Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö jäädä sairaslomalle?

Vierailija
17.07.2022 |

Lääkärit oli jo toukokuussa sitä mieltä, että mun pitäisi jäädä sairaslomalle. Oikea syy uupumus, mutta toki ne olisivat kirjoittaneet jonkun sellaisen dg:n jolla sairasloman saa palkallisena. En huolinut lomaa, koska a)kukaan ei tekisi töitäni loman aikana vaan sen loputtua odottaisi entistä pahempi tilanne ja b) olen määräaikaisessa työssä ja odotan vakinaistamista ja c)ajattelin että sinnittelen jotenkin kesälomaan asti.

Kesäloma alkaa nyt olla lopuillaan eikä se ole auttanut tilanteeseen. Päivastoin. Loman alussa lapset sähläsivät ja aiheuttivat taloudellisen katastrofin (en avaa enempää, mutta useiden kymppitonnien vahingot, joita mikään vakuutus ei korvaa, vaikka vakuutusmaksujakin on maksettu monta tonnia vuodessa). Kaikki tuntuu turhalta. Olen perheen ainoa työssä käyvä ja minun odotetaan elättävän lapset ja puolison ja maksavat vahingot. Mulle itselleni ei jää tarpeeksi rahaa edes pikkuhousujen ostamiseen. Ajatuskin töistä v/ituttaa. Aikanaan kuvittelin, että työni oli hyödyllistä ja tarpeellista yhteiskunnalle ja ihmiskunnalle, mutta nyt merkitys on kadonnut. Se olisi edelleen tarpeen, mutta kukaan ei välitä siitä, enkä pysty näissä oloissa tekemään sitä kunnolla. Enkä todellakaan jaksaisi mennä sinne sietämään alaisten märinää merkityksettömistä ja turhista pikkuasioista ja johdon tuolileikkejä 50-vuotta sitten vanhentuneiden liikkeenjohdon sloganeiden kanssa. Oksettaa jo pelkkä ajatus. Välillä tuntuu siltä, että haluaisin jäädä sänkyyn loppuelämäkseni - ja sama se, vaikka lyhenisi ruoan ja juoman puutteessa.

Että pitäiskö se sairasloma sittenkin pitää? Auttako se edes mihinkään? Vai pahentaako vaan? Tilanne työpaikalla ei siitä oikeasti muutu, eikä muutu tilanne kotonakaan. Töissä taatusti löytyy joku joka ainakin kuvittelee hoitavansa minun työni paremmin kuin minä. Kotona tilanne on vähän toinen: jos minä tästä menetän työpaikkani niin tätä joukkoa ei elätä enää kukaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät tietysti, ei sairaslomaa helposti ehdoteta.

Vierailija
2/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten te muutatte halvempaa ja elätte sossun tukien varassa, tai jatkat työssä, mieti kumpi on oman terveyden kannalta parempi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sairausloma

joo, jää ja selvitä tuo vakuutusasia, ettei sua kuseteta. Aina on jokin vastuuvakutuksen vastuuvakuutus ja kun on kyseessä alaikäiset, ei kai korvausvelvollisuus ala vasta kun on 18v.

Vierailija
4/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mies ei myös tee töitä, se ois nyt järkevintä että saisitte talouden kuntoon...

Vierailija
5/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan

Jos oikeasti tarvitset.

Mutta työ ehkä ei ole se ongelma - sinun perhetilanne kuulostaa rasitteelta

Vierailija
6/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on sairausloma

joo, jää ja selvitä tuo vakuutusasia, ettei sua kuseteta. Aina on jokin vastuuvakutuksen vastuuvakuutus ja kun on kyseessä alaikäiset, ei kai korvausvelvollisuus ala vasta kun on 18v.

https://www.minilex.fi/a/alaik%C3%A4isen-vastuu-aiheuttamastaan-vahingo… kysy vaikka täältä!

Vierailija
7/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se on sairausloma

Niin, sitä ennen se on vanhemmilla.

