Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos laittaa puhelimen kaiuttimelle kertomatta siitä toiseen päähän ja muut kuulee siten puhelun, niin

Vierailija
12.07.2022 |

onko kyseessä jonkinlainen viestintärikkomus tai rikos?

Mietin vaan kun paljon ihmiset tuota tuntuu käyttävän ja kaikenlaisia asioita puhelimessa saatetaan puhua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se on puhelinsalaisuuden rikkomista. Se opitaan jo lapsena, miksi et sinä?

On itsestään selväää juttu, että sanotaan: Hei tässä huoneessa on myös Matti ja Maija, saanko laittaa kovaäänisen päälle?

Vierailija
2/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viestintärikkomus. Saat myös taltioida puhelun, jossa itse olet osapuolena.

Kommentoija 1 vastaa kysymykseen, onko se vastoin hyviä tapoja, ja se on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole viestintärikkomus. Saat myös taltioida puhelun, jossa itse olet osapuolena.

Kommentoija 1 vastaa kysymykseen, onko se vastoin hyviä tapoja, ja se on eri asia.

Kyllä, saat taltioida omaan käyttöön ilmoittamatta, mutta jos jaat sen taltioinnin on se jo rikkomus. Ihan samalla tavalla jos annat jonkun muun kuunnella sinulle osoitettua henkilökohtaista puhelua kertomatta vastapuolelle, on sekin rikkomus. Joten.

Vierailija
4/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako puhelun siirtää kaiuttimelle esim.Vuodeoaston kansliassa, kysymättä vastapuolelta.

Vaikka siinä ei käsiteltäisi henkilötietoja.

Vai onko tämä uusi käytäntö, että sitten loppupuolella sanotaan vaan että puhelu oli kaiuttimella:O

Vierailija
5/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kaiuttimella pitäminen on niiiin ärsyttävää . Siskoni on laittanut minut  usein kaiuttimelle tieämättäni . Selvisi kun kiroilin , joo, se haittasi muuta perhettä , sitä ennen olin kertonut ummet ja lammet yksityisasioitani , mitkä oli kylläkin tarkoitettu vain siskolleni . Todella noloa kun koko perhe istuu kuuntelemassa . Nykyään puhunkin vain säästä . Grrr .

Vierailija
6/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupta harrastavat julkisissa ns. uussuomalaiset.

Varmaan sen takia myös huutavat puhelimeen, että kuuluisi sinne viidakkoon asti, minne soittavat.

Vierailija
7/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitko lakipykälän, mikä määrittelee, että puhelimen laittaminen kaiuttimelle on rikos? Ja nyt tarkoitan tavallista ihmistä, en mitään sote-alan työntekijää.

Vierailija
8/8 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on pysty pitämään puhelinta korvalla, kun kuumenee koko korva ja saman puolen pää.