Kysy minulta lentokoneista mitä vaan
Kommentit (77)
"Kysy mitä vaan"-trolli se jaksaa :)
Kuinka suurella todennäköisyydellä lentokone joutuu onnettomuuteen? / kuinka monta onnettomuutta tapahtuu vuodessa?
Ukko39 kirjoitti:
Miksi jotkut haluavat panna lentokoneen vessassa?
Ahdas, haiseva koppi jossa kusta lattialla..Tai no, kiihottuvathan jotkut emättimen nuolemisestakin, unohda!
Minä kiihotun peräaukon nuolemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin iso ja painava esine voi pysyä ilmassa?
Käytännössä siiven ylä ja alapuolen paine-eron ansiosta. Siiven yläpinta aiheuttaa nosteen noin 2/3 ja alapinta 1/3. Yläpuolella siis alipaine.
Miksi lentoperämies ei istu koneen perässä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suurella todennäköisyydellä lentokone joutuu onnettomuuteen? / kuinka monta onnettomuutta tapahtuu vuodessa?
Tilastoja en ole tutkinut. Isompaa vauriota ei edes vuosittain tule eteen kohdallani
Vierailija kirjoitti:
Onko lentäviä dc3 monta?
On. Suomessa taitaa olla yksi
Jos lentokone laitetaan isolle juoksumatolle niin kuinka kovaa maton pitää edetä että kone nousee ilmaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lentoperämies ei istu koneen perässä?
Se haluaa myös nähdä ikkunasta ulos. Tosin se voi perää heiluttaa
Vierailija kirjoitti:
Jos lentokone laitetaan isolle juoksumatolle niin kuinka kovaa maton pitää edetä että kone nousee ilmaan?
Nostetta ei synny.
Mikä on lentokoneen keulan astekulma silloin, kun kone sakkaa, jos oletetaan että nopeus pysyy vakiona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lentokone laitetaan isolle juoksumatolle niin kuinka kovaa maton pitää edetä että kone nousee ilmaan?
Nostetta ei synny.
Nostetta ei synny, koska massan suuntavektori on nolla.
Miten käynnistät yksimoottorisen koneen, jos virta-avain ei tähän pysty?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lentokoneen keulan astekulma silloin, kun kone sakkaa, jos oletetaan että nopeus pysyy vakiona?
Riippuu aivan siiven tyypistä. Jotkut siivet ei käytännössä sakkaa vaan kone vaan vajoaa. Samoin laipoilla ja solakoilla voidaan vaikuttaa sakkaukseen. Korkeus vaikuttaa myös eli korkealla sakkaa helpommin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lentokoneen keulan astekulma silloin, kun kone sakkaa, jos oletetaan että nopeus pysyy vakiona?
Riippuu aivan siiven tyypistä. Jotkut siivet ei käytännössä sakkaa vaan kone vaan vajoaa. Samoin laipoilla ja solakoilla voidaan vaikuttaa sakkaukseen. Korkeus vaikuttaa myös eli korkealla sakkaa helpommin
Tyypillisesti noin 15 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Miten käynnistät yksimoottorisen koneen, jos virta-avain ei tähän pysty?
Usein avain on vain magneetoille. Virtakytkin ja starttinappi on erikseen. Pistän vaimon pyöräyttämään potkurista kun blondin vien lennolle
Kun olet tehnyt pienkoneelle lentoonlähtötsekkauksen ja istut starttaamaan konetta, mitä teet ennen kuin pyöräytät virta-avainta?
Miten niin iso ja painava esine voi pysyä ilmassa?