Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaatko onnettomuuspaikoilla älypuhelimilla?

Vierailija
12.07.2022 |

Vai kuulutko niihin joille toisen hätä ei ole sinun tähtihetkesi somessa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on törkeää kuvata

Vierailija
2/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomamedian julkaisut kuten HS ostavat näitä joten kyllä, kuvaan.

Verisestä kuvasta voi saada satoja euroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävisi mielessäkään. Kamalaa käytöstä.

Vierailija
4/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Sanoma Medialla on sentään jotain rajaa, mitä ottavat julkaistaviksi. Katsos se on onnettomuudessa osallisina olleiden yksityisyyden loukkausta, jos menet ja kuvaat niin kuin sanot.

En usko että mikään lehti ihan mitä tahansa julkaisee, joten tuskin saat palkkiotakaan.

Idiootti se on, joka toisen hätää ja onnettomuutta kuvaa ja lähettelee rahan toivossa lehdille.

Vierailija
5/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaan silloin, kun olen työtehtävissä tai tiedän joutuvani todistajaksi tai kuultavaksi ja tarvitsen kuvallista materiaalia muistini tueksi tai todistusaineistoksi.

Vierailija
6/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvaa mutta saatan mennä kysymään selfien ottajilta että mitä helvettiä he kuvittelevat tekevänsä. Yleensä vastaus on epämääräistä sönkötystä.

Vierailija
7/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Saadaan niistä materiaalia kauhuelokuviin.

Vierailija
8/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Paras kuvani löytyy netistä nimellä Porsche-girl.

Vierailija
9/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitte se varmaan et ole niitä, kun tällekin palstalle kirjoittelevat joistakuita julkkiksista ja taviksistakin, että kaikki ne kuvillaan julkisuuteen itteään tyrkyttää... Ketä kiinnostaa tollaset kuvat... WT.

Vierailija
10/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kuvaaminen järkevää jollei jaa sitä someen vaan poliisille todistusaineistoksi ennen kuin poliisi tai pelastuslaitos on paikalla. Vaikka viranomaiset muuta väittäisivät niin pitävät kyllä jos on todistusaineistoa.

Vierailija
11/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Paras kuvani löytyy netistä nimellä Porsche-girl.

Hyi helkkari.

Vierailija
12/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuvaan jos viranomaiset tai häke käskee

muutoin menen kysymään tai selvittämään tarvitaanko apua, vai onko paras apu se ettei jää tien tukkeeksi

Vierailija
13/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia vuosia sitten olin junassa joka ajoi itsemurhaa tehneen yli. Juna pysähtyi ymmärrettävästi seuraavalle asemalle eikä jatkanut matkaa. Yllättävän paljon oli uteliaita joka menivät tutkimaan mitä siellä junan alla mahtaa olla, eipä tullut omalla kohdalla mieleen.

Vierailija
14/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että se on epäkunnioittavaa, sillä voi myös estää pelastajien työn. Tästä on ihan puhuttu viime aikoina, nämä nykyiset onnettomuuksia kuvaavat ääliöt ovat auttajien tiellä ja estävät näitä pääsemästä auttamaan uhreja.

Vierailija
15/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia vuosia sitten olin junassa joka ajoi itsemurhaa tehneen yli. Juna pysähtyi ymmärrettävästi seuraavalle asemalle eikä jatkanut matkaa. Yllättävän paljon oli uteliaita joka menivät tutkimaan mitä siellä junan alla mahtaa olla, eipä tullut omalla kohdalla mieleen.

Mitä helvettiä? Itse näkisin painajaisia jo siitä, että olisin ollut junassa joka ajaa jonkun yli.

Vierailija
16/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kuvaaminen järkevää jollei jaa sitä someen vaan poliisille todistusaineistoksi ennen kuin poliisi tai pelastuslaitos on paikalla. Vaikka viranomaiset muuta väittäisivät niin pitävät kyllä jos on todistusaineistoa.

Niin, mitä jos se onnettomuus on jo tapahtunut, mikään ei enää siinä tilanteessa muutu, joten eikös se poliisi näe sen tilanteen itsekin. 

Eri asia, jos satut kuvaamaan esim. liikenteessä jonkin onnettomuuteen johtavan tilanteen.

Miten kummassa onkaan saatu mitään selvitettyä aikoina, jolloin jokainen ei ollut kännykamera ojossa aina ja joka paikassa.

Mä kuvaan vaan sen onnettomuuden kun tipahdan tuolilta ja menee käsi poikki, ihan omaa onnettomuuttani vaan kuvaan.

Ja nykyään, tiiäks, joka ainoa kerta kun lähden kotoa tai olen tulossa kotiin päin laitan varmuuden vuoksi kännyssä videoinnin päälle. Kato, tässa samassa talossa, samassa rapussa asuu niin sairas tyyppi, että seuraavan kerran kun se tulee jotain uhkaileen tai sylkee naamalle tai rupeaa huuteleen hävyttömyyksiä, niin saan se filmille ja toimitettua poliisille, kato! Vahinko ettei rappukäytävään saa laittaa videovalvontaa, olis jo ensimmäisestä kerrasta lähtien kotirauhaa häiritsevä psykopaatin naamakuva saatu poliisin tiskille toimitettua... Todellisia psykopaatteja... Kato, se ulisee vieläkin että asia olis niinpäin, että tämä olis tehnyt sinne päin jotain, vaikka ei näin ole, vaan kun kahjo tuli taloon, niin ei mennyt kuin pari viikkoa niin jo alkoi tämän asunnon oven potkiminen ja hakkaaminen ja muu mölyäminen. Mistä lie laitoksesta tulivat! Anonyymit asukkaat!

Vierailija
17/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää herkät ihmiset tuo Porsche-girl katsomatta. Ei niitä tarvitsisi kenenkään muunkaan katsoa, mutta erityisesti herkemmille varoitus. 

Vierailija
18/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että se on epäkunnioittavaa, sillä voi myös estää pelastajien työn. Tästä on ihan puhuttu viime aikoina, nämä nykyiset onnettomuuksia kuvaavat ääliöt ovat auttajien tiellä ja estävät näitä pääsemästä auttamaan uhreja.

Ja tärkeämpää kuvata kuin osata itse auttaa... Jos joku vaikka on hukkumassa, niin nää idiootit varmaan seisoo laiturilla kamera kädessä, kauhee, nyt tulee hyvää matskuu...

Vierailija
19/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku töpeksisi, nyt mulla on kojelautakamera.

Vierailija
20/28 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikäkö kuvaan lankapuhelimella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän