suoraan (ja täten loukkaavasti), hän sekoaa ja tekee jotain inhottavaa. Listataan siis alle turvallisia tapoja miten torjua tai jättää mies, joka on hieman epävakaa.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei selviä täysin
että kumpi on epävakaa. Veikkaan kuitenkin ap:a. Sen verran sekavaa ja sepitetyn oloista.Jep, tekee näitä naisena-aloituksia
Öh, tämä on mun ensimmäinen postaus täällä luoja ties kuinka pitkään aikaan. Otetaan se naisena siitä pois, jos se oli huonosti ilmaistu.
Eipä kestänyt kauaa kun stalkkeri tuli tännekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että kumpi on epävakaa. Veikkaan kuitenkin ap:a. Sen verran sekavaa ja sepitetyn oloista.Jep, tekee näitä naisena-aloituksia
Öh, tämä on mun ensimmäinen postaus täällä luoja ties kuinka pitkään aikaan. Otetaan se naisena siitä pois, jos se oli huonosti ilmaistu.
Olen eri, ja saman olen huomannut minäkin. Kyllä, teet näitä samoja postauksia tänne.
Jämäkästi. Eli sanot kerran ettet halua jatkaa tapailua ja sen jälkeen et vastaa viesteihin. Ota ylös kaikki yhteydenotot, kyttäämiset jne ja vie tarvittaessa poliisille. Vainoaminen on rikos. Ja lievemmissä tapauksissa poliisin yhteydenotto voi riittää.
Kannattaa esitellä se hyvännäköiselle vihanaisellesi ja toivoa, että ihastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli sama olo, että stalkkaaja itse kartoittaa tällä jotain. Ei ap: lla ole mitään tilannetta päällä.
Kokeilisin ensin ystävällisesti eli sanoisin, että olet hieno tyyppi mutta en näe suhteellamme tulevaisuutta. Jos toinen yrittää jatkaa yhteydenpitoa, ghostaisin, eli jättäisin vastaamatta. Jos viestittely tai soittelu jatkuu tämänkin jälkeen, estäisin hänet.
Ymmärrän hyvin ap:ta ja olen pari kertaa painiskellut saman asian kanssa. Kun tapailukumppani alkaa käyttäytyä tavalla, josta tulee epämukava olo, tekisi mieli sanoa asiasta suoraan, mutta oman turvallisuuden vuoksi on suojeltava toisen egoa. Tiedostan, että "nice guy" -ilmiö eli se, että juuri ne kaikkein limaisimmat ja karmivimmat miehet luulevat olevansa erityisen hyviä tyyppejä, on osin seurausta siitä, että ei sanota suoraan, mistä kenkä puristaa.
Miehet pelkää, että tulee torjutuksi.
Naiset pelkää, että tulee t a p e t u k s i.
Sanoisin kanssa, että tää ei toimi ja en halua jatkaa, eli tekisin selväksi, että homma on ohi. Muuten se vetoaa siihen, ettei tiedä mitä on menossa.
Sitten lopettaisin vastailemasta viesteihin.
Jos se alkaa stalkkaamaan, sanoisin, että jos tää ei lopu, lähden poliisin luo. Osa stalkkaajista voi lopettaa siihen. Jos on paha stalkkaaja ja pelkäät, että tekee jotain, todennäköisesti laittaisin tiedot salaisiksi ja alkaisin muuttamaan, niin että hän ei enää löytäisi minua.
Ja pysyisin jatkossa erossa miehistä, koska kellään ei ole varaa muutella hulluja karkuun kymmeniä kertoja vuodessa.
Minä kerroin, että olen sairastunut vakavasti ja sanoin, että onneksi hän on olemassa ja avustaa minua koska sairaalakuluista tulee valtavat. Yhteydenpito loppui välittömästi.
😁
Ensinnäkin on niin, että jos henkilöllä on taipumus stalkkerointiin, ei ole suurta merkitystä sillä, miten hänelle ilmaisee asiat. Jos sanoo ystävällisesti, hän tulkitsee omassa päässään sen niin, että vielä on toivoa. Jos sanot epäystävällisesti, hän voi loukkaantua.
Erittäin tärkeää on selväsanaisuus, ehdottomuus ja oma johdonmukaisuus. Eli sen sijaan, että sanoisit: "En usko, että meillä on kemiaa, joten ehkä parempi jatkaa erillään", sano mieluummin: "Kiitos treffeistä, olet ihan mukava, mutta emme sovi toisillemme, enkä enää halua tavata. Toivon sinulle hyvää jatkoa". Ja sen jälkeen (oikeasti tämä on ehkä tärkein neuvo) ei mitään vastauksia yhteydenottoihin vaikka olisi kuinka sinnikäs. Moni tekee sen virheen, että vastaa kohteliaisuuttaan milloin mitäkin ympäripyöreää juuta ja jaata tai alkaa perustelemaan asioita. Ei. Numero estoon, sähköpostit avaamatta roskapotiin, ovea ei avata. Mihinkään ei vastata mitään pitkänkään ajan kuluttua. Viestit voi toki säästää, jos arvelee tarvitsevansa todistusaineistoksi.
Joo, sain stalkkaajan niskoilleni vuosiksi. Lopetti kun löysi uuden uhrin.