Miksi aina epäillään, että uusi suhde, jossa uusi kumppani on ennalta tuttu olisi alkanut jo silloin, kun toinen oli vielä varattu?
Tässäkin tapauksessa erosta on vuosi. Asun muutenkin eri maassa kuin kumppanini ja hänen eksänsä. En tuntenut tai ollut koskaan tavannut kumppanini eksää, vaikka olin siis kumppanini kaveri (ei nähty usein). Nyt kumppanini kaverit utelevat, että oliko meillä jo jotain, kun tutustuttiin pari vuotta sitten.
Kommentit (17)
Koska aika usein se taitaa olla niin.
Itse en ymmärrä näitä että aletaan olemaan kaverin exän kanssa, maailma on täynnä ihmisiä, hakekaa joku vieras.
No jos jo kuukausi pari erosta alkaa olemaan sen "kaverin" kanssa, niin eiköhän se aika selvää ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä näitä että aletaan olemaan kaverin exän kanssa, maailma on täynnä ihmisiä, hakekaa joku vieras.
Oletko 16 vuotias? Ehkä silloin ymmärrän, jos haluat varata kaikki poikakaverisi vain itsellesi, mutta en muuten ymmärrä. Jos joku on exä, niin hän on exä ja exää ei voi mitenkään korvamerkitä loppuiäkseen omaksi, ei tutuilta eikä tuntemattomilta. Sitä paitsi exä saa päättää ihan itse kenen kanssa on. Ei siis saa olla teini, vaan myöntää itselleen, että voi vaikuttaa vain omiin tekemisiinsä. :)
Kuka epäilee? Ja vaikka epäilisikin, niin mitä ihmeen väliä sillä on? Ketä kiinnostaa muiden epäilyt tai lässytykset yleensäkään? Kannattaa keskittyä nyt ihan siihen olennaiseen, eli rakkauteen.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan aika yksinäinen.
En osaa sanoa mutta tiedätkö itse kuka nyt on kumppanisi tai oli tai sen exä tai kaveri
No varmaan aika harvoin ihmiset vihaa ensitapaamisella ihmistä keneen ka ssa lähtee suhteeseen. Miksi tuo asia häiritsee sua? Asioita tapahtuu, eikä tuo ole pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan aika yksinäinen.
Ootko sää joku kiertopalkinto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko 16 vuotias? Ehkä silloin ymmärrän, jos haluat varata kaikki poikakaverisi vain itsellesi, mutta en muuten ymmärrä. Jos joku on exä, niin hän on exä ja exää ei voi mitenkään korvamerkitä loppuiäkseen omaksi, ei tutuilta eikä tuntemattomilta. Sitä paitsi exä saa päättää ihan itse kenen kanssa on. Ei siis saa olla teini, vaan myöntää itselleen, että voi vaikuttaa vain omiin tekemisiinsä. :)
Kas tässä näemme tuoreen esimerkin siitä, että se älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Ööäöäöääööö en mä ainakaan epäile. Ei hirveästi kiinnosta muiden parisuhteet kuin omani. Yksi uusi kaveri (ei nyt vielä sydänystävä, mutta mukava kaveri) mulla on, jonka lapsella on alle kaks vee ikäeroa sisarpuoleensa, joka syntyi avioliitossa ja vähän liian ilmeistä, että laskeskelin väkisinkin uusioperheen vanhempien suhteen olleen hyvin tuore raskauden alkaessa tai heidän aloittaneen suhteensa jo ennen miehen ensimmäisen lapsen syntymää. Mutta en ole udellut, että missä järjestyksessä mikäkin tapahtui koska mitäpä se minulle kuuluu. Tämä kaverinikin on kuitenkin eronnut miehestä, eihän sitä edes tiedä onko ollut tiedossa, että mies varattu? Tai kuinka kulissi se avioliitto on ollut. Tämä nyt ainoa tapaus, joka herättänyt mitään spekulaatiota minussa, muttei edes niin paljon, että tahtoisin tietää.
Vierailija kirjoitti:
En ole yhdessä kaverini eksän kanssa vaan entisen kaverini kanssa. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas tässä näemme tuoreen esimerkin siitä, että se älähtää, johon kalikka kalahtaa.
No enpä tiedä, olen kuitenkin ollut parisuhteessani jo 25 vuotta. Tuollainen lapsellinen varaaminen vain naurattaa. :)
Kirjoitat todella sekavasti. Siis kumppanisi eksä ja kumppanisi kaveri liittyvät tarinaan jotenkin, en tiedä miten.
Niin, kun eroon usein uskaltaudutaan vasta kun on omanarvontunto hyvissä käsissä: toisinsanoen, joku osoittaa ihastumisen merkkejä.
Se voi olla ystävä, usein se on, tai vähintään tuttava.
Siitä ei välttämättä uutta liittoa synny. Mutta perheen rikkoutuminen kuitenkin, ja sitä pahempi trauma ns jätetylle mitä pidempään "uusi kumppani" on ollut tuttavapiirissä. Se tuntuu petokselta. Etenkin jos kotona on yhä koko ajan lirkutellut, vaikka on jo toinen jalka oven raossa. Toinen ei saa aikaa valmistautua eroon kun toinen on jo varmistanut itselleen uuden sylin.
Harva uskaltaa astua tyhjyyteen
16 jatkaa: Haluat tai et, niin olet kyllä osallinen heidän eroonsa. Siltä se mahtaa vahvasti tuntua ex-kumppanistakin: olet se salainen ystävä, joka ainakin henkisesti tuli heidän suhteeseensa ennen eroa. Siitä syystä teitä ei esitelty?
En ymmärtänyt puoliakaan. Mutta eiköhän sitä usein tunne vetoa toiseen jo alkumetreiltä lähtien.