Elämässäni ei ole sisältöä enkä uskalla elää. Tässä yritän tehdä kaikenlaista mutta pelkään, että elämäni tulee aina olemaan tällaista.
Käyn töissä, olen kohta valmistunut uuteen ammattiin. Töitä riittää ja opiskeltavaa sen saralta aina.
Tässä yritän miettiä kovasti mitä haluan. Elämäni on mennyt enemmän ja vähemmän päihteiden ja huonojen ihmissuhteiden kanssa eläessä. Olen ollut vähän liian kiltti ja sinisilmäinen. Nykyään olen täysin yksin.
Nyt olen sitten alkanut panostamaan itseeni ihan huolella. Käynyt korjaamassa hampaitani, pidän huolta silmieni terveydestä pitkästä aikaa. Yritän syödä terveellisemmin vaikka välillä kyllä repsahdan. Terapiaan odottelen B-lausuntoa.
Lisäksi tässä yritän muutenkin parantaa elämääni, vähemmän alkoa, tupakan jättämistä pois.
Suoritan ajokorttia ja hankin auton. Muutan pois pienestä betonikuutiostani vielä tulevien kuukausien aikana.
Minulla on paljon nyt meneillään mutta pelottaa, että jos onnistunkin niin jääkö jäljelle silti tämä tyhjiö. Yritän muuttaa asioita mutta pelkään jos en onnistukaan.
Haluan muutosta ja on selvät päämäärät, mitä jos kuitenkin jään tähän omaan päänsisäiseen vankilaan joka pelkää elämää enkä osaakaan nauttia uusista asioista joita pyrin luomaan.
Jännittää. En tiedä mitä kohti olen menossa mutta muutoksia teen, joita haluan tehdä.
Kommentit (19)
Hienoa, onnittelut, olet saanut jo paljon aikaan! Älä huoli, asiat järjestyvät niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Tilalle tulee hiljalleen vahvuutta, varmuutta ja hyvää oloa. Kun pääset vielä juttelemaan näistä asioista, niin saat tukea tähän prosessiin. :)
Sulla on niin monta hyvää elämänmuutosjuttua meneillään että yrittäisin tässä kohtaa vain keskittyä niiden läpiviemiseen. Ihan turha huolehtia tulevaisuudesta, kun se on kuitenkin jokaisen ihmisen kohdalla arvoitus.
Elämän ennakoitavuus tai ennakoimattomuus vaikuttaa kykyyn tehdä rationaalisia pitkällä tähtäimellä hyödyllisiä asioita. Liian tylsää ei myöskään saa olla.
Kiitos teille! :)
Yritän nyt parhaani. Olen sellaisessa välitilassa nyt, että jännittää kovasti. Olen siis päättänyt vain mennä eteenpäin ja käärinyt hihani.
Jokin vain muuttui sisälläni kun tajusin etten voi enää vain odotella ja keksiä tekosyitä miksi en voisi tehdä asioita joita haluan tehdä.
Nyt kuitenkin olen tosiaan sellaisen vanhan ja uuden äärellä, että meinaa paniikki iskeä.
Mentävä kuitenkin on, en aio enää perääntyä...
Ikää on alle 30v. Vuodet menee nopeasti ja välillä vain tulee se pelko jos jäänkin yksin enkä löydä sitä omaa juttuani tai ihmisiä ympärilleni, joihin uskallan luottaa.
Totta on kuitenkin se, että nyt on turha liikaa miettiä tulevaa näiden asioiden suoritettua sillä nyt on nämä asiat tehtävänä. Sitten voin katsoa hetken hiljalleen mitä haluan.
Tärkeintä on ehkä itselleni nyt se, että pääsen asumaan paikkaan jossa viihdyn, pääsen toteuttamaan itseäni ja olemaan luova vain omia asioitani varten, esim sisustaminen jne.
Sellainen oma turvapaikka. Sitten toisena on toki terapia hyvin tärkeä. Sellainen oma turvallinen ympäristö ja jalat maassa oleva minä olisi nyt hyvin tärkeä asia, jota tavoittelen.
Ap
Sinuna miettisin millä korvaat sen päihteiden ja huonojen ihmissuhteiden täyttämän ajan. Mikä sinua kiinnostaa? Ei suorittamista, vaan mistä oikeasti nautit.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna miettisin millä korvaat sen päihteiden ja huonojen ihmissuhteiden täyttämän ajan. Mikä sinua kiinnostaa? Ei suorittamista, vaan mistä oikeasti nautit.
Huonot suhteet eivät taida olla minulle enää ongelma koska en enää anna toisten kohdella minua huonosti. Sanon tiukasti takaisin ja lähden kävelemään.
Olen jättänyt ihmisiä taakseni lopullisesti, nämä joiden kanssa olo on hyväksikäytetty.
Alkoa juon aina vain harvemmin. Joskus juon yksin mietoja juomia ja kuunteleen musiikkia.
En käy baareissa. Harvemmin näen ketään.
