Hei te keskosten äidit joilla synnytys ennenaikaisen lapsiveden menon vuoksi!!! APUA
Esikoiseni syntyi keskosena koska LV meni rv26, minulle tuli kova kohtutulehdus ja jouduttiin sektoimaan kiireesti.
Nyt mietin uskallanko lainkaan edes yrittää tulla uudelleen raskaaksi, minun tapauksessani IVF-hoidolla jolla esikoinenkin aikaan saatiin.
Endometrioosi on tukkinut munatorvet joten luomulapsista on turha haaveillakaan.
Uskallanko yrittää raskautta-IVF:ssähän on riski että tulee monikkoraskaus- puhumattakaan LV-menon uusiutumisesta ja istukan rappeumasta jonka vuoksi vauvallani oli SGA.
Onko kellään tällaista mnonimutkaista tilannetta ja kuinka olette pärjäilleet uuden raskauden kanssa?
Kuinka aikaisin olette joutuneet sairaslomalle raskaana, jos eka raskaudessa on ollut komplikaatioita ja ennenaikainen synnytys?
Olen itse hoitoalalla, joten fyysisesti suht rankka työ.
Kokemuksia kuunnellaan mieluusti
Kiitti :o)
Nenne
Mulla menivät vedet vasta rv 35+3 ja vauvalla todettiin SGA (1620 g), mutta syy ei selvinnyt. Istukan osittainen irtoaminen, fetomaternaalivuoto, infektio?? Koska syy ei selvinnyt, voi ajatella niinkin, että se nyt vain oli sattumaa ja että onneksi vauva " tajusi" syntyä aiemmin ennen kuin olo kohdussa kävi liian tukalaksi.
Toisessa ketjussa olen tätä toista raskauttani raportoinutkin, mutta lyhyesti: Nyt on viikkoja 33+2. Maanantaina sain kuulla, että paikat ovat hieman pehmenneet, joten olen varmuuden vuoksi jäänyt kotiin. Tosin olen ottanut supistusten takia rauhallisemmin jo parin kuukauden ajan. Rv 28 tehdyn ultran mukaan sikiö kasvoi keskikäyrillä.