Kysy minulta lentokoneista mitä vaan
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tai Mitkä ovat lentokoneen herkimmät/vaarallisimmat vioittuvat paikat?
Lintutörmäykset on aina uhka. Onneksi harvoin osuu. Polttoaine ja lämpö/tuli on aina vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tai Mitkä ovat lentokoneen herkimmät/vaarallisimmat vioittuvat paikat?
Lintutörmäykset on aina uhka. Onneksi harvoin osuu. Polttoaine ja lämpö/tuli on aina vaarallista.
Vuodot yleensä kaikissa järjestelmissä. Kriittiset järjestelmät on vähintään kahdennettu vähintään
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustamossa ikkunaan tulisi reikä, kuten jossain elokuvassa ammuttiin, mitä tapahtuisi?
Luodinreikä tuskin muuta tekee kuin ääntä. Mikäli rakenne vaurioituu enemmän esim. Koko ikkuna irtoaa häviää paineistus nopeasti.
Mitä sitten tapahtuisi?
Onko näppituntumaa mikä olis koneen "taas se on hajalla" paikka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä nimellä kutsutaan niitä henkilöitä lentokentillä, jotka taluttavat lentokoneita?
Tekniikka hoitaa koneen
Olen nähnyt kuvia, missä ihmiset taluttavat koneita kuin eläintä.
Minäkin olen - se oli sellainen ultra kevyt =D
Millä nimellä niitä taluttajia kutsutaan?
Tarkoitatko niitä komeita miehiä jotka valotikkareita elokuvissa heiluttaa?
Ne on lentokonemekaanikkoja jotka ohjaavat koneen seisontapaikalle ja antavat koneen lähtöön luvan.
Vierailija kirjoitti:
Onko näppituntumaa mikä olis koneen "taas se on hajalla" paikka :D
En voi kommentoida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos matkustamossa ikkunaan tulisi reikä, kuten jossain elokuvassa ammuttiin, mitä tapahtuisi?
Luodinreikä tuskin muuta tekee kuin ääntä. Mikäli rakenne vaurioituu enemmän esim. Koko ikkuna irtoaa häviää paineistus nopeasti.
Mitä sitten tapahtuisi?
Riippuu korkeudessa. Alle 3 kilometrin voidaan paineistus poistaa joten lentäminen voisi jatkua. Ylempänä tarvitsee ihminen jo happea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä nimellä kutsutaan niitä henkilöitä lentokentillä, jotka taluttavat lentokoneita?
Tekniikka hoitaa koneen
Ne on lentokonemekaanikkoja jotka ohjaavat koneen seisontapaikalle ja antavat koneen lähtöön luvan.
Tarkoitan edelleen niitä, jotka taluttaa lentokonetta. Siis kiskoo käsin köydellä. Heidän komeudestaan en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin iso ja painava esine voi pysyä ilmassa?
Käytännössä siiven ylä ja alapuolen paine-eron ansiosta. Siiven yläpinta aiheuttaa nosteen noin 2/3 ja alapinta 1/3. Yläpuolella siis alipaine.
Mikään yksittäinen teoria lentokoneen lentämisestä ei yksinään pysty selittämään kaikkia nosteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin iso ja painava esine voi pysyä ilmassa?
Käytännössä siiven ylä ja alapuolen paine-eron ansiosta. Siiven yläpinta aiheuttaa nosteen noin 2/3 ja alapinta 1/3. Yläpuolella siis alipaine.
Mikään yksittäinen teoria lentokoneen lentämisestä ei yksinään pysty selittämään kaikkia nosteita.
Kylläpä tuo aerodynamiikka on laskettavissa ja todennettavissa melko hyvin. Esim lentokoneen runko lisää nostetta ja jopa vesitason ponttoonit niin tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekniikka hoitaa koneen
Ne on lentokonemekaanikkoja jotka ohjaavat koneen seisontapaikalle ja antavat koneen lähtöön luvan.Tarkoitan edelleen niitä, jotka taluttaa lentokonetta. Siis kiskoo käsin köydellä. Heidän komeudestaan en tiedä.
Orjiksi:)
Minkä lentokoneen lempinimi on pingviini?
Mitä tapahtui Helios Airways lennon 522 ohjaamossa viimeisen kahden tunnin aikana?
Missä tilanteessa matkustajalentokoneiden packs -kytketään päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekniikka hoitaa koneen
Ne on lentokonemekaanikkoja jotka ohjaavat koneen seisontapaikalle ja antavat koneen lähtöön luvan.Tarkoitan edelleen niitä, jotka taluttaa lentokonetta. Siis kiskoo käsin köydellä. Heidän komeudestaan en tiedä.
Orjiksi:)
Et siis tiedä vastausta. Ei se mitään. En mäkään tiedä, siksi kysyin. Joskus yritin googlettaakin asiaa.