Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivänselvät kysymykset tori.fi:ssä

Älä kysy turhia
11.07.2022 |

Mikä siinä on että tullaan liukuhihnalta jokainen kysymään "onko vielä myynnissä?" Ja sitten klassinen: kadotaan kun pieru saharaan. Viestiä ei enää avata koskaan.

Ei ole. Pidän koristeena vaan.

Jos haluat ostaa sen, kerro heti. Jos se ei ole myynnissä minä myyjänä kerron sitten sinulle.
Harva noita myynti ilmotuksia laittaa roikkumaan jos ei olisi myynnissä..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut torissa tavaroiden myymisen noiden typerien kysymysten takia.

Vierailija
2/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut torissa tavaroiden myymisen noiden typerien kysymysten takia.

Sitten siellä on myös näitä haamu varaajia. Varaa tuotteen tiettyyn päivään ja sitten sinä päivänä ei tietenkää ota itse yhteyttä ja kun kysyy että ostatko kun oli sulle varattuna ei saa ikinä enää yhteyttä/jättää vaan nähty :D pitäis varmaan itekki lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostamassa lapselle puhelinta. Laitoin eilen neljästä kyselyä. Kolme oli myyty ja ilmoitus unohtunut poistaa -yhtä ilmoitusta ei tosin ole vieläkään poistettu. Yksi poisti ilmoituksen vaivautumatta vastaamaan. Että miksiköhän kysellään.

Vierailija
4/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori ei oo yhtään niin paha kuin fb marketplace. Tosi moni kysyy siellä niitä samoja asioita mitkä lukee ilmoituksessa. Sit kadotaan viikoksi ja taas kysellään. Yksi oli jo reilu parin viikon kyselyiden jälkeen tulossa, mutta ei sit kuitenkaan onnistunut siinäkään. Ilmoitti olevansa paikalla 2,5h päästä, ja kun 2,5h kului niin "mulla menee vielä 1,5h". Totesin siinä vaiheessa että eiköhän unohdeta koko juttu kun ei selvästi ole oikeasti ostamassa... Ja näitä on paljon! No nyt ne kamat on mulla myynnissä torissa, katsotaan miten käy...

Vierailija
5/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostamassa lapselle puhelinta. Laitoin eilen neljästä kyselyä. Kolme oli myyty ja ilmoitus unohtunut poistaa -yhtä ilmoitusta ei tosin ole vieläkään poistettu. Yksi poisti ilmoituksen vaivautumatta vastaamaan. Että miksiköhän kysellään.

Ei edes se että kysellään, vaan sen jälkeen kun myyjä vastaa "on myynnissä vielä" viestiin ei enään koskaan palata, saati avata. Tuskin oltiin edes koskaan ostamassakaan

Vierailija
6/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. POISTAKAA NE ILMOITUKSET KUN TAVARA MYYTY!!

Vierailija
7/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori ei oo yhtään niin paha kuin fb marketplace. Tosi moni kysyy siellä niitä samoja asioita mitkä lukee ilmoituksessa. Sit kadotaan viikoksi ja taas kysellään. Yksi oli jo reilu parin viikon kyselyiden jälkeen tulossa, mutta ei sit kuitenkaan onnistunut siinäkään. Ilmoitti olevansa paikalla 2,5h päästä, ja kun 2,5h kului niin "mulla menee vielä 1,5h". Totesin siinä vaiheessa että eiköhän unohdeta koko juttu kun ei selvästi ole oikeasti ostamassa... Ja näitä on paljon! No nyt ne kamat on mulla myynnissä torissa, katsotaan miten käy...

Siis jep! Toi jatkuva feidaaminen/ myöhästyminen. ARGHH

Vierailija
8/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa kysymykset siitä, onko myynnissä. Itse en enää yleensä kysy. Mutta joskus, kun alan tehdä kauppoja, tulee vastaukseksi, ettei ole enää myynnissä.

