Miten eroon perinnöstä
Vanhemmillani on pohjois-suomessa ilmeisesti jonkin verran metsäkiinteistöjö ja 80-luvun arvoton homeinen omakotitalo kylläkin melko hyvällä tontilla. Mutta mitä teen, kun en halua heiltä minkäänlaista perintöä? Olen äskettäin tehnyt läheisen varattoman ihmisen perunkirjoituksen ja siinäkin oli ihan tarpeeksi paperityötä. Olen kauhuissani jossain vaiheessa eteen tulevasta perinnön selvittämisestä. Minulla on muutama sisarus.
En halua perinnöksi mitään, en edes yhtään henkilökohtaisempaa tavaraa esim. koruja tai maljakoita. En siis mitään. Vielä vähemmän kuluja aiheuttavia kiinteistöjä. Perinnöstä en voi myöskään luopua, koska silloin risti siirtyy lapsilleni. En halua heillekään ylimääräistä rasitetta.
Onko mitään keinoa päästä irti perinnöstä? Olen ehdottanut vanhemmilleni, että tekevät minut perinnöttömäksi, mutta eivät suostu. Minua ahdistaa tämä asia todella, koska tiedän, kuinka paljon vaivaa ja rahaa menee pesän selvittämiseen, eikä realisointi ole helppoa.
Jos en pääse perinnöstä eroon, olen ajatellut, että asianajaja saa hoitaa mahdolliset selvittelyt minun puolestani ja laittaa osuuteni suoraan myyntiin. Mutta en haluaisi siis tätäkään vaivaa ja kulua. Onko muuta keinoa päästä eroon perintöosuudesta? ap.
Kommentit (25)
Joo, sama täällä, en minäkään halua periä mitään, sit ku se aika koittaa
juurihan lehdet ohjelmat keuhkoo miten mökeistä on pulaa kiinteistö jetrot kaisat paasaa ja antaa ilta vale uutisiin haastatteluja varsin kun muista mailmoista olevat piha arki tähdet tulevat paikalle 40 mökkiin tehdään 100000 korjaukset hinta jää kuitenkin 60000. ohjelma on näyttänyt LOPPUKIN LUOTTO NOIHIN AMMATTIKUNTIIN ON MENNYT TÄYSIN. KOKEMUSTA ON VAROITTELIN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei (lakitermi) ryhdy kuolinpesään, niin asia on sillä selvä. Lapsille ei siirry mitään, ei hyvää eikä pahaa. Ilmoitat, ettet ota mitään, ja se "ei mitään" tarkoittaa todella että et ota edes muistoksi jotain sormusta.
Kyllä se lapsille siirtyy.
Ei siirry. Miksi intät asiasta mistä et näköjään tiedä mitään?
Kyllä siirtyy, perimisjärjestyksessä seuraavalle menee. Jos on testamentti, missä sinut jätetään pois, etkä ala lakiosaa vaatimaan, niin silloin lapsille ei myöskään siirry mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei (lakitermi) ryhdy kuolinpesään, niin asia on sillä selvä. Lapsille ei siirry mitään, ei hyvää eikä pahaa. Ilmoitat, ettet ota mitään, ja se "ei mitään" tarkoittaa todella että et ota edes muistoksi jotain sormusta.
Kyllä se lapsille siirtyy.
Sama kysymys sinulle?