Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK-opiskelupaikka saatu ja raskaana

Vierailija
17.07.2022 |

Onko minulla oikeus ilmoittautua poissaolevaksi heti ekana lukuvuotena, vaikka raskaus on aivan alussa? Minulle ei ole googlettamalla selvinnyt, kuinka pitkällä raskauden pitää olla vai onko sellaista säädöstä. Raskaustodistuksenhan saa vasta viiden kuukauden jälkeen, jos sillä on mitään merkitystä. Pääsen varhaisraskauden ultraan vasta pari viikkoa ennen koulun alkua ylipäätään selvittämään, onko kaikki kunnossa. Mielelläni lykkäisi opintojen aloitusta, jos minulla on siihen oikeus.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas! Maisterinopinnot tyssäsi jo alkumetreillä.

Vierailija
2/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli laskettu aika tammikuussa ja lykkäsin aloitusta. Sain todistuksen raskaudesta, kun soitin neuvolaan ja kerroin tarvitsevani opintojen lykkäystä varten todistuksen. Eli soita neuvolaan ja kysy sieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUNNON W E E T E E. Otahan yksi tatska lisää ä p ä r än kunniaksi!

Vierailija
4/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas! Maisterinopinnot tyssäsi jo alkumetreillä.

Amiksesta mitään maistereita tule.

Vierailija
5/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudu läsnäolevaksi vain syyslukukaudella ja katso myöhemmin mitä teet keväällä.

Vierailija
6/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ilmoittautua poissaolevaksi, mutta miksi, raskaanakin voi opiskella. Itse sain 2 lasta AMK opiskelujen aikana ja on paljon helpompaa kuin työelämässä. Olin molemmilla kerroilla puoli vuotta poissa. Asuin vielä eri kaupungissa kuin opiskelin 80km välimatkaa. Mutta elämä on valintoja, onhan se helpompi maata sohvalla.

Vierailija
7/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi lykätä aloitusta? Äitiysloma alkaa vasta 5 viikkoa ennen laskettua aikaa. Tietenkin kannattaa aloittaa heti.

8/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk ei ole aito korkeakoulu, yliopisto puolestaan on t. aallon kylteri

Rannekellot halvalla - www.vuodenmies.com

Vierailija
9/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaana opiskella voi.

Mitä ihmettä tämä nyt on?

Vierailija
10/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin raskaana ollessa, vaikeaa tuli vasta lapsen synnyttyä kun tein samalla myös kokopäivätyötä. 

Vierailija
11/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, mikset voisi opiskella raskaana? Ilman muuta kannattaa aloittaa! Jos murehdit opiskelijariennoista pois jäämistä, niin se juna taisi mennä jo, harvaa pikkulapsen äitiä jaksaa kiinnostaa haalareissa rypeminen ja viinan kittaaminen. Jäät äitiyslomalle sitten kun se on ajankohtaista, ja jatkat taas opintoja kun lapsi kasvaa.

Vierailija
12/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä41268 kirjoitti:

amk ei ole aito korkeakoulu, yliopisto puolestaan on t. aallon kylteri

AMK = ammattiKORKEAKOULU

Vierailija
13/16 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää taas kaikki kommentoijat... Minä olin se, kellä oli laskettu aika tammikuussa ja lykkäsin opintojen aloitusta, koska olin vielä 1-vuotiaan lapsen kanssa kotona. En nähnyt järkeväksi laittaa pariksi kuukaudeksi päiväkotiin. Ap:lla voi olla esim. tilanne, että on ammatinvaihtaja ja työelämässä, joten vanhempainrahojen takia kannattaa olla mielummin töissä kuin opiskella. Ootte kyllä kapeakatseisia

Vierailija
14/16 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä vastaamaan tähän, josko joku toinenkin joskus googlettaa samaa asiaa. Eli raskauden kestolla ei sinänsä ole merkitystä, pitää vain saada lääkärin todistus raskaudesta, niin opintoja on oikeus lykätä. Itselleni gynekologi kirjoitti T-lomakkeen. Minulla siis on juurikin se tilanne, että olen esikoisen kanssa kotona ja toinen lapsi syntyy kesken lukuvuoden.

Ap

Vierailija
15/16 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vielä vastaamaan tähän, josko joku toinenkin joskus googlettaa samaa asiaa. Eli raskauden kestolla ei sinänsä ole merkitystä, pitää vain saada lääkärin todistus raskaudesta, niin opintoja on oikeus lykätä. Itselleni gynekologi kirjoitti T-lomakkeen. Minulla siis on juurikin se tilanne, että olen esikoisen kanssa kotona ja toinen lapsi syntyy kesken lukuvuoden.

Ap

Kyllä opintoja voi lykätä vaikka ei olisi raskaanakaan. Niin tyttärenikin teki, lähti ulkomaille töihin vuodeksi, ja silti vielä suoritti määräajassa opinnot ja sai opintolainasta sen alennuksen.

Vierailija
16/16 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vidu näitä juttuja. Järjenkäyttö ei sitten ole sallittua?