Tuppurainen vaatii Suomen hyväosaisia energiatalkoisiin
Mistä tuuli nyt puhaltaa?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0e16bc87-8c0a-4c85-afaf-e23586908…
Kommentit (67)
Varakkailla on mahdollisuus käyttää sukanvarteen kertyneitä säästöjä ja ehkä omaisuuttakin realisoida. Se on elämän tosiasia, kun hinnat ovat kallistuneet eikä tämä tilanne mene hetkessä ohi, Tuppurainen sanoo.
Tuppurainen siis patistaa ihmisiä myymään omaisuuttaan kallistuneiden hintojen takia. Ihmisten köyhtyminen on SDP:n tavoite.
Mitähän sieltä on oikein tulossa? Uniper vienyt Tuppuraiselta yöunet ja harkintakyvyn?
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä puhetta tämä oikein on?
"Varakkailla on mahdollisuus käyttää sukanvarteen kertyneitä säästöjä ja ehkä omaisuuttakin realisoida."
Tekeekö huippupalkkainen Tuppurainen näin itse?
Kuka edes on varakas? Pitääkö esim meidän myydä asuntovelkainen omakotitalomme vain sen takia, että satumme omistamaan sen?
Verotuksella jo kuitenkin sitten kupattu huolella.
Luin jutun. Tuppuraisen mukaan kokoomuslaisten hyväosaisten tulee nyt realisoida omaisuuttaan, jotta veronmaksajille kaatuva energiarasitus saadaan hanskattua.
Mutta tarkemmin ei avaa tuota kuitenkaan...
Onko tuo viesti vain Orpolle tulevia vaaleja ajatellen? Vai onko sieltä pian tulossa jotain ikävämpää päätöstä...?
Kysyn vain.
Olosi mukava kuulla välillä mitä kukin edustaja aina tarkoittaa hyvätuloisella ja keskituloisilla - niissä kun tuntuu olevan vaihtelua sen mukaan, keneltä kysytään.
Siis hyväosaiset myisi omsisuuttaan elämisensä kustantamiseksi... Milläköhän ditten köyhät rahoittaa kaiken kallistumisen. Onpa outoja mielipiteitä. 649
Suomessa hyväosaisten ja pienituloisten käteen jäävät tulot eivät poikkea mitenkään merkittävästi. Verotus pitää siitä huolen. Olen hitusen huolissani tällaisista ministerin puheista minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Varakkailla on mahdollisuus käyttää sukanvarteen kertyneitä säästöjä ja ehkä omaisuuttakin realisoida."
Kuka edes on varakas? Pitääkö esim meidän myydä asuntovelkainen omakotitalomme vain sen takia, että satumme omistamaan sen?
Jos teillä on talostanne velkaa, niin ette te sitä omista.
Ei oikein avaudu nyt tuo Tuppuraisen pääviesti. Miksi rikkaiden pitäisi alkaa realisoida omaa omaisuuttaan? Mitä se hänelle kuuluu? Mitä hallitus suunnittelee?
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Demarin käsi on aina jonkun muun taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Varakkailla on mahdollisuus käyttää sukanvarteen kertyneitä säästöjä ja ehkä omaisuuttakin realisoida. Se on elämän tosiasia, kun hinnat ovat kallistuneet eikä tämä tilanne mene hetkessä ohi, Tuppurainen sanoo.
Tuppurainen siis patistaa ihmisiä myymään omaisuuttaan kallistuneiden hintojen takia. Ihmisten köyhtyminen on SDP:n tavoite.
Ilman köyhälistöä ei ole vasemmistoa. Jostain syystä vähävaraiset kuvittelevat, että vasemmisto ajaa heidän etuaan ja äänestävät useimmiten vasemmistoa. Totuus on kuitenkin toinen.
Pitäiskö itsekin alkaa hyväosaiseksi ja muuttaa johonkin kaupungin vuokrakorsuun ja myydä autot pois.
Omituinen kannanotto. Eivät hyvätuloiset ja rikkaat omaisuuttaan ala heti realisoimaan, vaan vähentävät tarvittaessa kulutusta. Se taas osuu palvelu- ja kaupanalan ihmisiin eli niihin pienipalkkaisiin.
Ilmasto- ja energiakysymys ollaan siirtämässä maamme hyväosaisten huoleksi ja kontolle. Heidän rasituksekseen. Sopii mulle...
Yhtään kriisiä ei saa jättää käyttämättä ajettaessa sosialismia Suomeen toverit!
T: Tytti
Tämä on joku demarien ovela juoni kokkarien päänmenoksi...
Kuulostaa vahingolliselta ajattelutavalta kyllä nyt. Tuppurainen kävelee heikoilla jäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman köyhälistöä ei ole vasemmistoa. Jostain syystä vähävaraiset kuvittelevat, että vasemmisto ajaa heidän etuaan ja äänestävät useimmiten vasemmistoa. Totuus on kuitenkin toinen.
Tottakai, heidän etunsa on että köyhät pysyvät köyhinä koska se on vallan salaisuus.