Vierailija
8/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättä tämän enempää sanoisin, että jää nyt. Kukaan ei tiedä, mitä sinulle on sattunut kesäloman aikana, eikä tiedä todellista syytä. Siis työkaverit ym. Kun joskus menet takaisin niin voit heittää, jos joku kysyy että on ollut vaikeita asioita perheessä jne. 

Hyvä että sinnittelit lomaan asti, koska nyt olet ehtinyt omaa oloasi lomalla pohtimaan ja todennut, ettet pysty. Minusta sinun pitäisi jäädä, aivan ehdottomasti. Mutta saatko rauhassa olla saikulla, jos lapsetkin kotona ym. ?

Vierailija
9/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasloma aluksi ja sitten ehkä jopa irtisanoutuminen. Karenssihan tuosta seuraa, mutta sitten vaan toimeentulotukea hakemaan. Ennen tuota pitää tietysti kaikki mahdollinen myydä. Erosin saattaisi kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Varmasti tuota korvausasiaa voi sovitella. Kaikki kulut nyt minimiin ja ehkä jopa vakuutusten lopettaminen kun mitään eivät kerran korvaa. Lapset myös pakotettuina kotitöitä tekemään. Yhteys myös sossuun. Oletettavasti lapsista on kuitenkin jo laskuun tehty.

Vierailija
10/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vaan

Jos oikeasti tarvitset.

Mutta työ ehkä ei ole se ongelma - sinun perhetilanne kuulostaa rasitteelta

Tämä on totta. Kannattaa yrittää laittaa asiat kuntoon saikun aikana. Oletko pitänyt jo vuorotteluvapaan? Ehkä pidempi breikki tekisi hyvää. Oletko onnellinen miehen kanssa? Voisiko hän mennä töihin?

Vierailija
11/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää saikulle ja hae sen aikana uusi duuni. On siinäkin riskinsä, että sinnittelet ja teet puolikuntoisena jonkun mokan. Samalla tavalla voi mennä työpaikka siinä. Ja kaikesta päätellen vakinaista virkaa tuskin kannattaa tavoitella tuossa työpaikassa.

Vierailija
12/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laittamaan tuo perheen asiat kuntoon

Vierailija
13/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotteluvapaa ei ole mahdollinen määräaikaisissa työsuhteissa oleville.

Mies on ihan ok ja perhekin on ihan hyvä, vaikka nyt ovat sählänneet. Ongelma alkoi siis jo ennen tätä nykyistä sähläystä, ja se alkoi työpaikalta. - tok italous on pitkään ollut haastava, koska mies on sen verran sairas, että ei pysty täysipäiväiseen työhön eikä siksi myöskään saa työtä, muttei niin sairas että saisi mitään eläkettä. Jatkuvalla karenssilla siis. Mutta tähän asti siitä on selvitty. Nyt varmaan enää ei.

Vierailija
14/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun ei oo motia duuniin niin ei oo

Kun se mieskään ei maksa mitään ja lapset perseilee

Todin voit sanoa että velka kertyköön lapsille etkä sinä maksa

Vierailija
15/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jäät. Ihan loppuun ei kannata itseään polttaa, siitä ei toivu kunnolla enää koskaan. Sinä ja terveytesi ensin, sitten perhe ja sitten vasta muut. Hoida rauhassa itseäsi kuntoon.

T. Toinen sairauslomalainen (ptsd)

Vierailija
16/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala laittamaan tuo perheen asiat kuntoon

Arvaat varmaan, että olen yrittänyt. Jos oikein pinnistelet, saatat arvata, kuinka paljon olen yrittänyt. Ei vaan ole mahdollista kun en ole kaikkivaltias enkä kaikkitietäväkään jumala kumminkaan.

Vierailija
17/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo tilanne parane vaikka työpaikka olisi eri.

Vierailija
18/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ULI ULI taas mitä pskaa.

Vierailija
19/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää ihan kiltisti sairaslomalle kun terveydestäsi on kysymys, loput ongelmat liittyy rahaan, ne voi aina tavalla tai toisella selvittää, terveyttä et sillä voi korjata.

Vierailija
20/24 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mene lääkäriin ja pyydä sairaslomaa,

Voimia sinulle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi