Muutin Espanjaan vuosi sitten. Haluatteko kysyä jotain?
Kommentit (36)
Oliko paljonkin kommervenkkejä asunnonostossa vai kävikö suoraviivaisesti?
Suositteletko muillekin muuttoa sinne? Onko sinulla Suomessa kotia, vai myitkö pois / asuitko vuokralla täällä aiemmun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on osoitteesi, mitä teet siellä, kuka maksaa elämäsi?
En nyt ajatellut laittaa osoitettani tänne, laittaisitko itse?
Teen täällä töitä, aivan kuten Suomessakin. Työnantaja maksaa palkkaa ja sillä pärjäilen, entäs sinä?
Löysitkö helposti oman alan töitä? Kuinka palkka vertaantuu suomen palkkaan?
Olisin myöskin kiinnostunut työmahdollisuuksista.
Oletko suomalaisella töissä?
Minkä alan töitä? - ei liene salaisuus?!
Onko Antti "Pizza" Pekkarista näkynyt?
Ap heräsi ja huomasi asuvansa edelleen vanhempiensa peräkammarissa.
Onko naapurusto rauhallinen? Ilmeisesti laatta/kivilattia asunnoissa, kopinaa, myöhään elämöintiä...?
Miten coviddiktatuuri näkyy tällä hetkellä? Pelottaako tuleva?
Hienoa sinulla oli mahdollisuus! Mutta etkö saanut uusia ystäviä? Miksi roikut yhä tämä sivusto,kun uusi upea maa,ilmasto ja elämä?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa sinulla oli mahdollisuus! Mutta etkö saanut uusia ystäviä? Miksi roikut yhä tämä sivusto,kun uusi upea maa,ilmasto ja elämä?
Minusta tämä on kummallinen kysymys, joka aina toistuu täällä. Eikö sinulla itselläsi ole ystäviä tai muuta tekemistä, kun täällä itsekin roikut? Miksi ei ihminen saisi huvitella lukemalla suomalaista keskustelupalstaa, jos asuu ulkomailla?
Minä olen asunut pois Suomesta jo yli 20 v., puhun 7 kieltä, minulla on ystäviä monessa maassa ja silti aina välillä tulen näitä juttuja lukemaan ja kommentoinkin. Minulle tämä on hyvää suomen kielen ylläpitoa, olen ylpeä siitä, että suomen kieli on hyvin pysynyt näinkin hyvin hallussa. Minulle tämä palsta on myös aina välillä hyvä muistutus siitä, kuinka erilaista elämää ihmiset Suomessa elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on kummallinen kysymys, joka aina toistuu täällä. Eikö sinulla itselläsi ole ystäviä tai muuta tekemistä, kun täällä itsekin roikut? Miksi ei ihminen saisi huvitella lukemalla suomalaista keskustelupalstaa, jos asuu ulkomailla?
Minä olen asunut pois Suomesta jo yli 20 v., puhun 7 kieltä, minulla on ystäviä monessa maassa ja silti aina välillä tulen näitä juttuja lukemaan ja kommentoinkin. Minulle tämä on hyvää suomen kielen ylläpitoa, olen ylpeä siitä, että suomen kieli on hyvin pysynyt näinkin hyvin hallussa. Minulle tämä palsta on myös aina välillä hyvä muistutus siitä, kuinka erilaista elämää ihmiset Suomessa elävät.
Aamen! Lisäksi kuka jaksaa juosta jossain menoissa 24/7 tai jatkuvasti tehdä jotain hyödyllistä ja tuottavaa? Joskus, kuten esimerkiksi juuri nyt, kun kukkuu aamuvarhain hereillä on luppoaikaa juuri tällaiseen.
T: toinen ulkomailla yli 20 vuotta asunut
Löysitkö helposti oman alan töitä? Kuinka palkka vertaantuu suomen palkkaan?