Tietääkö täällä kukaan, että kuinka paljon asunnon (omt-talo) hinta alenee kun on remontoitamaton kylpyhuone ja sauna?
Eli betonit näkyvissä. Kannattaako kaakeloittaa ennen myyntiä?
Kommentit (15)
Kyseessä ei oo mun koti vaan tuttavan. t.ap
Ihan älytön kysymys. Riippuu monesta asiasta. Missä talo sijaitsee? Onko oma tontti? Minä vuonna talo rakennettu? Miksi pelkät betonit märkätiloissa? Kuinka isot märkätilat? Missä kunnossa talo on muuten? Mikä lämmitysmuoto? Noihin kun ensin vastaat, niin pystyy jotain arviota antamaan.
Riippuu neliöistä. Kph- ja saunaremontin hinnat liikkuu 10k-15k nurkilla karkeesti.
Tehkää vesieristys, jos jatkatte itse puhtaalta betonilta.
Jos kaakelit puuttuu, niin voi olla etukin. Ostaja pääsee tekemään edullisesti sellaisen pesuhuoneen kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo. t.ap
Siis okt
Eli omakotitalo, jossa ei ole kylpyhuonetta myyntihetkellä (pintoja vaille siis ja ei vesikalusteita). Kylppärin koosta riippuen pudottaa hintaa 12-23keur ehkä keskimäärin. Mutta vastaavasti jos menee vaikka 16keur että tekee valmiiksi, niin ei välttämättä "nosta" myyntihintaa samalla arvolla, jos ostajalla on eri maku.
Vierailija kirjoitti:
Eli omakotitalo, jossa ei ole kylpyhuonetta myyntihetkellä (pintoja vaille siis ja ei vesikalusteita). Kylppärin koosta riippuen pudottaa hintaa 12-23keur ehkä keskimäärin. Mutta vastaavasti jos menee vaikka 16keur että tekee valmiiksi, niin ei välttämättä "nosta" myyntihintaa samalla arvolla, jos ostajalla on eri maku.
Jos itse laittaa, niin valkoista.
120 tonnia niihin itsellä menisi, eli...
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä tap on?
Tap on tetysti hana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse laittaa, niin valkoista.
Ostajana hylkään kaikki perusvalkoiset kylppärit kyllä heti, elleivät ole huonokuntoisia (eli uusiksi joka tapauksessa, jolloin ei väliä miltä näyttää). Vasta remontoitua kun ei kehtaa repiä auki niin helposti jäisi sen vuoksi ostamatta. Valtaosalle tuo valkoinen on kyllä se ykkösvaihtoehto muutenkin.
Hyvä olisi jos esim. pohjat on valmiit, eli vesieristys ym. kunnossa, mutta pinnat vain pitäisi laittaa. Se on kuitenkin nopea remontti silloin.
12.351,56 € - 31.785,89 €
Jotain tätä luokkaa.
Miksi ne kaakelit olet piikannut pois ennen myyntiä?