Myydäänkö missään enää KIRJEPAPEREITA
Tuoksuvia ja tavallisia hienoine kirjekuorineen? 90-luvulla näitä myytiin monenlaisia.
Kommentit (11)
Harjun paperi, Putinki, Stockmanin paperiosasto. Kahdelle ekalla ihan hyvät verkkokaupat. Myös Saksasta olen tilannut paikasta Doreens Briefpapierwelt.
Jyväskylästä löytyy Harjun Paperi Yliopistonkadulta. Siellä varmaan on.
Kirjakaupoissa myydään.
Miksi kirjoitat KIRJEPAPERI? Tuo kaikki isolla tyyli tarkoittaa huutamista, se on epämiellyttävää.
Merkillistä kun näin tavallisia tavaroja täytyy alkaa kaivamaan koko maan kaupoista. Muuta mitä kaipaamme jotka on kiven alla ?
Kirjakaupoista kannattaa kysyä/ etsiä.
Myös esim. Prismasta tai muustakin kaupasta saattaa löytyä.
Näissä olen nähnyt ihan joku aika sitten.
Oulun Kontista olen ostanut monta käyttämätöntä settiä. Kannattaa vilkaista, jos omalla paikkakunnallasi on myös Kontti.
Ihan ruokakauppojenkin paperiosastoja kannattaa välillä katsoa. Heillä joskus on myös kirjepaperisettejä. Nettikaupoista myös Postcard Garden.
Pitääkin nyt poistua tästä keskustelusta, kun on tarkoitus käyttää omia kirjetarvikkeita välillä pois, eikä innostua ostamaan lisää.
Ruusukirjepaperi on mielenkiintoinen.
Citymarketissa on myös jotain, noin A5-kokoa. Tuoksuttomia. Tulevat "kansiossa", jossa on myös kirjekuoria.
Kirjakaupoissa myös, mutta osa oli todella kalliita.
Nettikaupoista on my Postcardgarden (suomalainen), jossa on tosi kivoja joista voi valita viivallisen tai viivattoman version samasta aiheesta.
Suomessa on valitettavan pieni kirjepaperivalikoima, mutta on sentään jotain. Suomalaisessa on hienompia ja tyyrimpiä. Kärkkäisellä näkyy olevan muutama. Helsingissä Mujin yhteydessä oleva kirjakauppa Nide myy taidekirjepaperisettejä.
Lämmöllä suosittelen tässä asiassa Aliexpressiä, sillä kirjepaperit, kirjekuoret ja kirjeet ylipäätään ovat Itä-Aasiassa iso juttu. Löytyy huomattavasti monipuolisempi valikoima. Itse ostan aina kasan kirjepaperisettejä Japanista 100 jenin kaupoista. Maksavat alle euron ja ovat nättejä.
ihan vaan googletat kirjepaperi