Ummetuksen takia sairaalaan
Onko kukaan joutunut sairaalaan ummetuksen takia?
Mietin, kun itsellä on jo toista viikkoa vatsa ihan jumissa. Jotain epämääräisiä pikkukiviä olen saanut puserrettua, mutta en mitään kunnollista. Paino on noussut jo pari kiloa, maha on kuin ilmapallo (pinkeä ja kova) ja suoraan sanottuna kaikki syöminen ja juominen oksettaa jo ajatuksenakin.
Kävin apteekissa kysymässä apua ja sain mukaani vaan Microlaxeja, joista ei ollut mitään apua. Olen vetänyt pussitolkulla Pegorionia, juonut nesteitä, kävellyt 60 km viikon aikana. Kroonisen ummetuksen (IBS) takia tiedän, mitä kannattaa/ ei kannata syödä ja olen noudattanut tarkkaa ruokavaliota.
Missä vaiheessa tästä pitää alkaa olla huolissaan? Vieläkö on jotain vinkkejä, mitä voisin kokeilla?
Kommentit (35)
Eiköhän se lääkäri ole tuossa kohtaa oikea osoite. Ihan jo siksikin, että voi olla hyvä selvittää, mikä tuon ummetuksen on laukaissut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutun miehen veli joutui, kun oli saanut jostain päähänsä, että pelkät mantelit riittävät ihmiselle ravinnoksi. No, eihän niissä ole kuitua juuri ollenkaan ja meni suoli tukkoon ja joutui olemaan vissiin neljä päivää ja oli jo uhkailtu, että on pakko ehkä leikata tukos pois.
Tuollaisia ruoka-aineita, millä tulee pelkästään toimeen ei ole olemassakaan. Tai ehkä peruna voisi täyttää kriteerit ja sitä on kokeiltukin.
Kaurapuuro edellyttäen ettei ole keliakia, mutta onhan sitä gluteenittomanakin.
Puuttuu C-vitamiini täysin.
Mitä väliä sillä on jos on suoli täynnä kivikovaa paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se lääkäri ole tuossa kohtaa oikea osoite. Ihan jo siksikin, että voi olla hyvä selvittää, mikä tuon ummetuksen on laukaissut.
Liian vähäinen nesteen nauttiminen, liikaa proteiinia, ei kuituja, siinä se
Apteekista vedellä täytettävä ulostuspussi. Itsellä ollut käytössä ennen pitkiä lentoja. Toiminut aina.
Pitääpä käydä vielä tuota Colonsteriliä ostamassa ja jos ei sillä aukea, niin kai se on taivuttava sit terveyskeskukseen huomenna. V*ttu tätä "IBS":ää...
T. Ap
Liika kuituhan aiheuttaa myös ummetusta.
Syötkö viljoja? Ne ainakin minulla vetää kakan ihan liisteriksi. Ilman viljoja, mutta syöden kilo vihanneksia päivässä ja paljon pähkinöitä ja siemeniä, ei ikinä ole ummetusongelmia.
Meikä on massiivinen kipulääkeiden käyttäjäeli suolisto lamaantuu joskus. Oksikodonit ihme kyllä ei oireilre mutta ne vähä keveämmät kyllä. Suihku on ollut meikäläisen pelastus eli lämmintä vettä peppu-RR ja paljon. Ihmisen suolistossa on refleksi yli 38 asteen vedelle eli sulkija aukeaa ja suihkulla päin kovaa. Menee aikaa, mutta saa koko psuolen tyhjäksi. Sen tuntee kyllä kun psuoleen menee vettä. Se on aina iloinen tapahtuma se fvetinen varpusparvi. Vettä ei saa painaa kovin lujaa suoleen.
......................
Luin ap tekstin ja pikku kikkareet on hälytysmerkki. TK.
Syö luumuja. Paljon. Johan lentää!
Peppuseksillä junttaus ei ole kellekään hyväksi. Silti sitä harjoitetaan ja samalla hyihytellään, ettei voi itse sormella ummetusta kaivaa.
Voidetta liukasteeksi, sormella koukkaus ja kyllä rokit kajahtaa!
Jos ei edes peräruiskeet auta niin lähtisin lääkäriin.
Pojalla joskus meni maha jumiin. Paikalliseen tk:een mentiin kun kovat kivut oli. Pistivät Microlaxit ensin, ei auttaneet. Sitten valumaan letkulla jotain liuosta, ei vettä kuitenkaan. Lopulta parin nestepussin jälkeen alkoi toimia. Tiukassa oli.
Minulla suoli alkaa toimimaan kun juon pari kuppia kahvia ja syön kypsän banaanin. Vatsan hieromisesta on myös apua.. Umpiummetukseen ei ehkä sovi.
Laxoberon on hyvä valmiste. Ja ylläpitoon Symbiosus Alflorex.
TOINEN joka ei ymmärrä lukemaansa...otappa sinäkin silimät näppiin...lue uudelleen