Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästäminen vai velkojen maksu?

Vierailija
13.07.2022 |

Minulla on siis ASP-tili, jonne menee automaattisesti joka kk minimimäärä eli 50€. Nyt olen kuitenkin alkanut pohtia, että onko tässä mikään järki säästää kun minulla on vielä kulutusluotto velkaa n. 7000€? Koituukohan tuosta nyt jotain haittaa, jos katkasen ASP-tilin ja siirrän siellä olevat varat velkojen maksuun?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutusluottojen korot ovat yleensä sen verran korkeita että kannattaa maksaa pois. Myös psykologisesti järkevää koska tulee mietittyä kahteen kertaan seuraavalla kerralla sillä 7000 euron takaisinmaksuun menee hetki.

Vierailija
2/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan haittaa, jos nostan rahat tuolta säästöstä, en tiedä kuinka tuo ASP uudelleen avaus toimii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka ei ole koskaan järkevää, jos samaan aikaan sulla on varaa maksaa se pois. Siitä menee joka kk kuluja ja korkoja. Just katsoin autolle rahoitusta, 4800 laina oli tarve. Kulut 15€/kk ja 7% korko päälle. Nopeasti laskettuna se koko lainan hinta olisi ollut 5800. Maksankin auton säästöilläni ja sillä säästän tonnin. Asp on just siitä kenkku, että pitää varmistaa pankista. Ymmärsin että sen voi käyttää muuhunkin kuin asuntoon, mutta seurauksista en tiedä. Itse päädyin aikanaan säästämään säästötilille, kun siinä aspissa oli just kaikenmaailman ehtoja.

Vierailija
4/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei siis vielä olisi tuota koko summaa siellä ASP-tilillä mutta osan saisin lyhennettyä. Mietityttää nyt vaan, että meneekö vaikeaksi alkaa purkamaan sopimusta.

Vierailija
5/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutusluottojen korot ovat yleensä sen verran korkeita että kannattaa maksaa pois. Myös psykologisesti järkevää koska tulee mietittyä kahteen kertaan seuraavalla kerralla sillä 7000 euron takaisinmaksuun menee hetki.

Olet oikeassa. Itselle vaan luo jonkinlaista turvaa, että rahaa edes vähän sivussa vaikka velkaa onkin. 

-Ap

Vierailija
6/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niiden asp tilillä olevien olla, maksa velka pois tulevista ja jatka sitten asp säästöä.

Vierailija
7/7 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna niiden asp tilillä olevien olla, maksa velka pois tulevista ja jatka sitten asp säästöä.

Ehkä tämä helpoin vaikka ei fiksuin tapa :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme