Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taiteilijarentuksi 30-vuotiaana?

Vierailija
09.07.2022 |

Mainitsen heti alkuun, etten käytä alkoholia tai muita päihteitä, mutta en myöskään tunnu pärjäävän tavallisessa arjessa. Olen alanvaihtaja-ikuisuusopiskelija, jonka nykyisetkään opinnot eivät ota sujuakseen. Olen tottunut elämään köyhänä enkä erityisemmin haikaile rahan tai rahakkaiden harrastusten perään. Eläkkeestä ei tarvitse huolehtia, tulen perimään sen verran että elelen niillä rahoilla vaikka palvelukodissa sitten aikanaan.

Olen jokseenkin lahjakas kirjoittaja (äidinkielelläni, kuulemma kirjoitan huonoa suomea) ja tottakai lapsesta asti suurin haaveeni on ollut elättää itseni kirjailijana. En kuitenkaan koskaan ole ottanut aikaa isommalle kirjoitusprojektille, jonka myötä saisin itselleni selvitettyä alan realiteettejä sekä omia kykyjäni. Kun tämä normaalielämä ei millään ota onnistuakseen, niin olenkin alkanut pohtimaan josko olisi hyvä hetki, näin 30-vuotiaana, selvittää jos minusta olisikin kirjailijaksi (edes muun työn ohella).

Ajattelin siis ottaa välivuoden yliopistosta. Tarkoitus olisi lähteä vuodeksi Australiaan tekemään töitä ja samalla toteuttamaan isompi kirjoitusprojekti, romaanikäsikirjoitus. Vähän otsikko on siis harhaanjohtava, mutta ideasta varmaan saa kiinni - lopettaisin tämän räpiköinnin kohti 'turvatumpaa tulevaisuutta' ja käyttäisin vuoden unelmieni jahtaamiseen.

Tunnetteko jonkun joka olisi tehnyt vastaavaa? Onko ajatus mielestänne tuhoon tuomittu? Olenko jo aivan liian vanha tällaiseen haihatteluun? Onko joku suunnitellut samaa?

Olisin kiitollinen kuulemaan mielipiteitä ja ajatuksia, puolesta ja vastaan. Kunhan saisi omia ajatuksia selkeämmiksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ainakaan rahaa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kirjoittamiseen mitään yläikärajaa ole? Ei kaikista ole perusduunareiksi, eikä luovia ihmisiä ei ole koskaan liikaa, maailma olisi aika ankea paikka ilman heitä. Rohkeasti vain kokeilemaan kuinka siivet kantaa!

Vierailija
4/7 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä ainakaan rahaa saa.

Se voi hyvin olla :D

-ap

Vierailija
5/7 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kirjoittamiseen mitään yläikärajaa ole? Ei kaikista ole perusduunareiksi, eikä luovia ihmisiä ei ole koskaan liikaa, maailma olisi aika ankea paikka ilman heitä. Rohkeasti vain kokeilemaan kuinka siivet kantaa!

Kiitos kannustavasta viestistä :) Lähdön kannalle olen vähitellen kääntymässä...

-ap

Vierailija
6/7 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostat vain laiskalta ja saamattomalta.

Vierailija
7/7 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta otat välivuoden kohti haaveitasi. Tee elämästä omannäköistä. Elämä on ainutkertainen. Ehdottomasti koitat toteuttaa haaveita. Jos se ei ota tuulta alleen, niin mitä sitten, olet ainakin edes kokeillut. Anna mennä vaan. Olet niin nuori, että ehdit vielä useita kertoja muuttaa elämässä suuntaa ja tehdä monia eri asioita.