Oletteko miehenne kanssa jossain määrin samankuntoisia?
Että voitteko esim pyöräillä tai lenkkeillä yhdessä?
Kommentit (29)
Miehelläni on kova pyöräilykunto mutta kävellessä hän ei pysyisi perässäni. Minulla on huonompi pyöräilykunto ja tuskin pysyisin hänen perässään ainakaan ylämäissä.
Mieheni on myös lihaksikas. Joten kyllä hän on paremmassa kunnossa kokonaisuutena.
Mies pyöräilee paljon enemmän mutta voidaan käydä pyöräilemässä yhdessä jolloin hän hidastaa tahtiaan.
Kyllä miehellä on huomattavasti parempi kunto, vaikka minäkin yritän liikkua mahd.paljon.
Olen noin puolet miestäni pienempi, joten en pysy hänen tahdissaan kävellessä tai pyöräillessä, mutta fyysisiä töitä tehdessä minä olen meistä se jaksavampi ja sitkeämpi.
Olen huomattavasti vaimoani vahvempi.
Suhteellisesti samankuntoisella miehellä ja naisella ei ole sama vauhti esim. kestävyyslajeissa. Kilpahiihtäjä mies ja nainen voivat siis olla sukupuolensa mukaisesti yhtä hyvässä kunnossa, mutta mies menee silti ladulla kovempaa. Toki yhdessä voivat hiihdellä, silloin mennään hitaammalle sopivaa peruskuntovauhtia, eli tosi kevyt lenkki nopeammalle.
Vaimo salilla: lantionostoja ja reidenavauksia
Minä salilla: mavea, kyykkyä ja penkkiä.
Ei valitettavasti olla.
Mies lenkkeilee säännöllisesti ja pelaa tennistä kerran viikossa.
Minulla on huonompi kunto, vaikka olen yhtä hoikka kuin miehenikin.
Voidaan pyöräillä ja talvilomilla hiihtää tasaista, hieman verkkaista tahtia yhdessä. A
Samoin kävellä.
Mutta juoksuun ja runsaasti nopeaa liikkumista vaativiin peleihin itsestäni ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Suhteellisesti samankuntoisella miehellä ja naisella ei ole sama vauhti esim. kestävyyslajeissa. Kilpahiihtäjä mies ja nainen voivat siis olla sukupuolensa mukaisesti yhtä hyvässä kunnossa, mutta mies menee silti ladulla kovempaa. Toki yhdessä voivat hiihdellä, silloin mennään hitaammalle sopivaa peruskuntovauhtia, eli tosi kevyt lenkki nopeammalle.
Malliesimerkki femsplainauksesta.
Vaino on ollut kolme vuotta etätöissä eikä jaksa enää kaupassa kävellä. Jää autoon istumaan kun minä teen ostokset.
Siellä ne vaimon v 2018 ostetut vaatteet roikkuu käyttämättä koska eivät mahdu.
Minä käytän leviksiä jotka ostettiin 2010.
Ei, minä olen vaikeasti lihava toimistotyöntekijä ja mies on normaalipainoinen fyysisen työn tekijä.
Ei. Mun pyöräily- ja kävelyvauhti on reippaampi, mutta on ehkä enemmän tottumuskysymys kuin kunnosta kiinni. Mies hiihtää ja juoksee paljon minua kovempaa. Sulkiksessa/ tenniksessä lyö palloa kovempaa. Kuntosali ei ole meidän yhteinen juttu. Ei me oikein mitään treenata "tosissaan" yhdessä, vaan aina toinen joustaa toisen mukaan. Usein myös lapsi määrää tahdin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan olla. Minä liikun aktiivisesti ja mies on ihan rapakunnossa.
Niin, liikut aktiivisesti kaupan ja sohvan väliä. Kaupasta haet kaljaa ja kaikkea p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Fyysiset ja fysiologiset erot on ihan faktaa. Tämän takia naisille on omat kilpailusarjat. Ei Pärmäkoski pärjäisi miesten sarjassa vaikka on olympiamitalisti. Eikä siinä ole mitään noloa tai hävettävää tai pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta eikö koko aloitus ole typerä? Kaikkihan voivat vaikka hiihtää yhdessä, jos mennään hitaamman vauhtia. Ihan ne kaikista huonokuntoisimmatkin voivat.
Ja tosiaan, naisen pitäisi olla suhteellisesti kovempikuntoinen, ettei miehen tarvitsisi hidastella naisen vauhtiin. Sitäkö tässä kysyttiin, että oletko paremmassa kunnossa kuin miehesi, että voit urheilla miehesi kanssa, kun mies treenaa tosissaan?
Mieheni ei ole nykyään urheilullinen, mutta tykkää fyysisestä puuhastelusta (esim. halonhakkuu) ja on nuorempana ollut kyllä taas todella monipuolisesti urheileva, joten todella hyvä peruskunto ja vahvat lihakset hänellä kyllä on. Minä taas harrastan säännöllisesti liikuntaa monta kertaa viikossa. Voimassa ja lyhytkestoisessa nopeudessa mieheni on huomattavasti parempi, minä taas kestävyydessä. Yhdessä touhuaminen ja liikkuminen onnistuu kuitenkin oikein hyvin.
N48 ja M58
Mies on rapakunnossa ja minä liikun ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo salilla: lantionostoja ja reidenavauksia
Minä salilla: mavea, kyykkyä ja penkkiä.
Eli samassa kunnossa, mutta eri paikoista ?
Ei todellakaan olla. Minä liikun aktiivisesti ja mies on ihan rapakunnossa.