Sen sijaan mun mielestä TINKIMISELLE pitäisi olla ihan selkeä aika. Se ei tapahdu silloin, kun ostajakandidaatti on kysellyt mittoja ja lisätietoja tai -kuvia tuotteesta, vaan ennen sitä. Ärsyttää, jos ensin näkee vaivaa ostajaehdokasta varten, ja sitten hän alkaakin tinkiä. Tinkiminen on ok ennen tätä, mutta ei sen jälkeen, koska jos ostajaehdokas haluaa ostaa tuotteen 20 eurolla, mutta minä haluan myydä sen 40 eurolla, en aio nähdä enempää vaivaa hänen eteensä kuin sen, että vastaan myyväni tuotteen ilmoituksessa kerrotulla hinnalla.

Vierailija
9/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan nykyään kysymällä, onko myynnissä, koska useamman kerran tavara oli mennyt jo ja myynti-ilmoitus oli jätetty vaan roikkumaan. Välillä myyjä taas käy jo keskustelua jonkun toisen ostaja-ehdokkaan kanssa. Näin yleensä suosittujen tuotteiden kohdalla.

Vierailija
10/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jep! Toi jatkuva feidaaminen/ myöhästyminen. ARGHH

Myyjät osaa sen myös. Just olin yhtä tavaraa lähdössä hakemaan niin myyjä ei enää vastannut kun kysyin osoitetta. Muutamasti on käynyt niin, että tuote onkin myyty kun olen lähdössä sovittuun aikaan hakemaan. Ok, jos haluat myydä nopeimmalle, mutta voisi kai siitä asiasta vaikka sanoa.

Ja niin, noin puolet kerroista tavara on jo myyty tai varattu, kun sitä kyselee, mutta ilmoitusta ei ole poistettu. Oudointa on se, ettei sitä välttämättä poisteta pitkään aikaan tuon kyselemisen jälkeenkään.

Ja juu, ostajissa on myös rasittavaa porukkaa.

Vierailija
11/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa kysymykset siitä, onko myynnissä. Itse en enää yleensä kysy. Mutta joskus, kun alan tehdä kauppoja, tulee vastaukseksi, ettei ole enää myynnissä.

Sen sijaan mun mielestä TINKIMISELLE pitäisi olla ihan selkeä aika. Se ei tapahdu silloin, kun ostajakandidaatti on kysellyt mittoja ja lisätietoja tai -kuvia tuotteesta, vaan ennen sitä. Ärsyttää, jos ensin näkee vaivaa ostajaehdokasta varten, ja sitten hän alkaakin tinkiä. Tinkiminen on ok ennen tätä, mutta ei sen jälkeen, koska jos ostajaehdokas haluaa ostaa tuotteen 20 eurolla, mutta minä haluan myydä sen 40 eurolla, en aio nähdä enempää vaivaa hänen eteensä kuin sen, että vastaan myyväni tuotteen ilmoituksessa kerrotulla hinnalla.

Amen! Hyvin sanottu.

Vierailija
12/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes se että kysellään, vaan sen jälkeen kun myyjä vastaa "on myynnissä vielä" viestiin ei enään koskaan palata, saati avata. Tuskin oltiin edes koskaan ostamassakaan

Tai sitten ostaja sai nopeamman vastauksen joltain toiselta myyjältä, ja osti vastaavan tuotteen tältä.

Vierailija
13/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on kun tinkiminen alkaa vasta ovella noutaessa. Joskus todellakin tarvitsee ne lisätiedot osatakseen arvioida paljonko tuotteesta on valmis maksamaan, joten tinkimisen paikka voi hyvinkin olla vasta niitten jälkeen. Monet ilmoitukset on niin huonosti tehtyjä ja puutteelliset tiedot. Laittakaa ne mitat jo heti niin ei tule turhia kyselyitä! Mutta sitten joskus joku on aloittanut tinkimisellä ja suuttunut kun myynkin sille joka on valmis heti maksamaan pyyntihinnan. Niin se menee, tinkiessä otat riskin että jäät kakkoseksi.

Vierailija
14/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahinta on kun tinkiminen alkaa vasta ovella noutaessa. Joskus todellakin tarvitsee ne lisätiedot osatakseen arvioida paljonko tuotteesta on valmis maksamaan, joten tinkimisen paikka voi hyvinkin olla vasta niitten jälkeen. Monet ilmoitukset on niin huonosti tehtyjä ja puutteelliset tiedot. Laittakaa ne mitat jo heti niin ei tule turhia kyselyitä! Mutta sitten joskus joku on aloittanut tinkimisellä ja suuttunut kun myynkin sille joka on valmis heti maksamaan pyyntihinnan. Niin se menee, tinkiessä otat riskin että jäät kakkoseksi.

