Haluaisin olla jo söpö ja kiva mummo
Tämä 20-vuotiaan elämä on tuskaa masentuneena, kun mikään ei riitä.
Olisi kiva asua mummomökissä, pitää hassua hattua, olla iloinen, että kohta tämä elämä on ohi.
Kommentit (7)
Sun elämä on vasta alussa.
Nyt alkaa vasta nuoruus, oot juuri sen ikäinen että et tarvitse enää vanhempien lupaa ihan kaikkeen mitä teet.
Masennus nyt kannattaa ekana hoitaa. Onks sulla lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa vasta nuoruus, oot juuri sen ikäinen että et tarvitse enää vanhempien lupaa ihan kaikkeen mitä teet.
Masennus nyt kannattaa ekana hoitaa. Onks sulla lääkitys?
On minulla lääkitys ollut jo monta vuotta, nyt aloitin uuden, joka ei vielä tehoa. Tuntuu vain että olen vanha nuoren kehossa, toki masennuksestakin voi johtua. Olisin tyytyväinen, jos saisin tietää että kuolisin vaikka ennen 40 ikävuotta. Taakka putoaisi harteilta. En oikein ole kiinnostunut mistään, tai en tiedä mitä lähtisin opiskelemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus nyt kannattaa ekana hoitaa. Onks sulla lääkitys?On minulla lääkitys ollut jo monta vuotta, nyt aloitin uuden, joka ei vielä tehoa. Tuntuu vain että olen vanha nuoren kehossa, toki masennuksestakin voi johtua. Olisin tyytyväinen, jos saisin tietää että kuolisin vaikka ennen 40 ikävuotta. Taakka putoaisi harteilta. En oikein ole kiinnostunut mistään, tai en tiedä mitä lähtisin opiskelemaan.
Ap
Masennuksesta se johtuu. Koita löytää jotain mistä saat iloa elämään, kuuntele musiikkia, lue kirjoja, katso elokuvia, pelaa jotain nettipeliä, tee käsitöitä, käytä hetki päivästä johonkin sellaiseen asiaan josta olet joskus pitänyt, koska varmasti pidät siitä edelleen ja saat siitä hyvän olon kun saat tehdä sitä mistä pidät.
Ulkona ohi menneet pojat sanoivat uteliaaksi mummoksi, en katsonut ja he tuijottivat. Liekö sen hetkinen tyyli varmisti asian näin 40+ ikäisenä. Mutta täti olisi luontevampi tässä vaiheessa. Mummosta muumioksi ja käärinliinat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennus nyt kannattaa ekana hoitaa. Onks sulla lääkitys?On minulla lääkitys ollut jo monta vuotta, nyt aloitin uuden, joka ei vielä tehoa. Tuntuu vain että olen vanha nuoren kehossa, toki masennuksestakin voi johtua. Olisin tyytyväinen, jos saisin tietää että kuolisin vaikka ennen 40 ikävuotta. Taakka putoaisi harteilta. En oikein ole kiinnostunut mistään, tai en tiedä mitä lähtisin opiskelemaan.
Ap
Älä murehdi vielä opiskelusta. Ensin pitää saada oma jaksaminen kuntoon. Nykyään on ihan normaalia vaihtaa ammattia ja opiskella uutta pitkin elämää..
Vaan kokeilemalla erilaisia asioita löytyy sellaista tekemistä mistä pitää.
Voit vaikka koittaa tehdä ristikkoja tai harjoitella kutomaan tai opetella piirtämään tai soittamaan kitaraa tai laulamaan karaokea. Kaikkea mahdollista voi koittaa ihan yksin kotona. Ajatukset pitää vaan saa irti siitä masennuksen syövereistä. Pitää löytää tapoja saada aivoille lepoa, jotain tekemistä mikä vie mukanaan kun vaatii täyttä keskittymistä.
Katsopa nyt itse, Ap, miten sekoilet: haluat olla mummo mutta kuolla 40-vuotiaana??? Voitko oikeasti perustella miksi kirjoitit ja mitä meistä haluat?
Ei yksin asuvilla mummoilla ole enää varaa omakotitaloasumiseen.