Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kokemuksia nimikkonauhoista ja taggi-kiinitysavuista?

19.08.2008 |

Meillä kerhoilu alkamassa ja lasten vaatteita pitäisi merkata.

Onko kokemuksia nimikkonauhoista ? lähinän kiinnostaa millaiseksi koette kiinniytksen vaivan?

Mietin myös sitä, että kun vaatteita jää pikkuveljelle ja nimeä joutuu joskus vaihtaamaan niin miten se puoli??

Entä onko kukaan käyttänyt taggi-kiinnitysapua, Onko oikeasti kätevät, eikä hankaa lasta tms. Onko ne helppo poistaa?

Kiitos

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikanaan esikoiselle teetin noita nimikointinauhoja ja ostin taggit-nastoja, joilla kyllä kiinnitin ihan helposti vaatteisin niminauhat. Aluksi laitoin aina kahdella nastalla niskaan pitkittäin, mutta myöhemmin kun nastat alkoi vähenemään niin taitoin aina niminauhan kahtia ja laitoin yhdellä nastalla esim. pesulappuun kiinni (usein en niskaan vaan helmassa olevaan lappuun).

Meillä poika ei kyllä valittanut millään tavalla nauhojen kutittavan, mutta ei kyllä muutenkaan tuommoiset asiat ole häirinneet. Myöhemmin ostin sitten lisää nauhoja, mutta niitä liimapintaisia, mutta koska en vaatteita silitä, ei niitä tullut koskaan laitettua kiinni sililttämällä vaan ompelin ne aina parilla pistolla kiinni vaatteisiin, mutta se oli vaikeaa kun liimapinta merkissä teki merkistä tosi paksun tavalliselle neulalle.

Taggit-nappien poisto on ihan helppoa, mutta uudelleenhan nappeja (niitä piikkiosia) ei voi käyttää, kun piikki on ekan käytön yhteydessä katkaistu sopivanmittaiseksi, eikä se enää sen jälkeen puhkaise siististi mitään kangasta. Toki jos auttaa saksilla niin saattaa uudelleenkin onnistua. Mutta eihän ne taggitit kai kauheasti maksaneet ja rasiassa on kyllä tosi paljon nastoja.

Suosittelen, että jos tilaat, niin tilaa nauhat sukunimellä, silloin ei tarvitse vaihtaa nauhoja toiselle käyttäjälle. Jos ei ole ihan yleisimpiä sukunimiä niin todennäköisyys, että ryhmässä on toinen samanniminen on aika pieni.

Jos et päädy näihin, niin toinen vaihtoehto, mihin minä olen myöhemmin laiskuuttani päätynyt, on pesulappuihin pesunkestävällä tussilla kirjoitetut nimikirjaimet. Vie vähemmän aikaa ja kyllä ne hoitajat äkkiä oppivat muistamaan, mitkä vaatteet on kenenkin lapsen.

salminakki

Vierailija
2/5 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä huomioita.

Meillä poika joskus valittaa pesulapuista, niin ajattelin, et niskassa nimilappu taggien avulla voi häiritä - mut hyvä idea toi "alalaita merkkaus"

Sukunimeä myös hyvä idea. Meillä ihan tavallinen nimi, mutta ei yliesimpiä. (en taida tuntea edes muita samannimisiä - ei sukulaisia siis)

Kiitos taidan ostaa laput sukunimellä + taggit ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikanaan vinkin päiväkodista jota olen käyttänyt jo monta vuotta. Apteeksista saa sitä ruskeaa teippiä, millä kiinnitetään sideharsot ym. Punavalkea peltirulla, Laukoplast-niminen. Hinta on alle 2 euroa ja riittää pitkään. Teippiin kangastussilla, mustekynällä tms. nimi ja vaatteeseen kiinni. Pysyy pesut paikoillaa eikä takuulla irtoa. Minä merkkaan sillä villasukat, kengät ja yleensä kaikki vaatteet missä ei muuten tussi näy.

Vierailija
4/5 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpäs ole tullut ajatelleeksi moista!

Miten se sitten lähtee pois - kun joskus haluaa? Jos merkkaa vaikka kenkiä / reppuja tms. niin jääkä siitä jotain jälkea?

Vierailija
5/5 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin sukunimillä merkatut vaatteet päätyy nopeasti löytötavaroihin. Ota lappuun etunimi sukunimi yhdistelmä. Jos vaatteet periytyy nuoremmalle leikkaa isomman etunimi pois ja kirjoita pienemmän etunimi sukunimen takapuolelle. tämä onnistuu silloin kun olet taittunut alunperin lapun kahtia ja ommellut päät yhteen vaatteeseen tai laittanut yhdellä tagilla kiinni.