Mikä näitä kyylävanhuksia oikein riivaa?
Tänä kesänäkin käydessäni kissanvahtina äidilläni tämän käydessä uuden miesystävän luona toisella paikkakunnalla, äitini naapurin joku kuuskymppinen lähihoitajaopiskelijakaveri on vähän kyylännyt mun liikkumista pihalla. Just äsken esimerkiks iski takapihalleen samaan aikaan, kun menin leikkaamaan taloyhtiön yhteisellä vanhan ajan nurmikonleikkurilla äitini kämpän takapihan nurmikon. Viime viikolla jonkun lapsenlapsensa ollessa kylässä huomasin kans, että tuijotti mua tiiviisti istuessaan taloyhtiön yhteisessä keinussa lapsenlapsensa kauempana, kun saavuin polkupyörällä ruokakaupassa. Tämä nainen on siis jollain osa-aikaeläkkeellä lähihoitajan työstä tällä hetkellä ja asuu itsekseen. Muuten vaikuttaa mun mielestä ihan ok ihmiseltä. Äitini asuu tällä hetkellä itsekseen luhtitalokaksiossa. Mua ei kyllä pätkääkään kiinnosta naapurieni tekemiset Hoasin opiskelija-asuntotalossa.
T: M28 ja yliopisto-opiskelija Helsingin yliopistosta
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa ihmetellyt. Ihan omassa kodissani kylläkin. Asutaan kerrostalossa ja vanhusnaapurit ihan avoimesti kyttää jos osutaan samaan aikaan pihalle, huomaavat liikettä parvekkeella tms. Sen vielä ymmärrän että parvekkeella seurailee pihan tapahtumia.
Tuo aivan avoin kyttääminen, siis pysähtyvät oikein katsomaan, on mielestäni todella outoa. Tosin meidän pihassa ne kyttääjät on niitä valittajia. Eli arvatenkin jonkinlainen partiotoiminta menossa. Jos vaikka pääsisi nipottamaan.
Juu. Tää mun äidin lapsuudenkaupunki täällä Savossa on tämmönen pikkukaupunki, jossa ihmiset tietävät aika hyvin toisensa, niin meininki on myös vähän sen tapaista. Ei millään pahalla.
Ap
Olen samaa ihmetellyt. Ihan omassa kodissani kylläkin. Asutaan kerrostalossa ja vanhusnaapurit ihan avoimesti kyttää jos osutaan samaan aikaan pihalle, huomaavat liikettä parvekkeella tms. Sen vielä ymmärrän että parvekkeella seurailee pihan tapahtumia.
Tuo aivan avoin kyttääminen, siis pysähtyvät oikein katsomaan, on mielestäni todella outoa. Tosin meidän pihassa ne kyttääjät on niitä valittajia. Eli arvatenkin jonkinlainen partiotoiminta menossa. Jos vaikka pääsisi nipottamaan.