Onko nykyiset vessanpytytkin jotain vesisäästöpyttyjä?
Muutettiin uuteen vuokra-asuntoon. Olen huomannut että alle viikossa, pyttyyn kertoo keltainen saostuma veden pinnan alapuolelle (en siis tarkoita mitään kakkarantuja tms), vaan ihan vaan sellainen likakerros, vaikka pytty vedetään jokaisen käytön jälkeen. Sama juttu molemmissa vessoissa. Toki pytty nyt yleensäkin pestään kerran viikossa, mutta ei meillä vanhoissa kämpissä kyllä ikinä tuollaista tullut pyttyihin siinä ajassa. Näyttää siltä niinkuin ei olis viikkokausiin pesty.
Mietin, johtuuko siitä että pytty käyttää huuhdellessa vähemmän vettä, kuin mitä vanhemmissa malleissa? Huuhtelen nykyään aina sillä isommalla huuhtelulla, se auttaa ehkä vähän.
Kommentit (11)
Eikös näissä pinnoitteissa ole eroa? EU-kielsi jonkun aineen käytön, niin ominaisuudet ovat huonompia uusissa pytyissä?
Mulla sama ollut vimmeisimmissä vuokra-asunnoissa, joissa uudet pytyt. Likaantuu ja pinttyy, vaikka pesen viikoittain. Menee myös helposti tukkoon, ilmeisesti vesi ei riitä huutelemaan tavaraa tarpeeksi pitkälle, ja kun sitä tulee lisää, tukos on valmis. Itsekin käytän aina isompaa nappulaa ja saatan painaa parikin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ollut vimmeisimmissä vuokra-asunnoissa, joissa uudet pytyt. Likaantuu ja pinttyy, vaikka pesen viikoittain. Menee myös helposti tukkoon, ilmeisesti vesi ei riitä huutelemaan tavaraa tarpeeksi pitkälle, ja kun sitä tulee lisää, tukos on valmis. Itsekin käytän aina isompaa nappulaa ja saatan painaa parikin kertaa.
Joo nyt kun sanoit, meilläkin meinannut pari kertaa mennä tukkoon. Ihan siis vaan siitä itsestään ja vessapaperista (jota lapsi saattoi ottaa hieman normaalia enemmän, mutta ei kuitenkaan järjettömästi). No tukos meni onneksi itsellään ohi kun vaan hetken antoi seistä ja sit huuhteli uudestaan. Mut selkeesti huonommin toimii huuhtelu kuin vanhoissa. Varmaan sit toi pinnoitejuttukin tekee sen et lika kertyy pinnalle :/
Kyllä asumismukavuus on laskenut monessa kun uuteen asuntoon on muuttanut, kun on näitä uusia säädöksiä. Toinen on ulko-ovesta välioven puuttuminen; kaikki äänet kuuluu sekä rappukäytävään asunnosta että toisinpäin. Tähänkin liittyy uusi turvallisuussäädös.
Kyllä. Pieni huuhtelu 2 litraa, iso huuhtelu 4 litraa. Vanha pönttö vie jopa 10 litraa vettä yhdellä huuhtelulla.
Voihan sen pytyn pestä usamminkin, vaikka kahdesti viikossa. Jos joutuu itse maksamaan veden kulutuksen mukaan, niin säästö näillä uusilla pytyillä on suuri.
Meidän taloyhtiössä jossain vaiheessa talonmies kävi laittamassa sinne vesisäiliöön puolen litran vesipullon. Kuulemma säästö näkyi talon vesilaskussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Pieni huuhtelu 2 litraa, iso huuhtelu 4 litraa. Vanha pönttö vie jopa 10 litraa vettä yhdellä huuhtelulla.
Ainakin uudessa ido seven mallissa saa säädettyä ison huuhtelun 8 litraan ja näin olen tehnytkin ohjeet löytyi netistä toimii paremmin! Aina ei kaikki säästämis hommat ole hyvä juttu ja ap:lle tiedoksi.. teidän vedessä on liian paljon rautaa ja mangaania vedessä! Itsellä teki vessan myös saman väriseksi ja näköiseksi ja kun tutkitettiin veden laatu niin siitä selvisi! Tutkituta vesi! Koska jos on liikaa rautaa ja mangaania niin ei hyväksi juoda!!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin uudessa ido seven mallissa saa säädettyä ison huuhtelun 8 litraan ja näin olen tehnytkin ohjeet löytyi netistä toimii paremmin! Aina ei kaikki säästämis hommat ole hyvä juttu ja ap:lle tiedoksi.. teidän vedessä on liian paljon rautaa ja mangaania vedessä! Itsellä teki vessan myös saman väriseksi ja näköiseksi ja kun tutkitettiin veden laatu niin siitä selvisi! Tutkituta vesi! Koska jos on liikaa rautaa ja mangaania niin ei hyväksi juoda!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista! Kerro lisää!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista! Kerro lisää!!!
Ihan netistä voi käydä lukemassa enemmänkun vähän googlailee
Meillä on pieneen huuhteluun ja isoon huuhteluun eri painikkeet. Hyvin on toiminut jo 20 v ilman tukoksia. Pesen pytyn ehkä 3 krt viikossa. On vieläkin täysin puhdas.
kertyy*