Se mitä haluan. Se on iso kysymys.
Haluan elää terveellisempää elämää ja voida paremmin. Olen kiinnostunut kaikesta henkisestä kasvuun liittyvästä materiaalista. Haluan myös luoda käsilläni jotain. Haluan istuttaa kukka, haluan pienen mansikkamaan..
Tällaisia asioita. Lemmikiksi kissan.
Haluan harrastaa leipomista ja olisi ihana myydä tuotoksiaan jossain. Kuitenkin minulla on niin ristiriitainen suhde ruokaan, terapiassa se ehkä avautuu. Pelkään leipoa koska pelkään ahmivani, hyvä siinä olen ja se tuottaa iloa mutta minulla on heikko impulsskkontrolli.
Kaikenlaista on mielessä. Ensin vain yritän hankkia kaikki tarvittavat välineet, juuri ajokortti, muutto luonnon läheisyyteen jne. Sen vuoksi näitä asioita suoritan nyt, jotta pääsisin lähemmäksi itseäni ja arkea, jossa voin paremmin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot suhteet eivät taida olla minulle enää ongelma koska en enää anna toisten kohdella minua huonosti. Sanon tiukasti takaisin ja lähden kävelemään.
Olen jättänyt ihmisiä taakseni lopullisesti, nämä joiden kanssa olo on hyväksikäytetty.Alkoa juon aina vain harvemmin. Joskus juon yksin mietoja juomia ja kuunteleen musiikkia.
En käy baareissa. Harvemmin näen ketään.Se mitä haluan. Se on iso kysymys.
Haluan elää terveellisempää elämää ja voida paremmin. Olen kiinnostunut kaikesta henkisestä kasvuun liittyvästä materiaalista. Haluan myös luoda käsilläni jotain. Haluan istuttaa kukka, haluan pienen mansikkamaan..
Haluan harrastaa leipomista ja olisi ihana myydä tuotoksiaan jossain. Kuitenkin minulla on niin ristiriitainen suhde ruokaan, terapiassa se ehkä avautuu. Pelkään leipoa koska pelkään ahmivani, hyvä siinä olen ja se tuottaa iloa mutta minulla on heikko impulsskkontrolli.Kaikenlaista on mielessä. Ensin vain yritän hankkia kaikki tarvittavat välineet, juuri ajokortti, muutto luonnon läheisyyteen jne. Sen vuoksi näitä asioita suoritan nyt, jotta pääsisin lähemmäksi itseäni ja arkea, jossa voin paremmin.
Ap
Siinähän on jo lueteltuna paljonkin asioita, joita haluat. Niitä kohti vaan -asioita selviää sitten myöhemmin lisää. Olen tosi ylpeä sinusta. :) Jännittää ja pelottaa, mutta teet silti asioita. Ilman noita epämukavia tunteita asiat eivät muutu miksikään. Iso elämänmuutos on suuri mahdollisuus ja sinä otat siitä kaiken irti. Nauti tästä hetkestä, olet menossa oikeaan suuntaan. Pystyt kyllä, osaat kyllä. :)
Siis olet kääntänyt täysin elämäsi suunnan. Huhhuh mikä saavutus!
Varmasti löydät ihmisiä itsellesi ja puolison ja saat hyvän elämän. Kaikkea hyvää sinulle.
Omien arvojen mukaan eläminen täyttää tyhjiön. Tyhjyyden tunteen elämässä.
Terapia auttaa tähän. Jotta siis alat ymmärtämään kuka olet ja mitä haluat.
Kiitos rohkaisusta kommentoijat! <3
Yritän todella. Kirjoittaminen helpottaa myös ja jäsentää ajatuksia. Matkalla ollaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Omien arvojen mukaan eläminen täyttää tyhjiön. Tyhjyyden tunteen elämässä.
Terapia auttaa tähän. Jotta siis alat ymmärtämään kuka olet ja mitä haluat.
Hyvin sanottu ja olen samaa mieltä. Totuudessa eläminen tuo mielenrauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt ihmisiä taakseni lopullisesti, nämä joiden kanssa olo on hyväksikäytetty.Alkoa juon aina vain harvemmin. Joskus juon yksin mietoja juomia ja kuunteleen musiikkia.
Haluan harrastaa leipomista ja olisi ihana myydä tuotoksiaan jossain. Kuitenkin minulla on niin ristiriitainen suhde ruokaan, terapiassa se ehkä avautuu. Pelkään leipoa koska pelkään ahmivani, hyvä siinä olen ja se tuottaa iloa mutta minulla on heikko impulsskkontrolli.Kaikenlaista on mielessä. Ensin vain yritän hankkia kaikki tarvittavat välineet, juuri ajokortti, muutto luonnon läheisyyteen jne. Sen vuoksi näitä asioita suoritan nyt, jotta pääsisin lähemmäksi itseäni ja arkea, jossa voin paremmin.
