Kuuluuko mansikat pestä ennen käyttöä? Kotimaiset marjat siis.
Kommentit (21)
Pesen, onhan niitä käpälöity. Nopeasti viileällä vedellä.
Mä huuhtelen ne aina kylmällä vedellä.
Voit myös käydä poimimassa itse, jos ahdistaa puhtaus
Saat silloin halvelmmallakin.
En yleensä pese. Joskus on kuivunutta kuraa rankkasateen jäljiltä, silloin voin huuhtaista kylmällä vedellä.
Huuhdon aina kylmällä vedellä. Pomintapaikasta riippuen, niissä voi olla hiekka tms.
Vierailija kirjoitti:
Voit myös käydä poimimassa itse, jos ahdistaa puhtaus
Saat silloin halvelmmallakin.
Huuhdon myös itsepoimimani. Mansikoita kastellaan usein "sadettimilla", jos mansikkapenkkien välit ovat hiekkaa/multaa eikä nurmikkoa on maata usein roiskunut kasteluveden mukana myös mansikoihin.
googlaa mansikat pakastaminen
täällä saa vaan paskavastauksia
Jauhenliha pestään, ei mansikoita.
Jauheliha pestään pesukoneen 90 asteen ohjelmalla, mansikoille riittää 60 astetta. Huuhteluainetta ei tarvitse käyttää, mutta pesuaunetta normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha pestään pesukoneen 90 asteen ohjelmalla, mansikoille riittää 60 astetta. Huuhteluainetta ei tarvitse käyttää, mutta pesuaunetta normaalisti.
Mulla on aika nykyaikainen kone, kun siinä on heti hienopesuohjelman jälkeen marjapesuohjelma.
Se ei linkoa lainkaan ja osaa annostella sopivasti pesuainetta. Lämpötila taisi olla 40 astetta, että toi sun 60 kuulostaa aika rajulta. Samalla ohjelmalla pesen myös raparperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aika nykyaikainen kone, kun siinä on heti hienopesuohjelman jälkeen marjapesuohjelma.
Se ei linkoa lainkaan ja osaa annostella sopivasti pesuainetta. Lämpötila taisi olla 40 astetta, että toi sun 60 kuulostaa aika rajulta. Samalla ohjelmalla pesen myös raparperit.
Joo, itselläni tuo vanhempi konemalli. Siinä ei tuota marjanpesuohjelmaa vielä ole. Kyllä kuudellakympillä voi pestä, mutta ysikympillä en kyllä ole uskaltanut kokeilla vaikka sillä kyllä saisi puhtaamman lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa pestä fairyllä ja sitten keittää 5 min
Tämänkin hyvän ohjeen joku hıekkapıllu poistatti
🤣
Vadelmille mun koneessa on kivenpoistohjelma, sopii myös lakoille
Aina olen huuhtonut.
Niissä on kuitenkin erilaisia pölyjä ja myös suomalaisissa mansikoissa jäämiä kasvinsuojelu myrkyistä.
Vaikka ne nykyiset kasvinsuojelu aineet ovat biologisia, ne ovat kuitenkin tuholais myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei linkoa lainkaan ja osaa annostella sopivasti pesuainetta. Lämpötila taisi olla 40 astetta, että toi sun 60 kuulostaa aika rajulta. Samalla ohjelmalla pesen myös raparperit.Joo, itselläni tuo vanhempi konemalli. Siinä ei tuota marjanpesuohjelmaa vielä ole. Kyllä kuudellakympillä voi pestä, mutta ysikympillä en kyllä ole uskaltanut kokeilla vaikka sillä kyllä saisi puhtaamman lopputuloksen.
Mä teen hillot tuolla 95-ohjelmalla. Rummusta sitten suoraan purkkiin vaan. Pesuainelokeroon hillosokerit.
kastelu vedet yleensä tulee jostain levä lammikosta eikä se linnun salmonella paskakaan niin terveellistä ole.
Kyllä kannattaa pestä me täällä marjatilalla välillä pissaamme marjapuskaan kun ei muuten vessassa ehdi käydä.
Aika vainoharhainen saa olla jos mansikoita pesee.
Ei koskaan ole käynyt edes mielessä.
Ei tarvitse pestä