Hmm... Olen sitä mieltä, että mitat pitää olla esim. huonekalujen kohdalla, mutta en ole ihan varma, pitääkö ne olla vaatteissa, joiden kohdalla koko on mainittu. Toki niitä voi kysellä ja ne voivat olla ostajalle tarpeen, mutta mulla tuo ärsyttävä paljon lisätietoja ja sitten tinkimistä -kokemus koski juuri vaatetta, lasten villahaalaria, jossa oli kuitenkin tiedot senttikoosta. Ja ihan mielelläni annan vaatteistakin niitä mittoja kysellessä, siitä ei ole nyt kyse. Olen itsekin kysellyt mittoja.

Vierailija
15/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottakaa kaikkien elämää, ja laittakaa yhteen viestiin kerralla kaikki mitä voitte.

Esim. näin:

"Onko paita vielä myynnissä? Onko se vihreä vai sininen? Jos on sininen, voisin ostaa sen 10 eurolla ja tulla noutamaan esimerkiksi huomenna tiistaina illalla klo 17-20 välillä tai keskiviikkona milloin vain."

Ei mitään hyötyä ripotella noita kysymyksiä jokaista eri viestiin ja odottaa jokaiseen erikseen vastausta. Menee aikaa ja hermoja, kun tuolla tavalla kaupat saa sovittua yhdellä viestillä, kun myyjä voi vastata: "Sininen, mutta haluan 11 euroa. Huomenna käy klo 18."

Ja siihen riittää kun vastaat: "Ok, otan sen. Nähdään huomenna."

Vierailija
16/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin perus että vastaa jollekkin kiinnostuneelle, joka ei sitten vastaa ja heistä kuuluu takaisin vasta viikon päästä kun tavara on jo myyty oikeasti kiinnostuneelle. 

Vierailija
17/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottakaa kaikkien elämää, ja laittakaa yhteen viestiin kerralla kaikki mitä voitte.

Esim. näin:

"Onko paita vielä myynnissä? Onko se vihreä vai sininen? Jos on sininen, voisin ostaa sen 10 eurolla ja tulla noutamaan esimerkiksi huomenna tiistaina illalla klo 17-20 välillä tai keskiviikkona milloin vain."

Ei mitään hyötyä ripotella noita kysymyksiä jokaista eri viestiin ja odottaa jokaiseen erikseen vastausta. Menee aikaa ja hermoja, kun tuolla tavalla kaupat saa sovittua yhdellä viestillä, kun myyjä voi vastata: "Sininen, mutta haluan 11 euroa. Huomenna käy klo 18."

Ja siihen riittää kun vastaat: "Ok, otan sen. Nähdään huomenna."

Allekirjoitan tämän saman mielipiteen. Selkokielisyys ostajana ja myyjänä auttaa kummasti kaupantekoa. Myös rehellisyys. Jos joku on kiinnostunut ostamaan myynnissä olevan esineen ilmoitan toiselle kiinnostuneelle, että olisi toisena jonossa ja otan heti yhteyttä jos ensimmäinen ei teekään kauppoja. Näin on jonkun kerran käynyt ja onneksi esine saatu myytyä.

Myös kohteliaisuus ja ystävällisyys tehoaa aina. Suurin osa ei kehtaa tehdä ohareita tällaiselle mummelille.

Vierailija
18/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän poistavani ilmoituksia vastaamatta. Silloin kyselijöitä on kymmeniä ja tuote menee yleensä ensimmäiselle viestijälle. En poista ilmoituksia ennenkuin kauppa on valmis eli joku on maksanut ja hakenut tai olen postittamassa. En aina edes jaksa muutella varattu tekstiä ilmoitukseen, jos olen sopinut kaupoista kuten hausta samana iltana.

Vierailija
19/19 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kysyn onko myynnissä, koska monta kertaa on käynyt niin, että tavara on jo myyty, vaikka ilmoitus on edelleen nähtävissä.