Saraanhoitajia paikalla? Mulle tehtiin tänään korviin joku fifty-fifty huuhtelu ja
ihemettelin, kun sen tehnyt hoitaja laittoi vaikka kuinka monta ruiskuja sitä litkua korvaan. Mulla on korvakäytävän tulehdus ja ihmettelen, tekiköhän se hoitsu homman aivan oikein. Edellisen huuhtelun tehnyt hoitaja laittoi vain yhden ruiskullisen sitä mönjä korvaan. Onkohan tässä tämän päivän hommassa tullut joku virhe, korvaa hieman kirvelee edelleen..
Kommentit (4)
että 50 prossaa on alkoholia ja 50 prossaa vettä.
Tarkoitus on kuivattaa korvakäytävän ihoa, tappaa sitä kautta märässä asuvia bakteereja. TÄmä yksinkertaisesti selitetynä...... :)
Sun tän päiväinen hoitsu teki oikein. Yleensä huuhdellaan niin kauan kuin huuhteluvedsessä on "mönjää" ja jos ei mitään korvassa ylomääräistä ainetta ole, niin huuhtelen kolmella tai neljällä isolla ruiskullisella.
tämä on hyvä selvennyt. Hoitaja sanoi katsoessaan korvaan, että siellä on vielä jotain eritettä. Ei vain saanut sitä huuhtelemalla pois. Menen huomenna uudelleen ja silloin myös ymmärtääkseni lääkäri kuivaa sen imulla huuhtelun jälkeen.
Kiitos! ap
Minä kyllä olen oppinut, että viinan kaverina on fifty-fiftyssä AINA keittosuola, ei vesi.
-th-
Sitä pirtu-vettä voi laittaa korvaan periaatteessa niin paljon kuin haluaa, eli niin paljon kuin sieltä sitä vahaa irtoaa... Ja on saattanut laittaa myös pienemmällä ruiskulla.
Oikein on korvasi huuhdeltu=)
T: KNK-hoitaja