ApSiinähän on jo lueteltuna paljonkin asioita, joita haluat. Niitä kohti vaan -asioita selviää sitten myöhemmin lisää. Olen tosi ylpeä sinusta. :) Jännittää ja pelottaa, mutta teet silti asioita. Ilman noita epämukavia tunteita asiat eivät muutu miksikään. Iso elämänmuutos on suuri mahdollisuus ja sinä otat siitä kaiken irti. Nauti tästä hetkestä, olet menossa oikeaan suuntaan. Pystyt kyllä, osaat kyllä. :)
Komppaan tätä. Jumaleissön että samaistuin sinuun aloittaja! Olet ihan kuin minä pikkuisen nuorempana, en nyt jaksa omaa tarinaani tähän kirjoittaa mutta. Ihan rauhassa vaan, tiedän että pelottaa ja on vaikeaa mutta sulla on nyt todella hyvä meininki siellä. Olet tosi rohkea, paljon vahvempi mitä itse ymmärrätkään. Ja jos tulee jotain takapakkeja, niitä ei tarvitse säikähtää. Tuskan kautta se kasvu valitettavasti tapahtuu. Enkä nyt sitten antanut sulle lupaa hölmöillä tai käyttäytyä itsetuhoisesti, tarkoitan vaan että koita kohdella itseäsi kuin hyvää ystävää, myötätunnolla. Hyvä sinä, kaikki järjestyy.
"Haluan muutosta ja on selvät päämäärät, mitä jos kuitenkin jään tähän omaan päänsisäiseen vankilaan joka pelkää elämää enkä osaakaan nauttia uusista asioista joita pyrin luomaan.
Jännittää. En tiedä mitä kohti olen menossa mutta muutoksia teen, joita haluan tehdä."
Samat fiilikset vaikka eri lähtökohdat. Mutta silti yritetään...
Tyhjiö jää ja jopa suurenee saavuttaessasi asioita, koska mietit miksi olet onneton saavutuksistasi huolimatta. Samasta syystä Hollywood-tähdet narkkaa, tekee itsemurhia jne.
Elämä ei muutu ajattelemalla, vaan tekemällä. Oot tehnyt hienoja asioita, jatka samaan malliin, pysähdy välillä kehumaan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiinähän on jo lueteltuna paljonkin asioita, joita haluat. Niitä kohti vaan -asioita selviää sitten myöhemmin lisää. Olen tosi ylpeä sinusta. :) Jännittää ja pelottaa, mutta teet silti asioita. Ilman noita epämukavia tunteita asiat eivät muutu miksikään. Iso elämänmuutos on suuri mahdollisuus ja sinä otat siitä kaiken irti. Nauti tästä hetkestä, olet menossa oikeaan suuntaan. Pystyt kyllä, osaat kyllä. :)
Komppaan tätä. Jumaleissön että samaistuin sinuun aloittaja! Olet ihan kuin minä pikkuisen nuorempana, en nyt jaksa omaa tarinaani tähän kirjoittaa mutta. Ihan rauhassa vaan, tiedän että pelottaa ja on vaikeaa mutta sulla on nyt todella hyvä meininki siellä. Olet tosi rohkea, paljon vahvempi mitä itse ymmärrätkään. Ja jos tulee jotain takapakkeja, niitä ei tarvitse säikähtää. Tuskan kautta se kasvu valitettavasti tapahtuu. Enkä nyt sitten antanut sulle lupaa hölmöillä tai käyttäytyä itsetuhoisesti, tarkoitan vaan että koita kohdella itseäsi kuin hyvää ystävää, myötätunnolla. Hyvä sinä, kaikki järjestyy.<3
Kiitos tästä. Mukava lukea, että viestissäni on jotain samaa mitä toinenkin on kohdannut. Olet oikeassa, tuskan kautta ne parhaimmat kasvuni olen kokenut. Ne ovat olleet kammottavan raskaita vaiheita elämässä mutta toisaalta sen jälkeen olen aina noussut ja tehnyt tarpeellisia muutoksia.
Yritän pitää fokuksen yllä. Yritän täysin luottaa itseeni ja mennä nyt. En voi muutakaan enkä myöskään halua mitään muuta tällä hetkellä kun näitä asioita, joita kohti menen.
Paljon hyvää sinullekin, olet varmasti myös rohkea ja isoja asioita läpikåynyt.
Ap
Älä pelkää. Asiasi järjestyvät. Etkä varmasti olisi ryhtynyt tuohon kaikkeen jos et olisi tiennyt sinun onnistuvan. Mahtava juttu, onnea sinulle jo etukäteen!
Sama mulla. En pääse eteenpäin ja mulla on ajatus kehiä, joita en saa loppumaan. Mieli on kuin vankila. Nyt olen päättänyt että teen hyvin pieniä tavoitteita päivään. Kun suoriudun niistä niin saan hyvän mielen ja se tekee hyvää itsetunnolle.
Ehkä sulla on liikaa menossa? Keskity hyvinvointiin älä suorittamiseen. Tsemppiä.